ويژه برنامه‌هاي نوروزي صدا

معاونت صدا اسامي برنامه‌هاي نوروزي شبكه‌هاي راديويي را اعلام كرد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ويژه برنامه‌هاي نوروزي صدا

معاونت صدا اسامي برنامه‌هاي نوروزي شبكه‌هاي راديويي را اعلام كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،

*** راديو البرز

«روي خط بنفشه‌ها» كاري از گروه نيمروزي راديو البرز است كه با هدف استقبال از بهار، ايجاد شور، نشاط و همچنين ياد آوري نکات ايمني، بهداشتي و فرهنگي در بخش‌هاي توليدي( نمايش، گفتگو با هنرمندان ، مشاغل خاص ) مسابقه در استوديو سيار و مسابقه تلفني و پيام کوتاه پخش خواهد شد.

«برنامه بوي سبز» شامل ‌15 برنامه با اجراي زنده از تاريخ ‌30 اسفند در ساعات (‌19 – ‌17 ) و (‌21- ‌19 ) با هدف معرفي و ترويج آداب و سنن صحيح باستاني، ايجاد و گسترش سرور و شادماني در اعياد و همچنين معرفي جاذبه‌ها و زيبائي‌هاي کشور از گروه عصرگاهي راديو البرز پخش خواهد شد.

*** شبکه ورزش

«صداي بهار» ويژه تحويل سال از ساعت ‌14 تا ‌17 بيان اعمال و اتفاقات مربوط به تحويل سال پخش مستقيم صحبتهاي مقام معظم رهبري و رييس جمهور درخصوص تحويل سال است.

«گردش در ايران» نقاط ديدني و سياحتي ايران را هر روز از ساعت ‌18 تا ‌18 و ‌30 دقيقه معرفي مي‌كند.

«ورزش ملل» معرفي ورزشهاي مختص به کشورهاي مختلف ( نوع بازي ، تاريخچه و ... ) را هر روز از ساعت ‌19 و ‌30 دقيقه تا ‌19 و ‌45 دقيقه پخش مي‌شود.

«ستاره‌ها» گپ‌ها و گفتگو با ستاره‌هاي ورزش ايران را در دستور كار قرار داده و هر روز گفتگو با يک ستاره از ساعت ‌20 تا ‌21 به صورت توليدي پخش مي‌شود.

ويژه برنامه ي تحويل سال نو گروه جهان و تجارت است که در روز جمعه ‌30 فروردين ماه ‌87 از ساعت ‌14 الي ‌17 به روي آنتن خواهد رفت .

«پرده آخر» نمايشنامه يکساعته درخصوص زندگينامه يکي از ورزشکاران مطرح جهان است كه هر شب ساعت ‌21 تا ‌22 به روي آنتن مي‌رود.

«حامي» برنامه مشارکتي با سازمان تامين اجتماعي درخصوص بيمه ورزشکاران است كه هر شب ساعت ‌22 و ‌30 دقيقه به روي آنتن مي‌رود.

«بازيهاي بومي محلي» به معرفي يکي از ورزشهاي مختص نواحي مختلف کشور در ايام نوروز مي‌پردازد و هر شب ساعت ‌24 پخش مي‌شود.

«عيد ديدني» هر روز از ساعت ‌16 تا ‌18 به صورت زنده پخش مي‌شود. اين برنامه شاد عصرگاهي ويژه نوروز، ديدار و گفتگو با پيش کسوتان و قهرمانان ورزشي (هر روز گزارشگر برنامه به منزل يکي از اين قهرمانان مي رود) را در دستور كار قرار داده‌است.

«مسابقه نوروزي» هر روز از ساعت ‌14 تا ‌15 به صورت توليدي پخش مي‌شود؛ اين مسابقه شاد در موضوعات گردشگري، ورزشي و اطلاعات عمومي است كه با حضور مردم و در محيطي باز ضبط مي‌شود.

«يک حرف تازه» برنامه طنز نمايشي با موضو بررسي ورزش کشور از نگاه طنز هر روز از ساعت ‌8 و ‌45 دقيقه پخش مي‌شود.

«شنيدنيهاي ورزشي» هر روز از ساعت ‌9 به صورت توليدي پخش مي شود؛ در اين برنامه شنوندگان از آخرين اطلاعات و دستاوردهاي ورزشي و اخبار جديد ورزشي مطلع مي شوند.

«ورزش بانوان» هر روز از ساعت ‌18 و ‌45 دقيقه به صورت توليدي پخش مي شود در اين برنامه وضعيت ورزش بانوان در يکسال گذشته را مورد بررسي قرار مي دهد.

«ورزش در سالي که گذشت» عنوان برنامه‌اي توليدي است که هر روز از ساعت ‌15 تا ‌16 پخش مي‌شود؛ در اين برنامه به بررسي فعاليتهاي ورزشي در سال ‌87 به صورت روز به روز ، ماه به ماه و گفتگو با مدال آوران ، مسئولين فدراسيونها و مربيان کشور پرداخته مي‌شود.

ستاره‌ها» گپ‌ها و گفتگو با ستاره‌هاي ورزش ايران را در دستور كار قرار داده و هر روز گفتگو با يک ستاره از ساعت ‌20 تا ‌21 به صورت توليدي پخش مي‌شود.

«کشتي به روايت تاريخ» برنامه‌اي است که هر روز از ساعت ‌18 تا ‌18 و ‌30 دقيقه پخش مي شود. با توجه به اينکه کشتي ورزش اول کشور ماست و ريشه پهلواني و اخلاقي دارد در ايام نوروز اين برنامه اخلاق در کشتي، تاريخچه ورود اين ورزش به کشور و بررسي ريشه هاي پهلواني و اخلاقي اين رشته در کشورما را بررسي مي‌كند.

*** شبکه جهاني صداي آشنا

سلام ‌88، گزارش توسعه، به نام بهار، ثانيه هاي ‌88، و اما بهار، هشت بهشت، قاصدك، چهارباغ، جام جم، شکرخند، آب نبات، معرکه، دوشنبه سفارشي، روزهاي پررنگ، ستاره چين، پرچين، اينجا چراغي روشن است، ديد و بازديد، تازه ها، زير سايه ماه، سينما آشنا، تلنگر، رواق، پاتوق ايراني و هزار و يک شهرزاد عناوين برنامه‌هاي نوروزي اين شبكه را شامل مي‌شوند.

*** راديو تهران

«راديو بهار» ويژه برنامه گروه صبحگاهي شبکه راديويي تهران با جمعي از طنز پردازان جوان در ايام نوروز پخش مي شود.

رضا ساکي، يکي از نويسندگان اين برنامه گفت: راديو بهار با اجرا و نويسندگي جلال سميعي، مجيد رحمتي و طوفان مهرداديان از اول بهار تا سيزدهم به روي آنتن مي رود که در قالب طنز فضاي مفرحي را در عصرهاي نوروزي از ساعت ‌‌17 تا ‌‌19 ايجاد مي کند.

وي در باره آيتمهاي راديو بهار گفت: بهار تاريخ مرور خاطرات شيرين و تلخ نوروزي از زبان مردم است اخبار نوروزي وقايع نوروز را در قالب طنز بيان مي کند که در پيش بيني ‌‌88 رويدادهاي سال جديد در حوزه هاي مختلف اجتماعي اقتصادي و شهري تحليل مي شود.

همچنين آيتم دهکده رويايي نيز پلي به گذشته نوروز در ايران زده است که همه در قالب طنز و اجراي خودماني به روي آنتن مي رود.

گفتني است، برنامه هاي تهران تعطيلات نيز يکي ديگر از برنامه هاي گروه صبحگاهي است که با تهيه کنندگي و سردبيري احمد برمر صبح ها ساعت ‌‌7 پخش مي شود که ضمن اطلاع رساني از مکانهاي ديدني تهران گفت‌وگويي با تهران شناسان در خصوص چگونگي گذران اوقات فراغت نوروزي مردم در تهران قديم و تهران جديد دارد.

*** راديو قرآن

«طرح نو» ويژه برنامه اي است از گروه قرآن و انديشه شامل آيتم هاي رنگ قرآن، قرآن بخوانيد جايزه بگيريد (برنامه کودکان و نوجوانان ) – همراه با مسافران _ تلاوتهاي ناب و غيره که از ساعت ‌9 تا ‌11 صبح پخش مي‌شود.

«تازه هاي تلاوت» اين ويژه برنامه هر روز از ساعت ‌11 پخش مي‌شود.

«زلال» ويژه برنامه اي است از با موضوع بررسي آيات مرتبط با آبها و باران ، ميوه ها و گياهان در قرآن که از ساعت ‌11 و ‌45 دقيقه صبح پخش مي‌شود.

«اوج» ويژه برنامه‌اي (اذانگاهي) است كه با موضوع اموزش تجويد از ساعت ‌12 و ‌30 دقيقه پخش مي شود.

«جرعه» ويژه برنامه‌اي است با موضوع تفسير و توضيح يک آيه از قرآن که از ساعت ‌13 و ‌25 دقيقه پخش مي شود .

«فرداي روشن» ويژه برنامه اي است ويژه تأمين اجتماعي که از ساعت ‌14 و ‌30 دقيقه پخش مي‌شود.

«آغازي ديگر» برنامه اي است با موضوع بررسي و رويدادهاي قرآني سال گذشته که از ساعت ‌16 و ‌40 دقيقه پخش مي شود .

«گلستان قرآن» ويژه برنامه اي است با موضوع ويژه درخواستهاي قراني و مدايح شنوندگان با قاريان و حافظان قرآن که از ساعت ‌17 تا ‌22 پخش مي شود.

*** راديو معارف

ـ تبسم بهار

ويژه برنامه اي است از گروه قرآن و حديث هر روز بجز جمعه ها از ساعت ‌18:40 در ايم نوروز پخش خواهد شد .

ـ عيدانه

ويژه برنامه اي نمايشي است از گروه فرهنگ و ادب که هر روز از ساعت ‌8:30 در ايام نوروز پخش خواهد شد

ـ گلستانه

ويژه برنامه اي است از گروه فرهنگ و ادب که هر روز ساعت ‌9 صبح از تاريخ ‌88/1/1 ال ‌88/1/13 از شبکه معارف پخش خواهد شد .

ـ پيام سال

ويژه برنامه اي است از گروه خبر و برنامه هاي سياسي که روز جمعه ساعت ‌15:30 پخش خواهد شد .

***راديو ايران

ويژه برنامه هاي ايام عيد راديو ايران اعلام شد:

به مناسبت بهار طبيعت و ايام نوروز ‌88 ويژه برنامه از راديو ايران پخش مي شود.

برنامه عيدانه کاري از گروه جهان و تجارت است که از ساعت ‌6 الي ‌8 صبح به صورت توليدي پخش خواهد شد. اين برنامه علاوه بر اطلاع رساني در خصوص مسايل مختلف در حوزه هاي اقتصادي در حوزه هاي ديگرثي چون کارشناسي زيست محيطي ، ادبي، فرهنگي و گردشگري نيز به تبادل نظر مي‌پردازد.

به گزارش روابط عمومي راديو ايران، اين شبکه راديويي در سال جديد قرار است با ‌18 ساعت برنامه جديد و ‌15 ويژه برنامه ميهمان خانه هاي مردم شود. اين برنامه ها از ‌30 اسفند تا ‌15 فروردين پخش مي شود و برنامه سازان مجرب اين شبکه راديويي در تلاشند تا ساعاتي مفرح و لحظاتي دلپذير را براي مردم خوب ايران فراهم کنند.

برنامه پرواز(‌88-13) ويژه تحويل سال نو ‌1388 هجري شمسي مي باشد که از ساعت ‌14 و ‌30 دقيقه راديو ايران روي موج FM رديف ‌9/93 و موج AM رديف ‌900 ايام عيد را به هموطنان ايراني تبريک مي گويد.

پرواز ‌88-13 برنامه اي شاد از گروه انديشه اين شبکه راديويي است که در موقع تحويل سال نو زوجهاي هنرمندي که مردم از شنيدن صدايشان خوشحال مي شوند در دور سفره هفت سين راديو ايران مي نشينند و از عيد و آرزوهاي قشنگشان مي گويند.

نگاهي به پيشرفتهاي سال گذشته کشور و نظر به چشم انداز آينده و ارتباط مستقيم با گزارشگربرنامهاحمد رضا صدر که در حرم امام رضا (ع) مستقر است . اجراي نمايش و گفتگو با مسئولين کشور از مهمترين بخش هاي اين برنامه است که به سردبيري لقمان يدالهي و تهيه حسن آقاجاني تا ساعت ‌20 شب پخش مي شود.

ويژه برنامه (سالنماي سياسي) کاري از گروه سياست اين شبکه راديويي است که از ساعت ‌20 و ‌30 دقيقه به مدت نيم ساعت به سردبيري ابوالفضل نوروزي و تهيه کنندگي محمد طارمي پخش مي شود.

بررسي ‌14 بحران اساسي جهان نظير بحران مالي غربي، بحران جنگ ‌22 روزه غزه، بحران گرجستان، بحران لبنان، بحران افغانستان، بحران حملات انتحاري بمبئي و... توسط کارشناساني همچون سعدا.. زارعي، دکتر حسن لاسجردي و دکتر حسين هاني زاده از بخشهاي مهم اين برنامه است.

ويژه برنامه (واما بعد) کاري از گروه فرهنگ اين شبکه راديويي است که از ساعت ‌23 شب به مدت يک ساعت به سردبيري زينب برومند و تهيه کنندگي مهدي ساعي پخش مي شود.

گفتگو با هنرمندان سينما، فرهيختگان، نقاشان، بازيگران، کارگردانان مشهور همچون محمدهادي کريمي، رضا رويگري، پوران درخشنده، عليرضا خمسه، محمود فرشچيان، محمود کلاري، جهانگير الماسي، بهزاد افخمي، رويا تيموريان و.. از مهمترين بخش هاي برنامه است که در شبهاي عيد تقديم شنوندگان مي شود.

ويژه برنامه (جنگ علمي ، اجتماعي، صنعتي و اقتصادي) به مدت نيم ساعت در ‌14 برنامه به سردبيري عاطفه بنايي و تهيه فريبا فاضل از ديگر برنامه هاي عيد اين شبکه راديويي است که به بررسي مهمترين اتفاقاتي که در حوزه هاي ياد شده در سال گذشته در ايران روي داده مي پردازد. همچنين تبعات و پيامدهاي اين رويدادها در سال جديد دستاوردهاي علمي سال ‌87 توسط کارشناسان برنامه پوريا ناظمي، ايمان بيک و مهرداد خدير بررسي مي شود.

ويژه برنامه (نشانه) کاري از گروه انديشه اين شبکه راديويي است که به تامل و تعمق در آيات و نشانه هاي خداوند با توجه به آيات و روايات مي پردازد. اين برنامه پلي است از سير و سفر و سلوک جسماني و مسافرت به سير و سلوک عرفاني و دروني هر شخص که از ساعت ‌6:30 صبح به مدت نيم ساعت از ‌29 اسفند تا ‌14 فروردين هر روز به سردبيري احمد دهنوي و تهيه حسن آقاجاني و گويندگي سعيده سلطاني و کارشناس مجري مهندس عليرضا فتحي پور پخش مي شود.

در آيتم (زيباترين نغمه ها) اوج هاي تلاوت اساتيد مختلف پخش مي شود با توضيح و ترجمه مهندس علي رضا فتحي پور.

در (گفتگوي قراني) راز و نياز يک فرد با قران با توجه به گفتگوهاي او با خدا برطبق آيات قراني پخش مي شود. همچنين حجت الاسلام علي سرلک به ارائه يک راهکار قراني مي پردازد.

ويژه برنامه (ورزش با طعم بهار) برنامه اي کاملا متفاوت ورزشي از رادويو ايران و از گروه ايران و جامعه است که تقديم شنوندگان مي شود. اين برنامه هر روز از ساعت ‌7 تا ‌8 صبح محمدرضا احمدي موحد، تهيه: مريم بانو فطرتي و اجراي محمدرضا احمدي موحد و سعيده سلطاني پخش مي شود.

اين برنامه به حضور چهره هاي ورزشي کشور اختصاص دارد با اين تفاوت که از طريق شغل آنها وارد زندگي خصوصي آنها مي شويم. گفتگو با اعضاي خانواده چهره ورزشي و دعوت از خواننده هاي مطرح کشور با اعضاي خانواده از ديگر بخشهاي اصلي گفتگو هاي روزانه ماست.

احسان قائم مقامي استاد بزرگ شطرنج ايران، حسين شمس سر مربي تيم ملي فوتسال کشور، عزيز مهدي رئيس سازمان ليگ فوتبال ايران، دکتر مجتبي شريفي رئيس کميته انضباطي فوتبال و بازيکنان خارجي تيمهاي استقلال و پرسپوليس و ساير ورزشکاران نام آشناي کشور در تمامي رشته هاي مختلف از ميهمانان ورزش با طعم بهار مي باشند.

ويژه برنامه (ترنم) کاري از گروه فرهنگ راديو ايران است که به سردبيري و تهيه مهدي ساعي هر روز از ساعت ‌8 و ‌30 دقيقه صبح به مدت نيم ساعت پخش مي شود. اين برنامه شامل ‌3 بخش است که يک بخش از آن به موسيقي يا بهتر بگوييم موسيقي ملي ايران اختصاص دارد. بخش ديگر ازآن به نواهاي فولکلور يا محلي ايران زمين مي پردازد. و بخش ديگر از آن هم به موسيقي پاپ ايراني اختصاص دارد. در اين برنامه سعي شده براي هر نوع مخاطب موسيقي مناسب پخش شود تا همه شنوندگان برنامه بتوانند از اين موسيقي ها استفاده لازم را ببرند درحقيقت اين برنامه به ارائه موسيقي هاي فاخر ايران زمين مي پردازد تا شنوندگان را به شنيدن موسيقي خوب عادت دهد.

ويژه برنامه اي از گروه جامعه به نام راديو در سرزمين عجايب هر روز از ساعت ‌14 و ‌30 دقيقه به مدت ‌15 دقيقه از راديو ايران پخش خواهد شد که به معرفي روستاهاي شگفت انگيز ايران مي پردازد. اين برنامه به سردبيري و تهيه ندا رادمهر و گويندگي اردشير صالح پور از اول فروردين تا پانزدهم فروردين پخش مي شود.

از ساعت ‌11 تا ‌12 ظهر ويژه برنامه خانواده که يک مستند گزارشي و راجع به پارامترهاي عيد همچون خريد، هفت سين، سفره عيد، ديد و بازديد، آرزوهاي سال نو، خانه تکاني و .. مي باشد از ‌29 اسفند از آنتن راديو ايران به سردبير و گزارشگري مهديه فلاح نژاد و گويندگي حوريه صداقتي پخش مي شود. هدف از اين برنامه ارزش گذاري نيست بلکه هرکس سبک و سياقي دارد و سعي بيان نمودي از اصالت عيد و جويا شدن نظرات قديم ترها جديدترها است.

گفتگو با نوابغ و بيان آداب و رسوم شهرستانهاي مختلف ايران از ديگر بخشهاي اين برنامه است. سليمه قطبي، مهدي طهماسبي، امير زنده دلان و الهام ورتاختي گويندگي اين برنامه را بر عهده دارد .

در ويژه برنامه صبحگاهي که هر روز از ساعت ‌9 صبح به مدت دو ساعت به سردبيري مهرآسا معصومعلي پخش مي شود، عوامل برنامه هر روز ميهمان يک شهر يا استان مي شوند و به شهرهاي مختلف سفر مي کنند و از آداب و رسوم آنها صحبت مي شود. گفتن نکته هايي در خصوص مراسم سنتي عيد، عيدي دادن و عيدي گرفتن، گفتگو با هنرمندان محلي، پخش ترانه هاي محلي و پاپ و ايراني و اجراي مسابقه تلفني و نمايشي از ديگر بخشهاي اين برنامه زنده از گروه ايران و جامعه راديو ايران است.

به دوستاني که سال گذشته برنامه عيد راديو ايران «گل بگيم، گل بشنويم» را شنيده اند اين مژده را بدهيم که امسال هم همان عوامل برنامه ساز قرار است که ويژه برنامه عصرانه راديو ايران را از ساعت ‌18 و ‌30 دقيقه به سردبيري محمد بخشايش روي آنتن بفرستد.

جنگ عصرگاهي که با سفر به شهرها روستاهاي ايرانيان، با مردمان آن روستا به صورت کاملا ملموس و از نزديک آشنا خواهيم شد.

گفتگو با نوابغ و بيان آداب و رسوم شهرستانهاي مختلف ايران از ديگر بخشهاي اين برنامه است. سليمه قطبي، مهدي طهماسبي، امير زنده دلان و الهام ورتاختي گويندگي اين برنامه را بر عهده دارد .

در ويژه برنامه گفتگو کاري از گروه انديشه اين شبکه راديويي که از بيست و نهم اسفند ماه از ساعت‌16 به مدت يک ساعت به سردبيري لقمان يدالهي و تهيه حسن آقاجاني پخش مي شود، با چهره هاي ماندگار گفتگو و در خصوص ويژگي اخلاق آنها، آشنايي مردم با فررانگان شخصيت هايشان برقراري ارتباط بهتر و محکمتر با اين قشر عالم، پرسيده مي شود.

از ميهمانان اين برنامه مي توان به هوشنگ مرادي کرمان نويسنده ادبيات کودک و نوجوان، دکتر علي اکبر ولايتي متخصص طب اطفال، دکتر ميرجلال الدين کزازي استاد ادبيات فارسي ، سيد مهدي شجاعي نويسنده و بهرام درحرفه دوبلوري اشاره کرد.

مجري اين برنامه ميرفخرايي پيشکسوت عرصه هاي گفتگوهاي راديويي و تلويزيوني مي باشد.

ويژه برنامه روايت فرزانگان کاري از گروه انديشه اين شبکه راديويي است که از ساعت ‌12 ظهر به مدت نيم ساعت به سردبيري حسين معصومي و تهيه حسين فاطميان و گويندگي علي منافي مي پردازد.

در اين برنامه صحبتهاي بزرگان و عالمان دين در خصوص موضوعات اخلاقي و عرفاني پخش مي شود.

ويزه برنامه هاي گلبانگ و جمعه ايراني از ديگر برنامه هاي عيد است.

*** راديو سلامت

ـ موج زندگي

عنوان برنامه اي است از گروه عصرگاهي راديو سلامت که در ايام عيد نوروز از اين شبکه راديويي پخش مي شود. مسابقه، نمايش، گفت‌وگو با کارشناسان آگاه در حوزه بهداشت و سلامت چون دکتر باريک بين متخصص پوست و مو و دکتر ابراهيمي مقدم روانشناس، بررسي موضوعات مرتبط با حوزه سلامت در ايام نوروز از بخش هاي مختلف اين برنامه است. اين برنامه در ايام نوروز هرروز از ساعت‌ ‌16 و ‌10 دقيقه پخش مي‌شود. سحر جولايي تهيه‌کننده و بهناز شفيعي گوينده اين برنامه هستند.

ـ بهار آمد

عنوان برنامه اي است از گروه صبحگاهي که با قالب ترکيبي و نمايش در ايام نوروز پخش مي شود. اين برنامه دربرگيرنده موضوعات مختلفي چون روانشناسي، بهداشت تغذيه،‌ بهداشت رواني ، بهداشت فردي ، بهداشت محيط ، بهداشت تغذيه ، ايمني در سفر، حکايات ادبي درباره نوروز و بهار و شعر و ترانه است. همچنين اين برنامه شامل آيتم هاي نمايش، مسابقه، گزارش مردمي و کارشناسي مي باشد. اين برنامه در ايام نوروز هر روز از ساعت ‌‌8 و ‌30 دقيقه از راديو سلامت پخش مي شود. شايسته جعفريان و جمالي سردبير و تهيه کننده اين برنامه هستند.

ـ ديد و بازديد

عنوان برنامه‌اي است از گروه صبحگاهي که به موضوع آداب ديد و بازديد و صله رحم و آثار آن بر بهداشت روان افراد مي‌پردازد. اين برنامه در ايام نوروز هر روز از ساعت ‌‌7 و ‌50 دقيقه به مدت ده دقيقه از راديو سلامت پخش مي‌شود. متين پار سا سردبير و جمالي تهيه کننده اين برنامه است.

ـ اينجا بهار است

عنوان برنامه اي است از گروه نيمروزي راديو سلامت که به موضوع گذراندن اوقات شاد و مفرح در ايام تعطيل نوروز و بيان سنتها و آيين ها مي پردازد. کارشناس اين برنامه پروفسور هنري است. اين برنامه در قالب ترکيبي نمايشي به سردبير بهروزي در ايام نوروز به مدت ‌‌50 دقيقه از ساعت ‌‌10 و نيم از راديو سلامت پخش مي شود.

ـ سيمرغ

عنوان برنامه اي است از گروه صبحگاهي راديو سلامت که به موضوع سلامت و پزشکي در ادبيات کهن ايران زمين چون شاهنامه ، مثنوي و گلستان مي پردازد. اين برنامه در ايام نوروز هر روز به مدت ‌‌15 دقيقه از ساعت ‌‌6 و ‌15 دقيقه از راديو سلامت پخش مي شود. فرشته حسني سردبير و سارا شريفي تهيه کننده اين برنامه است.

ـ پيک بهاري

عنوان برنامه اي است از گروه نيمروزي راديو سلامت که به موضوع تغذيه در ايام نوروز و همچنين اطلاع رساني درخصوص وضعيت جاده ها مي پردازد. اين برنامه با به سردبير خانم غياثي در ايام نوروز به مدت ‌‌30 دقيقه از ساعت ‌12 و ‌30 دقيقه از راديو سلامت پخش مي شود.

ـ فراسو

عنوان برنامه اي است از گروه صبحگاهي راديو سلامت که در قالب ترکيبي ساده به موضوعات پزشکي با تاکيد برجنبه هاي پيشگيري از قبيل آلرژي، کمردرد، تخم مرغ، دندانپزشکي، کودکان، جراحي زيبايي بيني، ورزش درماني، فشارخون، ارتودنسي، داروهاي پرفشاري خون، تداخل دارو و غذا، آلزايمر و مصرف آنتي بيوتيک ها مي پردازد. اين برنامه در ايام نوروز هر روز به مدت ‌‌25 دقيقه از ساعت ‌‌6 و ‌30 دقيقه از راديو سلامت پخش مي شود. آقاي جمالي و شايسته جعفريان سردبير و تهيه کننده اين برنامه هستند.

ـ روايت سلامت

عنوان برنامه اي است از گروه صبحگاهي که به روايت داستانهاي مهيج و شنيدني پرداخته و در پايان داستان کارشناس برنامه به تحليل و روابط شخصيتهاي داستان مي پردازد. اين برنامه در قالب ترکيبي ساده با موضوع روانشناسي و تاکيد بر مهارت هاي اجتماعي و تاثير آن بر بهداشت روان تهيه و پخش مي شود. در ايام نوروز اين برنامه ميزبان آثاري از بروس کار ميشل، مارک هانسن، جک کانفليد، دايان کيتون، روت پيل و ... مي باشد. اين برنامه در ايام نوروز هر روز به مدت ‌‌30 دقيقه از ساعت ‌‌7 صبح راديو سلامت پخش مي شود. متين پارسا سردبير و شريفي تهيه کننده اين برنامه است.

ـ بشنويد و برانيد

عنوان برنامه اي است از گروه صبحگاهي که به موضوع ترافيک، ايمني و حوادث رانندگي در ايام نوروز ميپردازد. اين برنامه هر روز به مدت ‌‌15 دقيقه از ساعت ‌‌35/7 از راديو سلامت پخش مي شود.

ـ سلام سلام سلامتي

عنوان برنامه اي است از گروه نيمروزي راديو سلامت که به موضوع استفاده صحيح و منطقي از اوقات فراغت و تاکيد بر سلامت روان کودک و نوجوان مي پردازد. اين برنامه در قالب ترکيبي نمايشي به سردبيري ذباح در ايام نوروز به مدت ‌‌30 دقيقه از ساعت ‌‌13 پخش مي شود.

ـ سفر بخير

عنوان برنامه اي است از گروه نيمروزي راديو سلامت که به بيان نکات بهداشتي و تغذيه اي در هنگام سفر و اطلاع رساني در ارتباط با حوادث جاده اي مي پردازد. اين برنامه با به سردبيري کشميري در ايام نوروز به مدت ‌‌30 دقيقه از ساعت ‌‌30/13از راديو سلامت پخش مي شود.

*** راديو تجارت

ـ بهار ‌88

برنامه بهار ‌88 کاري از گروه دانش و تجارت است که هر روز هفته به مدت ‌120 دقيقه از تاريخ ‌88/1/8 با سردبيري و تهيه کنندگي آقاي حسن بنايي طاهري و گويندگي آقاي محمد رضا درويشي با موضوع بحث هايي درباره اقتصاد فراغت، استفاده نامناسب از فرصت هايي که تعطيلات براي خانواده ها فراهم مي کند جز موضوعات برنامه است .

ـ فصل سبز

برنامه فصل سبز کاري از گروه دانش و تجارت است که هر روز به مدت ‌90 دقيقه در مورد تجارت و اقتصاد و به ويژه ديدگاه هاي مردمي در خصوص مسايل روز اقتصاد کشور در اين برنامه مورد کنکاش قرار مي گيرد. سردبير و تهيه کننده : حسن بنايي، کارشناس: دکتر فرزاد هاشمي، گوينده : خانم شيرواني پور

ـ عيدانه

برنامه عيدانه کاري از گروه جهان و تجارت است که از ساعت ‌6 الي ‌8 صبح به صورت توليدي پخش خواهد شد. اين برنامه علاوه بر اطلاع رساني در خصوص مسايل مختلف در حوزه هاي اقتصادي در حوزه هاي ديگرثي چون کارشناسي زيست محيطي ، ادبي، فرهنگي و گردشگري نيز به تبادل نظر مي‌پردازد. سردبير: مهسا ميرچي

ـ بهار ‌88

برنامه بهار ‌88 ويژه برنامه ديگري ست از گروه جهان و تجارت است که هر روز به مدت ‌120 دقيقه با موضوع در نظر گرفتن رويکرد نوروزي برنامه ها به بررسي مسايل متعدد در حوزه‌هاي اقتصادي ، بازرگاني ، تجاري و .... پرداخته و از کارشناسان مختلفي جهت بررسي دقيق در اين حوزه ها بهره مي برد. سردبير و تهيه کننده : حميدرضا کجوري

ـ يا مقلب القلوب

ويژه برنامه ي تحويل سال نو گروه جهان و تجارت است که در روز جمعه ‌30 فروردين ماه ‌87 از ساعت ‌14 الي ‌17 به روي آنتن خواهد رفت . از ديگر بخش هاي اين برنامه نيز مي توان به اين عناوين اشاره کرد: سخنراني ويژه و تبريک مقام معظم رهبري ، سخنراني ويژه و تبريک رياست محترم جمهوري اسلامي ايران ، نمايش، موسيقي، کارشناسي و ...

سردبير و تهيه کننده : مهسا ميرچي تهيه کننده : منصوره کردي

ـ بهاريه

ويژه برنامه اي است از گروه ايران و تجارت که در ‌29 اسفند الي ‌14 فروردين ماه ‌88 به مدت ‌60 دقيقه با موضوع ايام نوروز و سفرهاي اطلاع رساني به مسافرين جهت استفاده بهتر از تعطيلات نوروز معرفي جاذبه هاي توريستي ، نقاط ديني و تاريخي استان ها ، معرفي محصولات توليدي هر شهر ، توصيه هاي بهداشتي و ايمني از طرف کارشناسان امر، آشنايي با پتانسيل هاي اقتصادي و تجاري استان ها ، عملکرد ارگان ها و سازمان هاي اقتصادي کشور در سالي که گذشت و چشم انداز آينده. سردبير و تهيه کننده : آرمان ستوده تهيه کننده : سراب

گوينده : رضا کاشفي- خانم جعفرپور

- بهار ‌88

برنامه بهار ‌88 ويژه برنامه اي است از گروه ايران و تجارت است که هر روز به مدت ‌120 دقيقه با موضوع اطلاع رساني موضوعات اقتصاد تجاري کشور و جهان ، پرداخت به زواياي اقتصادي توسعه گردشگري در کشور ، اقتصاد بين الملل در سالي که گذشت و نگاهي به مصوبات مجلس و معرفي طرح ها و لوايح اقتصادي ، وزارتخانه هاي تجاري و اقتصادي ايران از نگاه صادرات. سردبير و تهيه کننده : خانم الوندي تهيه کننده : حسين ماکنعلي، گوينده : خانم نيرومند

تنظيم براي تبيان : مسعودرضا عجمي

مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت