دو مجموعه شعر برای کودکان منتشر شد

«مگر لب زیپ دارد» و «جیر و جیر و جیر، قور و قور و قور»، دو مجموعه شعر برای کودکان هستند که از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

  «مگر لب زیپ دارد» مجموعه شعر غلامرضا بکتاش برای کودکان است. بکتاش که پیش‌تر، شعرهایی با موضوع طبیعت سروده بود، در این مجموعه شعر از زبان کودکان، سخن گفته و به دنیای ماشینی واکنش نشان داده است.  

در واقع، «مگر لب زیپ دارد»، نگاه اعتراض‌آلود کودکان و نوجوانان را در دنیای ماشینی ترسیم می‌کند؛ عصری که در آن کودکان محکوم به تنهایی هستند و هیچ‌کس نیست که به چراها و چگونگی‌ این موضوع، پاسخ مناسب دهد،  چرا که والدین امروزی، حوصله و وقت این کارها را ندارند.

«جیر و جیر و جیر، قور و قور و قور» سروده خاتون حسنی است که از سوی انتشارات امیرکبیر برای گروه سنی الف و ب منتشر شده؛ در این مجموعه شاعر از حس و حال یک دختر بچه در رویارویی با عناصر طبیعی چون صدای جیرجیرک و قورباغه و تابستان گرم و تاب سواری گفته است. در یکی از این شعرها می‌خوانیم:

«تابستونه/ ابر سیاهه خوابه

خورشید خانم/ یه ریز داره می‌تابه

خدا کنه/ ابر سیاه دوباره/ بیدار شه و بباره»

«مگر لب زیپ دارد» سروده غلامرضا بکتاش با تصویرگری منصوره محمدحسینی و  «جیر و جیر و جیر، قور و قور و قور» سروده خاتون حسنی با تصویرگری عسل حاذقی را انتشارات امیرکبیر در ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۷ هزار تومان برای گروه سنی ج منتشر کرده است.

منبع: مهر
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت