درمان بیماری ها با طب سنتی(2)

در مطلب قبلی با عنوان "درمان بیماری ها با طب سنتی (1)" درباره ی درمان تعدادی از بیماری ها برای شما صحبت شد. در این مقاله نیز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان بيماري ها با طب سنتي(2)

در مطلب قبلي با عنوان "درمان بيماري ها با طب سنتي (1)" درباره ي درمان تعدادي از بيماري ها براي شما صحبت شد. در اين مقاله نيز مداواي يک سري از بيماري هاي ديگر را براي شما بيان مي کنيم.

سرماخوردگي و آنفلوانزا:

بسياري از ما تصور مي‌كنيم كه هنگام سرماخوردگي بايد از خوردن ترشي، ادويه‌جات و ... خودداري كنيم، اما دكتر "گريفيتز" نظريه جالبي دارد كه خلاف اين باورهاي قديمي است. با خوردن مواد ادويه‌دار مثل كاري، مخاط و ترشحات جريان پيدا مي‌كنند و گرفتگي بيني ، عفونت گوش و احتقان ريه تسكين پيدا مي‌كند.

در هنگام سرماخوردگي مصرف سير را هم فراموش نكنيد. سير اثرات ضد ويروسي، ضد قارچي و ضد باكتري دارد و آنتي‌اكسيداني قوي به شمار مي‌رود، به اين دليل در درمان عفونت و تقويت ايمني موثر است.

بوي بدن:

بوي بد بدن مشكلي است كه بيشتر در فصل تابستان و هواي گرم موجب عذاب افراد مي شود. در هر حال اين توصيه را براي روز‌هاي گرم سال به خاطر داشته باشيد: يك قاشق چاي خوري جوش‌شيرين را زير بغل و روي پاهاي خود بپاشيد. اين ماده، يك ضد عرق طبيعي است و ميزان رطوبت طبيعي توليد شده در بدن را كم مي‌كند.

تب يونجه (آلرژي فصلي):

يك چاي كيسه‌اي را در آب سرد خيس كرده و در دستمال كاغذي بپيچيد و بر روي چشم ها بگذاريد تا خارش ناشي از آلرژي فصلي يا سرماخوردگي تسكين پيدا كند. دكتر "چارلز سيمناف" از دانشگاه منچستر معتقد است اسيد تانيك موجود در چاي در كاهش خارش موثر است. استفاده از وازلين در سوراخ‌هاي بيني هم در اين مورد خالي از فايده نيست.

متخصصان معتقدند از آنجايي كه مواد حساسيت‌زا به وازلين مي‌‌چسبند و وارد بدن نمي‌شوند، نمي‌توانند واكنش حساسيتي را شروع كنند. براي بهره‌مندي از اين خاصيت كافي است هر دو ساعت يك بار وازلين باقي مانده را از بيني پاك كنيد و دوباره بيني خود را با وازلين چرب كنيد.

تهوع:

زنجبيل حالت تهوع را برطرف مي‌كند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد مصرف تنها يك گرم پود‌ر زنجبيل قبل از سوارشدن در كشتي تا 40 درصد علائم بيماري مسافرت و تا 70 درصد استفراغ را كاهش مي‌دهد.

مصرف زنجبيل در رفع تهوع صبحگاهي(ويار) در بارداري نيز بسيار موثر است. از آنجا كه كاهش قند خون باعث بروز تهوع مي‌شود، به زنان باردار توصيه مي شود از شيريني زنجبيلي استفاده كنند، چون در اين صورت قند خون آنها افت نمي‌كند.

آرتريت (التهاب مفصل):

عسل و سركه سيب از جمله ضد التهاب‌هاي قوي هستند. بنابراين اگر از درد مفاصل رنج مي‌بريد، يك قاشق مرباخوري عسل را با يك قاشق مرباخوري سركه سيب مخلوط كنيد و اين معجون را صبح‌ها مصرف كنيد تا درد مفاصل ناشي از آرتريت تسكين يابد.

تغيير رنگ دندان‌ها:

دكتر "فيل استيمر" از كلينيك دندان پزشكي لندن توصيه مي‌كند براي پيشگيري از تغيير رنگ دندان‌ها بعد از نوشيدن چاي و قهوه، آدامس بدون قند(sugar free) بجويد. آدامس جريان بزاق را زياد مي‌كند و با شست‌وشوي دهان مانع ايجاد لكه مي‌شود.

سردرد:

بسيارند كساني كه اگر يك روز نوشيدن چاي را فراموش كنند، عقوبت ناخوشايندي چون سردرد در انتظارشان است. اما ظاهرا نوشيدن چاي در درمان سردرد كساني كه به نوشيدن آن عادت ندارند هم مفيد است.

دكتر "جين كلارك" متخصص تغذيه براي درمان سردرد راهكار راحتي دارد: "با شروع اولين علائم سردرد چاي بنوشيد".

اين متخصص، عمده علل سردرد را به گشادي يا تنگي عروق خوني مغز نسبت مي‌دهد و معتقد است، كافئين اين تغييرات را برطرف مي‌كند.

جرم گوش:

4 بار در روز چند قطره روغن زيتون را در گوشتان بچكانيد تا جرم گوش نرم شود . دكتر "بايروم" معتقد است اين ماده از داروهاي شيمياي که براي درمان اين مشکل وجود دارند، مفيدتر است.

دندان درد:

اگر مي‌خواهيد دندان درد شما فورا خوب شود، پنبه را به عصاره گل ميخك آغشته كرده و روي دندان دردناك خود بگذاريد. البته دقت كنيد اين ماده بيش از دو دقيقه روي دندان نماند، چون باعث التهاب لثه مي‌شود .

پزشكان آلماني از اين گياه، داروي بي‌حسي تهيه كرده‌اند.

درد پشت:

براي تسكين درد پشت، وردنه را روي زمين گذاشته و در حالي‌كه پشت تان را روي آن گذاشته‌ايد دراز بكشيد. به اين ترتيب وردنه بين شانه‌ها قرار گرفته و به صورت شكل T انگليسي عمود بر نخاع  قرار مي‌گيرد.

اگر بدن تان را روي آن به حالت بالا و پايين حركت دهيد باعث تسكين تنش عضلاني مي‌شود.

ترجمه: فرشته آل‌علي
منبع : msnbc.com

* مطالب مرتبط:

غذاها با طبيعت گرم و سرد در طب سنتي

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت