هلاکت عامل انفجار خط لوله گاز

: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی یک تیم تروریستی گروهک پژاک را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه 7 نفر را به هلاکت رسانده و یا دستگیر کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هلاکت عامل انفجار خط لوله گاز


سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات آذربايجان غربي يک تيم تروريستي گروهک پژاک را شناسايي و طي عملياتي غافلگيرانه 7 نفر را به هلاکت رسانده و يا دستگير کردند.


به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي وزارت اطلاعات، با اقدامات اطلاعاتي عملياتي سربازان گمنام امام زمان عجّل الله تعالي فرجه الشريف در اداره کل اطلاعات استان آذربايجان غربي يک تيم تروريستي گروهک پژاک که از خاک عراق به کشورمان اعزام شده بود، مورد شناسايي قرار گرفته و طي عملياتي غافلگيرانه با نيروهاي خودي تعداد 7 نفر به هلاکت رسيده و دستگير شدند.

بر اساس اسناد درون‌گروهي و نقشه‌هاي تروريستي به دست آمده، عوامل اين گروهک مأموريت‌هاي خرابکارانه متعددي در دستور کار داشته که انفجار خط لوله گاز صادراتي ايران به ترکيه در منطقه مرز بازرگان از جمله اقدامات تروريستي آنان است.

سرکرده اين تيم تروريستي فردي به نام "مراد کاراساج " با نام مستعار جميل تبعه کشور ترکيه است که در سال‌هاي اخير جنايات متعددي عليه هموطنان‌مان از جمله به شهادت رسادن "ملا سعيد خوش " از روحانيون اهل سنت شهرستان ماکو مرتکب شده بود که در اين عمليات به هلاکت رسيده است.

بر اساس همين گزارش طي عمليات غافلگيرانه مأمورين اطلاعاتي تعداد 3 نفر از عناصر اين تيم به هلاکت رسيده و 4 تن ديگر دستگير شده‌اند.

در خلال اين عمليات مقاديري سلاح و مهمات جنگي، اسناد درون‌گروهي و نقشه‌هاي تروريستي به دست آمده و عامل انفجار مورخ 7 مرداد 90 در خط لوله گاز صادراتي ايران به ترکيه بين معدومين است.

در روزهاي گذشته سليمان جعفرزاده نماينده مردم ماکو و چالدران در مجلس در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به انفجار روز گذشته در خط لوله صادرات گاز به ترکيه گفت: اين انفجار توسط گروه پژاک و گروه‌هاي معارض و ضدانقلاب شرور در منطقه، که از خاک همسايه وارد کشور ما مي‌شوند، رخ داده است.

وي با بيان اينکه انفجار از طريق کار گذاشتن مواد منفجره در خط لوله گاز به وقوع پيوسته است، افزود: گروه پژاک اقدام به کار گذاشتن مواد منفجره در آن منطقه کرده است.

روابط عمومي وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌اي اعلام کرد: بر اساس اسناد درون گروهي و نقشه‌هاي تروريستي به دست آمده، عوامل اين گروهک مأموريت هاي خرابکارانه متعددي در دستور کار داشته که انفجار خط لوله گاز صادراتي ايران به ترکيه در منطقه مرز بازرگان از جمله آن‌ها بوده است.

وي افزود: متاسفانه به دليل ضعف مديريت در استان آذربايجان غربي و دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي در اين استان، اين انفجار براي دومين بار توسط افرادي شرور انجام شده است.

وي افزود: با وجودي که اين انفجار براي بار دوم رخ داده است متاسفانه هيچ تدبيري براي ارتقاي امنيت توسط شوراي تامين و مسئولان امنيتي و انتظامي انديشيده نشده است.

هم چنين  رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي آذربايجان غربي از شناسايي و دستگيري عاملين پرتاب نارنجک به ايستگاه سي ان جي (CNG) در ماکو خبر داد.

سرهنگ خيبر تيبا در نشست هفتگي با خبرنگاران با اشاره به انفجار جايگاه سي ان جي در شهرستان ماکو افزود: عاملان اين انفجار که دو نفر موتورسوار بودند به فاصله هفت ساعت بعد از پرتاب نارنجک توسط ماموران انتظامي استان، شناسايي و دستگير شده اند.

وي با بيان اينکه اين افراد در بازجويي‌هاي اوليه وابستگي خود را به گروهک غيرقانوني پژاک اعلام کرده اند اظهارداشت: افراد مذکور با تشکيل پرونده به مقامات ذيصلاح تحويل شدند.

سرهنگ تيبا در تشريح اين ماجرا بيان داشت: حمله به ايستگاه CNG در شهرستان ماکو ساعت 2 بامداد روز شنبه و با استفاده از يک دستگاه موتورسيکلت انجام گرفته بود.

وي ادامه داد: اين افراد نارنجک را در خارج از محوطه CNG پرتاب و منفجر کرده بودند.

رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: با توجه به اعلام مسئولان محلي به دليل قطع خط انتقال گاز به تاسيسات و واحد CNG ماکو در اين حمله هيچ آسيبي نرسيده است.

فرآوري : يوسف قاضي زاده

بخش سياست تبيان


منابع: فارس،مهر،ايسنا

 

مطالب مرتبط مجموعه : سیاسی
آخرین مطالب سایت