تبیان، دستیار زندگی
اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان،تشکلی برخاسته از متن دانش آموزان مسلمان و انقلابی ایران است. ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانش آموزان

(اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان)

دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانش آموزان
اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان،تشکلی برخاسته از متن دانش آموزان مسلمان و انقلابی ایران است.

این مجموعه ی دانش آموزی،مُرکّب از انجمن های اسلامی دانش آموزان دبیرستان است که در آستانه ی شکل گیری انقلاب اسلامی و همزمان با اوج گیری آن به صورت خود جوش تشکیل شده بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عنایت ویژه ی حضرت امام خمینی(ره) در قالب اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانش آموزان،در 13 آبان 1385 اعلام موجودیت کرد و برای حفظ و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بویژه در دوران مبارزه با گروه های ضد انقلاب توفیق درخشانی یافت و با آغاز جنگ تحمیلی استکبار علیه نظام نوپای اسلامی،این تشکل دانش آموزی به کانون اصلی جذب و پرورش و اعزام دانش آموزان تبدیل شد که شور و شوق پیوستن به جبهه ی نور را داشتند.تعداد شهدای عضو این نهاد انقلابی گویای این واقعیت است و دارای اساسنامه ای است که در تاریخ 3مرداد1374 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

تعریف اتحادیه:

اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانش آموزان،نهادی است غیر دولتی و دارای شخصیت خقوقی مستقل،و به عنوان یک مجموعه ی فرهنگی برای سازماندهی،هدایت و پشتیبانی انجمن های اسلامی مدارس سراسر کشور،با عنایت حضرت امام راحل (ره) شکل گرفته است و کماکان تحت نظارت عالیه ی نماینده ی مستقیم مقام معظم رهبری فعالیت می نماید.

تعریف انجمن اسلامی:

انجمن اسلامی،تشکل دانش آموزان مومن و انقلابی ای است که برای تحقیق،حفظ و تعمیق اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش های دینی،انقلابی به انسجام و تقویت بنیه ی تشکیلاتی و فرهنگی خود اهتمام می ورزید و سایر دانش آموزان را در معرفی برنامه های دینی و اجتماعی خود قرار می دهند.

شاخص های درخشان:

· اتحادیه ی انجمن های اسلامی تنها تشکل دانش آموزی است که مفتخر به حضور نماینده ی مستقیم مقام معظم رهبری می باشد.

·  اتحادیه ی انجمن های اسلامی اولین تشکل برخوردار از سیستم کنگره ای و انتخاباتی است.

· حضور پر رنگ در فضای شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی و نقش آفرینی در دوران دفاع مقدس و حماسه ی 13آبان از جمله ویژگی های این نهاد انقلابی می باشد.

· اتحادیه ی انجمن های اسلامی اولین و ریشه دار ترین تشکل دانش آموزی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت خود جوش شکل گرفته و رشد نموده است.

برنامه های راهبردی:

* هیئت انصـار المهـدی عج به منظور ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار.

* خیمه های معرفت  به منظور تعمیق مبانی اعتقادی دانش آموزان و تحقق اهداف((تربیت دینی)) همراه با پاسخگویی به شبهات آن ها.

* سرگذشت پژوهی شهدای دانش آموز (همکلاسی آسمانی) به منظور حفظ دستاوردهای معنوی دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.

مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه و تنظیم: ستاره نوربخش و سمیرا بادامستانی