تبیان، دستیار زندگی

درس خواندن به طعم میوه های تابستان

همین الان تکلیف خودتان را روشن کنید! یک روز تابستانی برای شما چه قدر ارزش دارد؟ آیا شما هم جزء آن دسته دانش آموزانی هستید که می خواهند درس خواندن را از تابستان شروع کنند؟ پس در این مقاله با ما همراه باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
درس خواندن به طعم میوه های تابستان
بعضی از دانش‌ آموزان تابستان را فصل استراحت می‌ دانند و برنامه‌ ای برای درس خواندن ندارند، اما بسیاری از دانش‌ آموزان نیز تابستان را فرصت خوبی می‌ دانند تا علاوه بر مرور درس‌ های سال گذشته، نگاهی به درس‌ های سال آینده داشته باشند. کنکوری‌ ها بهتر می‌ دانند که یک روز در تابستان چه ارزشی دارد. اگر می‌ خواهید ارزش یک روز تابستان را بدانید، آن را از یک دانش‌ آموز کنکوری که یک روز تا کنکورش باقی مانده، بپرسید.
اگر شما در سال‌ های قبل تجربه‌ درس خواندن در تابستان را داشته باشید، امسال هم مشکلی نخواهید داشت؛ اما اگر امسال اولین سالی است که می‌ خواهید درس بخوانید، یک نیروی گریز از مرکز در شما وجود دارد که به شما می‌ گوید «سال تحصیلی از اول مهر شروع می‌ شود». سعی کنید به حرف‌ های این نیروی گریز از مرکز توجه نکنید و برنامه‌ های تابستان خود را اجرا کنید.
برنامه‌ ریزی نقش موثری در موفقیت دارد. این درست است؛ اما فراموش نکنید که فقط برنامه‌ ریزی کردن، موفقیت نیست. برنامه‌ ریزی، بسترهای موفقیت را برای‌ تان فراهم می‌کند؛ اما برای موفق شدن باید برنامه را اجرا کرد. اجرا کردن برنامه هم یعنی درس خواندن. بعضی از دانش‌ آموزان ممکن است در تابستان خیلی به فکر بروند و درس خواندن در تابستان جزء برنامه‌ های اصلی آن‌ ها باشد ولی 90 درصد وقت خود را برای برنامه‌ ریزی و 10 درصد را برای اجرا بگذارند. شما جزء این دسته از دانش‌ آموزان نباشید. پیشنهاد می‌ کنم حتماً درس‌ های سال آینده را در برنامه بگنجانید و فقط به فکر مرور درس‌ های سالی که پشت سر گذاشتید، نباشید. خواندن درس جدید، انگیزه‌ بیش‌ تری به شما می‌ دهد.

به فکر کتاب‌ های کمک‌ آموزشی باشید، اما نباید هر کتابی را که دوستان تان می‌ گویند یا در کتاب‌ فروشی می‌ بینید، بخرید. یک الگو برای خود داشته باشید. برای هر درس، یک یا دو کتاب تهیه کنید و سعی کنید آن‌ ها را کامل بخوانید. داشتن کتاب‌ های زیاد، در بلند مدت برای‌ تان اضطراب به وجود می‌ آورد.
همه‌ ما میوه‌ های تابستانه را دوست داریم. درس خواندن هم جزء میوه‌ های تابستانه است که من دوست دارم. فکر می‌ کنم شما هم دوست داشته باشید.

مطالب مرتبط:
درس خواندن و خواب آلودگی درفصل بهار
با انرژی و انگیزه، برای کنکور خود هدف‌ سازی کنید
چگونه از درس خواندن نتیجه بهتری بگیریم؟

منبع: کانون قلم چی