دنیای فناوری و به خصوص ابزار سخت افزاری این روزها در تب و تاب نمایشگاه بزرگ CES است. Consumer Electronics Show بزرگ ترین نمایشگاه تکنولوژی های جدید و محصولات الکترونیکی است که هر سال در ماه ژانویه در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود و صدها شرکت بزرگ و ک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین تبلت CES2011 کدام است؟

همانطور که می دانید و احتمالا در مطالب دیگر سایت تبیان هم خوانده اید در تاریخ 16 تا 19 دی  ماه هر سال نمایشگاه CES لاس وگاس برگزار می گردد و امسال هم شرکتهای مختلف تکنولوژی های خود را عنوان می کنند

 

(g*1ìf *(d* ces2011 ©/

تبلت ها در این میان بلیط داغ CES امسال هستند در این میان سایت gizmodo هم نظر خود را در مورد ارائه این تبلت ها عنوان کرده و تعدادی از آنها را البته با توجه به آمار و فیلدها و نقاط مثبت و منفی ارائه شده به عنوان نمونه های برتر معرفی کرده است.

 

تبلت موتورولا

اولین آنها موتورولاست که به یک انتظار طولانی پایان داده است و اگر بخواهید اطلاعات بیشتری از این تبلت داشته باشید می توانید به پردازنده دو هسته ای 1GHz ، که دارای 2  مگاپیکسل دوربین در جلو و  5 مگاپیکسل دوربین در عقب است اشاره نمود.

نمایشگر آن ۱۰ اینچی  است و قدرت تفکیک این نمایشگر ۸۰۰×۱۲۸۰ می باشد از دیگر مزایای آن خروجی HDMI و پشتیبانی از Ram 4G است.

 

دومین Blackberry است

PlayBook هم  تبلتی ۷ اینچی است با رزلوشن ۶۰۰×۱۰۲۴ همچنین به به پردازنده دو هسته ای ۱ گیگاهرتز مجهز شده است و مانند موتورولا دو دوربین درجلو و عقب دارد که 3 و 5 مگاپیکسلی هستند.

این تبلت هم از انواعی است که زرق و برق دار طراحی شده است و ازدیگر مزایای آن رابط کاربری ، سخت افزار قوی و سیستم عامل منحصر به فرد آن است اما یکی از دلایلی که این تبلت از دید gizmodo رتبه دوم قرار داده عدم آماده بودن آن است و متقاضیلت این تبلت باید تا  تابستان ۲۰۱۱ منتظر بمانند.

PlayBook توسط شرکت RIM ارائه شده است.

 

Asus Eee Pad Slider

و اما تبلت ارائه شده توسط Asus تبلت 10.1 اینچی ، با پردازنده Tegra 2 و دوربین های سخت افزاری جلو و عقب است.

آیا شما به صفحه کیبورد فیزیکی عادت دارید؟  یا نوع فیزیکی را به انواع مجازی ترجیح می دهید؟ اگر شما از این دسته افراد هستید این مدل برای شما منسب است زیرا یک صفحه کلید فیزیکی دارد که به صورت مخفی تعبیه شده است نام این مدل را Asus Eee Pad Slider نامیدند.

 

و در نهایت تبلت  Dell

تبلت شرکت Dell 7 اینچی است و Dell Streak 7 نام دارد در این تبلت نیز همچون Asus از پردازنده Tegra 2 انویدیا استفاده شده است .

همچنین یک دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی در جلو  دارد ولی صحبتی از دوربین عقب نشده است با این حال از یک محافظ Gorilla Glass برخردار است که آن را مجزا نموده است. اما این مدل بر خلاف انواع معرفی شده پیشین به جای استفاده از آندروید ۳٫۰، از فرویو استفاده می کند . ضمن اینکه نمایشگر آن نیز از نوع WVGA است و اینطور که به نظر می رسد شرکتDell  آمادگی بیشتری جهت ارائه این محصول به بازار دارد و آن طور که ادعا کرده این محصول از هفته آینده روانه بازار می شود .

 

منبع:http://gizmodo.com/5727948/the-best-new-tablet?skyline=true&s=i

 

ترجمه و تهیه : فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی