تبیان، دستیار زندگی
ها همیشه خاطرات زیادی را برای ما تداعی می کنند به همین دلیل از دیرباز مردم سعی بر نگهداری تصاویر خود داشته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدون کامپیوتر پرینت بگیرید


عکس ها همیشه خاطرات زیادی را برای ما تداعی می کنند به همین دلیل از دیرباز مردم سعی بر نگهداری تصاویر خود داشته اند. از جمله تجهیزاتی که در حفظ و نگهداری تصاویر ما را یاری می کند Printer است. در ادامه به Printer های برتر اشاره می کنیم.

پرینترهای برتر کدامند؟

کمپانی EPSON، یک شرکت ‌فناوری ژاپنی است و از جمله بزرگ‌ترین تولیدکنندگان Printer و اطلاعات و تجهیزات مرتبط با تصویربرداری در جهان است.

EPSon بر گرفته شده از Electronic Printer of Son به معنای فرزند چاپگر الکترونیک است، در سال 1968 اولین مینی پرینتر جهان توسط این کمپانی تولید شد، این محصول منجر به ایجاد پیشرفتی در زمینه فناوری چاپ عکس شده است در ادامه به Printer هایی که امروزه در رده بهترین ها قرار دارند اشاره می کنیم.

پرینتر PrinterA7500 می تواند بدون نیاز به کامپیوتر به اینترنت وصل شود !

PrinterA7500

محصولی از HP، دستگاه پرینتر مجهز به تبلت 7 اینچی لمسی است که دارای سیستم عامل آندروید 2/1 با قابلیت‌های چاپ، کپی، اسکن، فکس و اتصال به اینترنت بدون نیاز به کامپیوتر است. این PrinterA7500 نام دارد. این Printer مجهز به فناوری ePrint است و کاربران را قادر می سازد که از طریق نرم‌افزار Printer که به صورت پیش فرض روی تبلت این دستگاه نصب شده عملیات کپی، اسکن و فکس را انجام دهند.

پرینترهای برتر کدامند؟

فناوری ePrint یک راه حل چاپ از راه دور و موبایلی است به این معنی که کاربر می‌تواند بدون نیاز به درایور، نرم‌افزار و کابل و تنها از طریق ایمیل در هر جای دنیا که باشد به چاپگر خود دستور پرینت دهد!

در این فناوری کاربران می‌توانند فایل‌های Word، Excel، PowerPoint، PDF، HTML، Text، XPS و عکس را تنها از طریق ایمیل به چاپگرهای ePrint ارسال و چاپ کنند. این Printer دارای تبلت C510 است که  مجهز به پردازنده 800 مگاهرتزی ، رم 512 مگابایتی ، حافظه داخلی 4 گیگابایتی است.

کاربر می‌تواند با استفاده از این تبلت که HP آن را Zeen نامیده بدون نیاز به کامپیوتر به اینترنت متصل شده و به راحتی از هر محتوای مبتنی بر وب و یا حافظه داخلی تبلت، دستور پرینت صادر کند.

A7500 HP نیز یکی دیگر از مدل‌های چاپگر مبتنی بر فناوری ePrint است که قابلیت اتصال به اینترنت را بدون نیاز به کامپیوتر دارد و برای طیف وسیعی از کسب و کارهای کوچک، متوسط، بزرگ، سازمان‌های دولتی، آموزشی و هنری در نظر گرفته شده که کاربر می‌تواند از طریق مرورگر اینترنتی آن به سایت‌های مختلف برود.

Object260، پرینتر سه بعدی است که می تواند طرح های کامپیوتری شما را به صورت یک نمونه واقعی با دقت بسیار بالا چاپ کند، Printer های سه بعدی فناوری است که با سرعت زیاد در حال پیشرفت است و این Printer یکی از نخستین نمونه های تجاری محسوب می شود .این Printer سه بعدی محصول شرکت Connex است و می تواند برای چاپ از چند نوع ماده مختلف استفاده کند. حالا اگر مهندس یا طراح باشید می توانید طرح های سه بعدی تان را به صورت مدل واقعی چاپ کنید. مثلا عینک شکل زیر حاصل چاپ سه بعدی این دستگاه است. بله این دستگاه می تواند لایه های شفاف (برای شیشه عینک) را هم ایجاد کند. اما موضوع در همین جا خلاصه نمی شود. ‏

پرینترهای برتر کدامند؟

در ویدیوی تبلیغاتی این Printer مشاهده شده است که چه کارهای فوق العاده ای می توان با آن انجام داد و چقدر دقت اش بالا است. به گونه ای که اشیا پیچیده را هم می توانید با آن پرینت کنید. برای مثال یک فلوت را طراحی و پرینت کنید طوری که واقعا مانند یک فلوت واقعی کار کند!

اگر کمی صبر کنید تا چند سال دیگر پرینترهای سه بعدی هم یکی از لوازم خانگی مرسوم می شوند و با آن می توانید انواع لوازم را خودتان بسازید یا کیک های زیبا چاپ کنید.

فکر می کنید سرعت کار سریعترین Printer رنگی دیجیتالی دنیا چه قدر است؟

یک شرکت با ارائه پرینتری به نام  Memjet ادعا می کند که سریعترین Printer  دنیا را با خود به نمایشگاه آورده است…

این Printer قادر است 60 صفحه در هر دقیقه و یا به عبارتی یک برگ در هر ثانیه چاپ کند. کیفیت چاپ آن هم (1600 DPI نقطه در اینچ است.)

پرینترهای برتر کدامند؟

آنچه که مهندسان برای ایجاد سرعت بالا در این پرینتر جاسازی کرده اند 70000 نازل است که می توانند بیش از 700 میلیون ذره جوهر را در هر ثانیه بر روی صفحه کاغذ شلیک کنند. وجود این محصول در کنار پرینتر های جوهر افشان فعلی یک انقلاب محسوب می شود.

با اینکه از قیمت تمام شده این محصول خبری در دسترس نیست اما طراحان این پرینتر قول داده اند که قیمت آن، چنان مناسب باشد که همه برای خریدنش ترغیب شوند.

فراوری فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Funiha

Narenji

Daryasoft