تبیان، دستیار زندگی

چگونه "تلگرام" به کشور بازگشت!

پژوهشگر فضای مجازی گفت: طبق دستور صریح آیات قرآن، هر فعالیتی که منجر به سلطه دشمن بر مسلمین شود، به شدت منع شده است اما متاسفانه تلگرامی که از در بیرون انداخته شد به واسطه همراهی جریانی خزنده در داخل کشور با نسخه‌های فارسی از پنجره به کشور باز گشت!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تلگرام
سید علیرضا آل داود با تاکید بر اینکه باز ماندن نسخه‌های فارسی تلگرام یک تهدید جدی برای کشور است، اظهار کرد: جریان نفوذ با مقاومت و ارائه خدمات VIP به این نسخه‌ها در حال دادن تنفس مصنوعی به تلگرام و ادامه حیات برخی گروه‌های تروریستی، گروه‌های ضد انقلاب و مرتبط با منافقین در این بستر است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته، این نسخه‌های فارسی با برنامه‌ریزی بسیار دقیق مشغول فعالیت در سطح کشور با هدف زنده نگه داشتن شبکه رای  و رسانه اختصاصی برخی جریانات سیاسی هستند.

این مدرس سواد رسانه‌ای وجود هزاران کانال با محتوای طنز، اجتماعی و تاریخی منحرف در این نسخه‌های فارسی را در راستای جنگ نرم دشمنان نظام و مردم ایران ارزیابی و تصریح کرد: باز گذاشتن شاهراه اطلاعاتی برای دشمن با نسخه‌های فارسی و سرقت BIGDATA مردم توسط تلگرام با واسطه این نسخه‌های فارسی از مشکلات جدی فعالیت آنهاست.

آل داود با تاکید بر اینکه مدیران این نسخه‌های فارسی به جای بازگذاشتن مسیر برای تلگرام و سازمان‌های اطلاعاتی غربی به فکر راه‌اندازی چت سرور اختصاصی و قطع دسترسی تلگرام به اطلاعات مردم باشند، متذکر شد: متاسفانه جریان مدافع تلگرام به جای دفاع از منافع مردم و اطلاعات آنان به فکر منافع حزبی، جناحی و قبیله‌ای خود است و به همین دلیل نمی‌شود فعالیت آنان را در جهت خدمت به انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.

این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه نسخه‌های فارسی در تلگرام همچنان در زمینه تحلیل محتوای تبادل شده در بستر تلگرام دچار ضعف هستند و این زمینه را برای فعالیت گروه‌های تروریستی، منافقین، جنایتکاران به‌صورت امن در آن بستر همچنان فعال نگه می‌دارد، تصریح کرد: انتقال فعالیت از سوی این گروه‌های خطرناک از لایه کانال به سوپرگروه‌های غیر قابل رصد در شرایط فعلی که دشمن برنامه‌های جدی برای برهم زدن امنیت کشور با جنبش‌های اجتماعی برآمده از فضای مجازی دارد، بسیار خطرناک است.

آل داود با اشاره به فرمایشات ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر مسدودسازی تمامی شاهراه‌های اطلاعاتی در دست دشمن اظهار کرد: طبق دستور صریح آیات قرآن، هر فعالیتی که منجر به سلطه دشمن بر مسلمین شود، به شدت منع شده است اما متاسفانه تلگرامی که از در بیرون انداخته شد به واسطه همراهی جریانی خزنده در داخل کشور با نسخه‌های فارسی از پنجره به کشور باز گشته است!
منبع: تسنیم