تبیان، دستیار زندگی

اوقات فراغت دلچسب در تابستان

فصل تابستان داره از راه میرسه و یکی از دغدغه‌ های نوجوانان، داشتن اوقات فراغت دلچسب در تابستان است. این مسئله نه تنها دغدغه بچه‌هاست، بلکه والدین هم در این خصوص نگران هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
وقتی پای درد و دل والدین می شینیم نگرانی‌هایی از این قبیل دارند:
مدرسه تموم شد دیگه همش پای تلویزیونه
دیگه درس و مشق نداره، مگه میشه گوشی رو ازش گرفت
همیشه سرش تو تبلت و داره بازی میکنه
همه‌ وقتش پای کامپیوتره
و …
در خیلی از مواقع حق با والدین هست اما یه سؤال مهم از پدر و مادرهای عزیز:

چه برنامه جذاب‌ تری برای بچه‌ ها در نظر گرفتید؟

اوقات فراغت دلچسب در تابستان

در این زمان گزینه‌های زیادی برای پر کردن اوقات فراغت وجود دارد:

فیلم تماشا کردن
شرکت در کلاس‌های هنری
شرکت در فعالیت‌های ورزشی
شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان دوم
کتاب خواندن
حضور خیلی فعال در شبکه‌های اجتماعی
شرکت در کلاس‌های آموزشی دروس سال بعد
گردش و تفریح به همراه خانواده و یا دوستان
مسافرت
و …
شما کدام یک از گزینه‌ها را انتخاب می‌کنید؟؟؟

در این مقاله برای شما چند پیشنهاد ویژه داریم:

امیدواریم با انتخاب یکی یا چند تا از پیشنهادهای ما، امسال برای خودتون تابستان متفاوت‌ تری رو طراحی کنید.

۱- کسب درآمد از کارهای هنری
اگر علاقه‌مند به کارهای هنری هستید، در کنار یادگیری یک کار هنری، مهارت خودتان را در فروش و ارائه آن کار هم محک بزنید. یعنی برای یک زمان مناسب مثل اول شهریور، هدفگذاری کنید تا تعداد مشخصی از کارهای هنری را آماده کنید، بعد در خانه یا هرجای دیگر که براتون امکان دارد، ترتیب یک نمایشگاه بدهید و از دوستان نزدیک و اقوامتان درخواست کنید تا برای بازدید کارهای شما بیایند و در همین حال کارهای خودتان را تبلیغ کنید و آنها رو تشویق کنید تا از شما خرید انجام بدهند. این کار علاوه بر اینکه اعتماد بنفس شما را افزایش میدهد، باعث می‌شود هوش مالی شما هم افزایش پیدا کند و در آینده زندگی مالی بهتری را تجربه کنید.

۲- شناخت کامل فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی
اوقات فراغت دلچسب در تابستان
اگر علاقه‌ مند به فضای مجازی و شبکه‌ های اجتماعی هستید، تولید محتوای الکترونیکی را یاد بگیرید. این حوزه یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در آینده می‌باشد. با یادگیری تولید محتوا می‌توانید در سال تحصیلی جدید مطالب درسی را به محتوای جذاب تبدیل کنید و از طریق فروش آن درآمد کسب کنید. این کار چند فایده دارد، اول اینکه درس خواندن جذاب می‌شود چون قرار است از آن پول دربیاورید. دوم اینکه هوش مالی شما تقویت می‌شود و سوم اینکه با ارائه این محتواهای جذاب به دوستانتان در یادگیری بهتر دروس کمک خواهید کرد.

۳- گردش و تفریح در تابستان
اوقات فراغت دلچسب در تابستان
اگر علاقه‌مند به گردش هستید، لیستی از جاذبه‌های گردشی شهر خودتان تهیه کنید. یک جلسه خانوادگی بذارید و با همفکری اعضای خانواده یک برنامه تفریحی طراحی کنید و شما مسئول اجرای آن شوید. سر موقع به خانواده یادآوری کنید. در آماده کردن وسایل گردش مثل، تهیه یک خوراکی سبک در خانه، آماده کردن وسایل، درست کردن یک ظرف میوه خرد شده و … پیش‌قدم شوید و مسئولیت اجرای آن را برعهده گیرید. این کار باعث تقویت احساس مسئولیت‌پذیری در شما می‌شود. در این موارد حتی می‌توانید در صورت صلاحدید والدین‌ تان، از دوستان صمیمی و یا اقوام دعوت کنید تا همراه شما باشند و از حضور در یک جمع صمیمی، نهایت لذت را ببرید.

۴- فیلم‌ های هیجان‌ انگیز
اگر علاقه‌مند به تماشای فیلم هستید، در لیست فیلم‌هاتون حتما فیلم زندگی افراد موفق مثل استیوجابز، بسوی طبیعت وحشی، ۱۲۷ ساعت و … را قرار دهید. پس از تماشای فیلم‌ها شخصیت اصلی فیلم را برای خودتون تحلیل کنید. اگر شخصیت اصلی در فیلم شکست خورد، چه دلایلی باعث شکستش شد و اگر موفق شد چه دلایلی داشت. تحلیل شخصیت‌های فیلم‌ها، ذهن شما را در تحلیل و بررسی مسائل قدرتمند می‌کند. برای تقویت تفکر خلاق خودتان را جای نویسنده فرض کنید و ببینید اگر شما جای آن بودید، چه پایانی برای فیلم رقم می‌زدید.

۵- کتاب به وقت پارک
اوقات فراغت دلچسب در تابستان
در تابستان حتما کتاب بخوانید. کتاب‌هایی که باعث رشد شخصیت شما شود و شناخت شما را از خودتان کامل کند. کتاب‌ ها بهترین دوستان شما برای یادگیری هستند البته اگر کتاب خوبی انتخاب کنید؛ ما در سمپل کتاب‌های خوب را به شما معرفی خواهیم کرد. برای ابتدای مسیر پیشنهاد ما به شما کتاب “تنها راز موفقیت” نوشته جواشیم دپوسا هست. اگر دوست داشتید برداشت خودتون از این کتاب را با ما به اشتراک بگذارید. ما در طول تابستان با رویداد “کتاب به وقت پارک” همراهتون هستیم.

۶- آشپزی خلاقانه
اوقات فراغت دلچسب در تابستان
در تابستان آشپزی یاد بگیرید. فرقی نمی‌کند دختر باشید یا پسر، یادگیری مهارت آشپزی یکی از ضروری‌ ترین مهارت‌ ها برای شماست. سعی کنید در آشپزی تجربه‌ های جدید ایجاد کنید. تلفیق طعم ‎‌های جدید با یکدیگر و تهیه غذاهای جدید با طعم نا آشنا، باعث تقویت خلاقیت در شما می‌شود. همراه با رشد تفکر خلاق، شما اعتماد به نفس بیشتری نیز پیدا خواهید کرد.


منبع: موسسه آموزشی سمپل