تبیان، دستیار زندگی

 ایستگاه راه آهن کرمان کجاست؟

یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوبی کشور، کرمان است. این شهر علاوه‌بر این‌که ازلحاظ صنعتی اهمیت بالایی دارد، از نظر طبیعی و تاریخی نیز جاذبه‌های خاص و ویژه‌ای را در خود جای داده است و برای گذراندن تعطیلات، انتخاب خوبی است.  پیش از آن‌که سفرتان به این شهر را آغاز کنید، بهتر است اطلاعاتی در رابطه با ایستگاه قطار کرمان در اختیار داشته باشید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوبی کشور، کرمان است. این شهر علاوه‌بر این‌که ازلحاظ صنعتی اهمیت بالایی دارد، از نظر طبیعی و تاریخی نیز جاذبه‌های خاص و ویژه‌ای را در خود جای داده است و برای گذراندن تعطیلات، انتخاب خوبی است.  پیش از آن‌که سفرتان به این شهر را آغاز کنید، بهتر است اطلاعاتی در رابطه با ایستگاه قطار کرمان در اختیار داشته باشید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید.
اداره کل راه آهن

افتتاح ایستگاه قطار کرمان

با خرید بلیط قطار کرمان می‌توانید به این شهر سفر کرده و از مکان‌های دیدنی آن بازدید کنید. تاریخ افتتاح ایستگاه قطار کرمان به سال ۱۳۵۶ باز می‌گردد. در این سال، خط کاشان – بافق – یزد به این ایستگاه متصل شد و عبور واگن های قطار از آن آغاز گردید. در سال‌های بعد، خطوط دیگری نیز به این ایستگاه افزوده شدند و امروزه تقریبا از هریک از نواحی کشور می‌توانید با استفاده از قطار به کرمان سفر کنید یا این‌که اگر خط مستقیمی نبود، این قابلیت وجود دارد که با خرید دو بلیط و تعویض قطار، به این شهر زیبا برسید.

علاوه‌بر خدمات مسافربری، خطوط ریلی کرمان برای خدمات مرتبط با باربری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. روزانه قطارهای باری زیادی که عمدتا حامل مواد خام معدنی یا اجناس وارداتی و صادراتی هستند از این ایستگاه عبور می‌کنند و به‌همین‌خاطر ایستگاه قطار کرمان را می‌توان یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های کشور ازلحاظ اقتصادی دانست.

رفتن به ایستگاه قطار کرمان

ایستگاه قطار کرمان با مرکز شهر حدود ۲۰ دقیقه فاصله دارد. این ایستگاه در جنوب شرقی شهر واقع شده است و برای رفتن به آن می‌توانید علاوه‌بر تاکسی، از اتوبوس نیز استفاده کنید. طبیعی است که استفاده از اتوبوس هزینه کم‌تری را در پی خواهد داشت؛ اما اگر وسایل زیادی را به‌همراه دارید، حمل‌ونقل با اتوبوس می‌تواند کمی سخت باشد. به غیر از این، جابه‌جا شدن با سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، پیچیدگی‌های خودش را دارد و پیشنهاد می‌کنیم که اگر مشکلی از بابت هزینه ندارید، با استفاده از تاکسی به ایستگاه قطار بروید.

ایستگاه قطار کرمان در جاده تهران و در بلوار شاهد واقع شده است. شایان ذکر است که این ایستگاه با اسم اداره کل راه آهن کرمان نیز شناخته می‌شود.
قطار کرمان

انواع قطارهای کرمان

جدا از این‌که باید از یک‌سری جزئیات درمورد ایستگاه قطار کرمان آگاه باشید، خوب است تا اطلاعاتی در رابطه با قطارهایی که در خطوط منتهی به این ایستگاه رفت‌وآمد می‌کنند نیز کسب کنید. مهم‌ترین قطارهایی که در این خطوط تردد می‌کنند عبارت‌اند از: قطارهای غزال، کویر و البرز.

اگر می‌خواهید سفری آسان و پر از امکانات را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا بلیط قطار غزال را خریداری کنید. قطار غزال ۴ ستاره محسوب می‌شود و امکاناتی همچون سیستم‌های صوتی و تصویری، سرویس خواب، بسته پذیرایی، رستوران با غذاهای متنوع، بوفه، سرویس بهداشتی فرنگی و... را برای مسافران خود در نظر گرفته است.

در نقطه مقابل، اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید و هزینه چندانی را برای خرید بلیط نپردازید، می‌توانید جهت تهیه بلیط یکی از قطارهای کویر یا البرز اقدام کنید. هر دو قطار در دسته قطارهای ۳ ستاره قرار می‌گیرند؛ اما مهم‌ترین تفاوتی که میان آن‌ها وجود دارد، این است که کوپه‌های قطار کویر ۶نفره هستند و کوپه‌های قطار البرز ۴ نفره؛ البته به‌همین‌دلیل است که بلیط های قطار کویر از قیمت پایین‌تری در مقایسه با بلیط های قطار البرز برخوردار هستند. در هر صورت، اگر قصد دارید تا سفرتان راحت‌تر باشد، قطار البرز را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید تا در اقتصادی‌ترین حالت ممکن سفر کنید، بلیط قطار کویر بهترین گزینه است.
راه آهن کرمان

نحوه تهیه بلیط قطار و سفر به کرمان

برای تهیه بلیط قطار کرمان و سفر به این شهر، تنها کافی است که به صفحه اصلی «وب‌سایت فلای تودی» مراجعه کرده و با استفاده از ابزار جست‌وجویی که در این صفحه قرار دارد، به‌دنبال بلیط هایی بگردید که با شرایط‌تان سازگار هستند. بدین صورت که مبدأ و مقصد (کرمان) را مشخص کرده و سپس تاریخ رفت را نیز تعیین کنید.

گزینه‌های دیگری ازجمله خرید بلیط دوطرفه یا خرید بلیط کوپه‌های ویژه (کوپه مخصوص آقایان یا کوپه مخصوص بانوان) نیز وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. علاوه‌براین، دو گزینه با عنوان‌های تهیه کوپه دربست و درخواست حمل خودرو نیز در همین ابزار جست‌وجو قرار دارند که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را نیز فعال کنید.

پس از وارد کردن تمامی اطلاعات، روی عبارت جست‌وجو کلیک کنید تا مرتبط‌ترین نتایج نمایش داده شوند. در هریک از نتایجی که به‌نمایش در آمده‌اند، تمامی اطلاعات لازم ازجمله ساعت حرکت و ساعت رسیدن به مقصد، نوع قطار، قیمت و... گنجانده شده‌اند. بعد از این‌که نتایج را با یکدیگر مقایسه کردید و بهترین بلیط ممکن را تشخیص دادید، روی گزینه جزئیات و خرید کلیک کرده و وارد مراحل بعدی شوید. تمامی مراحل به‌نحوی در نظر گرفته شده‌اند که هیچ‌گونه سردرگمی و مشکلی در طول فرایند خرید ایجاد نخواهد شد. بااین‌حال، اگر هر سوالی داشتید یا با هر مسئله‌ای مواجه شدید، می‌توانید با پشتیبانی فلای تودی تماس برقرار کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

گستره خدمات فلای تودی

در بین تمامی آژانس‌های گردشگری، تنها آژانسی که تمامی خدمات لازم را ارائه داده و گسترده‌ترین حوزه کاری را دارد فلای تودی است. امروزه هیچ تفاوتی ندارد که به چه چیزی نیاز داشته باشید؛ اگر خدمتی که می‌خواهید به هر نحوی مرتبط با گردشگری می‌شود، قطعا می‌توانید آن را از سایت فلای تودی دریافت کنید.

قابلیت خرید بلیط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، قابلیت خرید بلیط تمامی خطوط ریلی کشور، امکان رزرو هتل در داخل و خارج از ایران، امکان درخواست انواع مختلف ویزا، قابلیت تهیه بیمه مسافرتی و... تنها گوشه‌ای از خدماتی هستند که تمامی آن‌ها را می‌توانید با اطمینانی کامل از طریق فلای تودی تهیه کنید.

اگر قصد تهیه بلیط قطار کرمان و سفر به این شهر دیدنی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که نه‌تنها بلیط، بلکه هتل و سایر خدمات موردنیازتان را نیز از فلای تودی تهیه کرده تا سفری شیرین و به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.