تبیان، دستیار زندگی

خدمات رسانی به کودک و نوجوان

«پیک امید» زائران حسینی در مسیر راهپیمایی اربعین

دومین تماشاخانه سیار کانون پرورشی فکری با عنوان «پیک امید» صبح امروز از تهران به سمت مرز مهران و برای خدمات رسانی به زائران کودک و نوجوان حسینی راهی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خدمات رسانی به زائران کودک
آیین رونمایی از دومین «پیک امید»، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مسئولان کانون صبح امروز برگزار و مربیان و بسیجیان کانون به همراه این تماشاخانه سیار همراه شده و قرار است در مرز مهران مستقر شوند و برای کودکان و نوجوان برنامه‌هایی متناسب با اربعین حسینی اجرا کنند. در صورت دریافت مجوز از سوی مسئولان عراقی و عبور از مرز ایران و عراق، در مسیر راهپیمایی بزرگ نجف تا کربلا قرار بگیرد.

این کاروان صبح امروز با مراسم نمادین عزاداری حسینی و دمام نوازی از خیابان حجاب مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون حرکت کرده و به مرز مهران خواهد رفت. قرار است این پیک با ایجاد موکب بچه‌های اربعین به کودکان و نوجوان زائر خدمات رسانی کند.
موکب بچه‌های اربعین

ادامه کار تریلی قدیمی کانون با نزدیک به نیم قرن سابقه: این تریلی - که مدتی بود بدون استفاده مانده بود به یک کتاب‌خانه بزرگ سیار تبدیل شد - تا همراه با تماشاخانه پیک امید به مناطق مختلف کشور اعزام شود.

معاون فرهنگی کانون در حاشیه آیین رونمایی از این تماشاخانه توضیح داد: دومین تماشاخانه سیار کانون با امکانات صوتی و تصویری و دارابودن سینمای سیار و یک صحنه‌ی اجرای نمایش به‌واقع یک مرکز فرهنگی هنری کانون است که به‌صورت سیار فعالیت می‌کند. درعین‌حال امروز از رصدخانه سیار هم رونمایی شد تا بتواند در مراکزی که پیک امید اعزام می‌شود بچه‌ها را با علم نجوم و موضوع‌های مرتبط با آن آشنا کند.

محمدرضا زمردیان در همین حال از ادامه کار تریلی قدیمی کانون با نزدیک به نیم قرن سابقه خبر داد و افزود: این تریلی - که مدتی بود بدون استفاده مانده بود به یک کتاب‌خانه بزرگ سیار تبدیل شد - تا همراه با تماشاخانه پیک امید به مناطق مختلف کشور اعزام شود.

وی با بیان این که کار در کاروان‌های پیک امید کاری کاملا داوطلبانه و جهادی است گفت: این کار با همکاری بسیج کانون صورت می‌گیرد و طی آن مربیان کانون از سراسر کشور به صورت داوطلبانه در مناطق مختلف کشور به ارایه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان می پردازند. 
موکب کانون پرورش فکری

هدف از راه‌اندازی کاروان‌های پیک امید خدمت‌رسانی به مراکز کم‌برخوردار است و این حرکت دارای دو بخش ملی و استانی است


هدف از راه‌اندازی کاروان‌های پیک امید خدمت‌رسانی به مراکز کم‌برخوردار است و این حرکت دارای دو بخش ملی و استانی است که بخش استانی آن، شامل مناطقی می‌شود که امکان حضور مراکز سیار ما در آن‌ها وجود ندارد بدین ترتیب استان‌ها شناسایی می‌شوند و به صورت ماهیانه واحدهای خودشان را اعزام می‌کنند.

این کاروان‌ها قرار است هر ماه به یکی از استان‌های کشور برود و درآن‌جا با حضور مربیان داوطلب، به اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری بپردازد.
کاروان‌های پیک امید
در حاشیه این رونمایی قاسم تنها فرمانده بسیج کانون نیز از راه‌اندازی «موکب بچه‌های اربعین» از سوی کانون پرورش فکری خبر داد و گفت: این اقدام فرهنگی در قالب کاروان پیک امید و با همکاری مشترک بسیج، معاونت فرهنگی و کانون استان قم راه‌اندازی شده است و گروهی 70 نفره از مربیان و کارکنان کانون در حال حاضر عازم مرز مهران هستند و اولویت اول ما - در صورت ارایه مجوز از سوی طرف عراقی - گذشتن از مرز، حرکت به سمت مسیر نجف تا کربلا و پیوستن به موکب اصلی کانون در محل عمود 1229 است.
موکب کودکان اربعین
گروه اعزامی، از مربیان کانون سراسر کشور تشکیل شده که به صورت داوطلبانه به این کاروان پیوسته‌اند اما 30 نفر از همکاران کانون استان قم پیش از این به عراق اعزام شده‌اند و در موکب کانون مستقر هستند.
منبع: خبرگزاری فارس