تبیان، دستیار زندگی

چه گل هایی بیشتر در ساخت تاج گل استفاده می شوند؟

معرفی گل هایی که در ساخت تاج گل بیشتر کاربرد دارند + در این مقاله به معرفی گل هایی می پردازیم که در ساخت تاج گل بیشتر مصرف دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 گل‌ها در یک دسته گل، سبد گل، تاج گل یا هر دسته‌بندی دیگر می‌توانند هر فضایی را روشن کنند و یک هدیه‌ی مناسب برای مناسبت‌های مختلف باشند. اگرچه برای تبریک تولد یک دسته گل یا حتی چند شاخه گل می‌تواند ایده‌آل باشد اما برای برخی از مراسم مانند عرض تسلیت یا تبریک، تاج گل انتخاب شایسته‌تری است. اگر شما هم تصمیم دارید یک تاج گل سفارش دهید، شاید بخواهید بدانید در ساخت تاج گل از چه گل‌هایی بیشتر استفاده می‌شود. برای خرید آنلاین انواع گل و گیاه دسته گل، سبد گل، تاج گل و غیره حتما به گلفروشی آنلاین گل باما سر بزنید.
چه گل هایی در ساخت تاج گل مورد استفاده قرار می گیرند؟

نکات خرید و سفارش تاج گل

خرید تاج گل برای مراسم‌های مختلف از جمله تاج گل ترحیم، تاج گل تسلیت، تاج گل تبریک، تاج گل نمایشگاه و غیره رایج است. از میان انواع گل‌های مختلفی که در گلفروشی‌ها وجود دارد، انتخاب‌های زیادی برای ساخت تاج گل وجود دارد. با این حال تزئینات برای مراسم‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد یا از گل‌های خاصی برای برای مراسم ترحیم یا در مقابل برای تبریک استفاده شود.
چه گل هایی در تاج گل مناسبتی مورد استفاده قرار می گیرند

رنگ تاج گل

انتخاب رنگ گل معمولا به سلیقه‌ی افراد بستگی دارد. برخی ترجیح می‌دهند از تمام رنگ‌های شاداب در ساخت تاج گل استفاده شود و برخی دیگر نیز تنوع کمتر در گل‌ها یا رنگ آنها را می‌پسندند. با این حال بهتر است سفارش تاج گل متناسب با مراسم مربوطه باشد. برای مثال برای تاج گل تسلیت بهتر است تنوع رنگ‌ها شاد و پر زرق و برق نباشد اما برای مراسم تبریک آزادی انتخاب بیشتری خواهید داشت.
گل های تاج گل چه اسامی دارند؟

انتخاب تاج گل متناسب با مراسم

همانطور که گفتیم انتخاب گل برای ساخت تاج گل و همینطور اندازه تاج گل بهتر است متناسب با نوع مراسم باشد. برای مثال اگر تصمیم دارید یک تاج گل افتتاحیه برای یک شرکت یا گالری کوچک تهیه کنید، سفارش یک تاج گل بزرگ چندان عاقلانه نیست. تاج گل با گل‌های بلند و شلوغ و رنگارنگ بیشتر مناسب مجالس بزرگ یا تبریک عروسی است.

چه گل هایی بیشتر در ساخت تاج گل استفاده می شوند؟

گل رز

گل رز یکی از گل‌های محبوب برای انواع تزئینات است. فرقی نمی‌کند باکس گل، سبد گل یا تاج گل؛ شما می‌توانید انواع رنگ‌های گل رز را برای ساخت تاج گل انتخاب کنید. البته رنگ‌های شاد و یا رز قرمز انتخاب خوبی برای تاج گل ترحیم نیست اما سایر رنگ‌ها را می‌توانید برای ساخت تاج گل در هر اندازه یا هر مراسمی انتخاب کنید.

گل آفتابگردان

احتمالا کمتر تاج گلی را دیده باشید که در آن از گل‌های آفتابگردان استفاده شده باشد. با این حال همه چیز به سلیقه‌ی شما بستگی دارد و شاید گل آفتابگردان گل محبوب کسی باشد که تاج گل را برای او سفارش می‌دهید. در هر صورت این گل زیبا یکی از محبوب‌ترین انواع گل شاخه‌است که به خاطر اندازه‌ی بزرگ و رنگ زرد درخشان آن شناخته می‌شود. ساقه‌های بلند آفتابگردان این گل را برای ساخت تاج گل مناسب می‌سازد.

گل ادریسی

فصل تابستان با گل‌های زیبای ادریسی پر از رنگ و بو می‌شود. این گل بیش از 70 گونه مختلف دارد؛ برخی از آنها به رنگ صورت یا آبی هستند و برخی دیگر نیز در رنگ سفید پیدا می‌شوند. اگر به فکر خرید یک تاج گل جمع و جور و در عین حال شاداب هستید، گل ادریسی می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده باشد؛ به ویژه اگر از طیف رنگ‌های شاد و زنده آن برای ساخت تاج گل استفاده کنید.

پیونی یا گل صد تومانی

پیونی یک گل محبوب است که در اواخر بهار و اوایل تابستان در اکثر گلفروشی‌ها در دسترس است. این گل زیبا در رنگ‌های مختلف از جمله قرمز، صدفی، بنفش، صورتی و زرد وجود دارد و برای استفاده در ساخت تاج گل می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای باشد. برای تزیین تاج گل برای تبریک یا تاج گل افتتاحیه می‌توانید از شاخه‌های زیبای پیونی در کنار سایر گل‌ها استفاده کنید.

گل لاله

بیش از 150 گونه و 3000 واریته از گل لاله در دنیا وجود دارد. این گل بعلاوه در تنوع رنگی و شکلی زیادی وجود دارد و هر کدام معنا و مفهوم خاص خود را در تزیینات یک دسته گل زیبا دارند. لاله نمادی از فرارسیدن بهار است و احتمالا باور نکنید که یک زمانی این گل در کشور هلند هم ارزش با طلا بوده است. گل لاله معمولا در مراسم‌های شاد مانند عروسی یا نامزدی استفاده می‌شود و یک انتخاب خوب برای تاج گل عروسی است.

البته برای ساخت تاج گل ترحیم نیز می‌توانید از این گل استفاده کنید زیرا لاله نمادی از امید، شادی و دلگرمی است و برای عرض تسلیت به افرادی که عزیزی از دست داده‌اند، مناسب است.

گل لیلیوم

لیلیوم یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین گل‌ها در جهان است. این گل زیبا در رنگ‌های مختلف وجود دارد و عطر عمیق و خوبی دارد. گل لیلیوم به تنهایی زیبا است اما در کنار سایر گل‌ها در ساخت یک تاج گل نیز می‌تواند بدرخشد. در واقع لیلیوم یکی ازز محبوب‌ترین گل‌هاست و گونه‌های مختلفی از آن در دنیا وجود دارد. در ساخت تاج گل برای مراسم‌های مختلف نیز لیلیوم یک انتخاب فوق‌العاده‌است و جلوه‌ای زیبا و لاکچری به آن می‌دهد.

گل داوودی

گل داوودی یکی دیگر از گل‌های مناسب برای ساخت تاج گل است و تنوع گونه‌‌ها و رنگ باعث شده این گل محبوبیت زیادی در دنیا داشته باشد. گل داوودی را می‌توانید در رنگ‌های مختلف نارنجی، قرمز، زرد، بنفش یا سفید پیدا کنید.

گل داوودی با مفاهیمی مانند غم و سوگواری ارتباط نزدیک دارد و از این نظر برای ساخت تاج گل ترحیم یا تاج گل برای مراسم خاکسپاری می‌تواند انتخاب خوبی باشد تا احساس تاسف و اندوه خود را نشان دهید.

گل کوکب

گل کوکب زیبا در رنگ‌های متنوع زیادی وجود دارد و می‌توتن به راحتی آن را در کنار سایر گل‌ها از جمله گلایول، پیونی، گل داوودی و غیره در ساخت تاج گل لاکچری و زیبا بکار برد. کوکب نمادی از زیبایی، تعهد و مهربانی است و می‌توانید از آن برای تزیین تاج گل عروسی، عقد یا نامزدی استفاده کرد.

گل آزالیا

یکی از گل‌های زیبای فصل بهار که می‌تواند انتخاب خوبی برای ساخت تاج گل باشد، گل آزالیا است. درختچه‌های آزالیا همیشه سبز یا برگ‌ریز هستند و انبوهی از گل‌های سفید، صورتی، قرمز، نارنجی، زرد یا بنفش دارند که سراسر بوته‌ها را می‌پوشاند. آزالیا گل محبوبی است و به خاطر تنوع رنگ زیاد و ظاهر جذابی که دارد می‌تواند در ساخت تاج گل یک انتخاب خاص باشد.

گل شیپوری

گل شیپوری یکی دیگر از گل‌هایی است که بیشتر از آن در ساخت تاج گل استفاده می‌شود. این گیاه نمادی از ایمان و پاکی است و می‌تواند مفهوم همدردی و تولد دوباره را نیز منتقل کند. به همین خاطر این گل زیبا انتخاب خوبی برای تزیین تاج گل مراسم ترحیم یا خاک سپاری می‌تواند باشد. این گل همچنین دوام خوبی دارد و تا چندین روز شاداب می‌ماند.

گل میخک

میخک‌ها گزینه‌های مقرون به صرفه برای ساخت تاج گل هستند. در هر ساقه‌ی میخک شکوفه‌های متعددی می‌روید و از این نظر این گل اقتصادی است. انواع مختلفی از گل میخک با رنگ‌های متعدد وجود دارد که هر رنگ آن نیز معنای متفاوتی دارد. میخک تطبیق‌پذیری بالایی دارد و از این نظر گلی محبوب برای تمام مناسبت‌ها محسوب می‌شود و می‌توان از آن در کنار سایر گل‌ها در تزیین تاج گل استفاده کرد.

گل گلایول

به احتمال زیاد در تاج گل‌های متعددی شاخه‌های بلند و زیبای گل گلایول را دیده‌اید. گلایول با گل‌های شیپوری شکل که از پایین به بالا در امتداد ساقه‌های بلند باز می‌شوند، ظاهری جسورانه و زیبا دارد. گلایول در رنگ‌های صورتی، قرمز، زرد، بنفش، سبز، نارنجی یا سفید وجود دارد و انتخاب مناسبی برای ساخت انواع تاج گل است. گلایول‌ها در پشت گل‌های کوچکی مانند میخک یا داوودی بسیار خودنمایی می‌کنند و در چیدمان‌های بزرگ تاج گل یک انتخاب فوق‌العاده هستند.

گل آلسترومریا

آلسترومریا یکی دیگر از گل‌های زیبا و محبوب برای تزیین و ساخت تاج گل است. این گل زیبا در رنگ‌های گرم مانند صورتی و نارنجی وجود دارد و نمادی از دوستی، ثروت و فداکاری است. آلسترومریا به دلیل تنوع زیاد در چیدمان گل‌ها از جمله تاج گل بسیار محبوب است. این گل در اواخر بهار و اوایل تابستان شکوفا می‌شود.

گل آنتریوم

شکوفه‌های زیبای آنتریوم انتخاب خوبی برای ساخت تاج گل شیک و لاکچری هستند. این گل‌ها در رنگ‌های متنوع قرمز و سفید جلوه‌ی زیبایی به تاج گل می‌دهند. این گل معمولا نمادی از عشق، شادی، فراوانی و رفاه در نظر گرفته می‌شود و می‌توانید در تزیین تاج گل همایش یا تبریک از این گل‌های خاص و محبوب استفاده کنید.

گل لیسیانتوس

لیسیانتوس یکی دیگر از گل‌های محبوب برای ساخت تاج گل است. گل‌های ژولیده و رز مانند لیسیانتوس در رنگ‌های آبی جواهری، صورتی، بنفش، سفید و دو رنگ می‌روید و از این نظر می‌تواند در طیف‌های رنگی جذاب یا در کنار سایر گل‌ها یک چیدمان فوق‌العاده ایجاد کند.

گل مریم

گل مریم گلی خوشبو و معطر و با ظاهری زیبا و جذاب است که در تزیین دسته گل، سبد گل یا تاج گل می‌تواند یک انتخاب خاص و محبوب باشد. این گل از نظر ظاهری بسیار جذاب است که به عنوان بخشی از مراسم سوگواری یا مراسمات مذهبی معمولا استفاده می‌شود. بنابراین در ساخت تاج گل تسلیت یا ترحیم می‌توانید شاخه‌های خوشبو و زیبای مریم را انتخاب کنید.

گل ارکیده

ارکیده یکی از قدیمی‌ترین گیاهان گلدار در دنیا شناخته می‌شود. این گل معمولا در ساخت تاج گل یا سایر چیدمان‌ها مانند دسته گل کاربرد دارد. ارکیده معمولا نشان‌دهنده‌ی عشق، باروری و جذابیت است اما با این حال، هر رنگ آن معنا و مفهوم خاص خود را دارد.

گل ژربرا

ژربرا نیز برای ساخت تاچ گل یکی از گل‌های محبوب محسوب می‌شود. این گل در رنگ‌های صورتی، نارنجی، زرد و قرمز وجود دارد و می‌تواند در کنار سایر گل‌ها یک ترکیب رنگی فوق‌العاده ایجاد کند. گلبرگ‌های پر جنب و جوش ژربرا این گل را انتخاب مناسبی برای مراسمات شادی از تولد تا عروسی می‌سازد اما با این حال می‌توانید بسته به سلیقه خود از آن در سایر مناسبت‌ها نیز برای ساخت تاج گل استفاده کنید.