مراقبت از دانش آموزان باید به یک رسالت همگانی تبدیل شود

مديركل دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش گفت: مراقبت از دانش آموزان باید به یک رسالت همگانی تبدیل شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربايجان غربي، نادر منصورکیایی  در آیین افتتاحییه کارگاه کشوری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سالن امام علی (ع) ارومیه اظهارکرد: سال گذشته ٤٠ درصد از دانش آموزان و ٢ ميليون نفر از والدين در زمينه برنامه های مختلف پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی افزود: سال گذشته برنامه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای ٤ پايه ششم، هفتم، هشتم و نهم در  ١٠٠ درصد مدارس کشور اجرا شد.
مديركل دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش گفت: راهنماي پيشگيري اوليه از اعتياد از ابتداي سال جاري در اختيار همه مدارس کشور قرار گرفته است.
منصورکیایی خاطر نشان کرد: جشنواره نوجوان سالم هر ساله اجرا می شود، در سال تحصيلي جاري نیز هفتمين دوره آن ويژه آسيب هاي اجتماعي پرخطر برگزار می شود.
وی با بیان اینکه استقرار نظام مراقبت اجتماعي از دانش آموزان را هدف گذاري كرده ايم؛ ادامه داد: براي شناسايي دانش آموزان در معرض خطر آمادگي كامل را داريم.
منصورکیایی با اشاره به اینکه برنامه مددكاري اجتماعي را در مدارس كشور دنبال مي كنيم؛ گفت: باید ضمن توجه به توانمند سازي دانش آموزان توجه ويژه‌اي براي دانش آموزان در معرض خطر و آسيب ديده داشته باشيم.
این مقام مسوول بیان کرد: در٤٠ هزار مدارس كشور كارگاه پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی با رویکرد جامعه محور در سطح مدرسه اجرا می شود.
مديركل دفتر مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي وزارت آموزش و پرورش گفت: تمامي ذي نفعان مدرسه باید در فرآيند پيشگيري مشاركت كنند و برای این منظور تدوین برنامه سالانه ضروریست.
وی خاطر نشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش نسبت به آسیب‌ های اجتماعي هوشيار و بيدار است.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت