تبیان، دستیار زندگی

آبلیموی طبیعی رو اینطوری بشناس!

چند سالی میشه که شناسایی محصولات طبیعی از غیرطبیعی خیلی سخت شده و خیلی از مواد رو تا آزمایشگاه نبرید نمی‌تونید اصل بودنش رو تشخیص بدید آبلیمو هم از این قضیه مستثنی نیست و تشخیص طبیعی بودنش مشکله، اما میشه با استفاده از چند ترفند ساده و ابزارهای موجود تو خونه آبلیموی طبیعی رو از تقلبی و کیفیت پایین تشخیص داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : طاهره چک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آبلیموی طبیعی ، آبلیموی تقلبی،
چند سالی میشه که شناسایی محصولات طبیعی از غیرطبیعی خیلی سخت شده و خیلی از مواد رو تا آزمایشگاه نبرید نمی‌تونید اصل بودنش رو تشخیص بدید آبلیمو هم از این قضیه مستثنی نیست و تشخیص طبیعی بودنش مشکله، اما میشه با استفاده از چند ترفند ساده و ابزارهای موجود تو خونه  آبلیموی طبیعی رو از تقلبی و کیفیت پایین تشخیص داد.

وجود پرز و دانه‌

تقریباً نیمی از مواد آبلیموی طبیعی از پرز و دانه‌های داخل لیموترش تشکیل شده که ته شیشه ته‌نشین میشه.

رنگ و ظاهر

آبلیموی طبیعی رنگی روشن‌تری نسبت به نقلبی‌ها داره و رنگ سبز و زنده‌ای در شیشه ته‌نشین شده، اما آبلیموهای تقلبی معمولا زرد رنگ و خشک به نظر می‌رسن.

 طعم ترشی

ترشی آبلیموهای طبیعی کمتره. که می‌شه با خوردن یک قاشق از اون، بدون ایجاد ترشی شدید، تازگیش رو متوجه شد. اما آبلیموهای تقلبی ترشی زیادی دارند.

 تغییر رنگ و طعم در هوا

آبلیموهای طبیعی در هوای گرم یا تحت تأثیر نور آفتاب، سریعاً تغییر می‌کنند. رنگشون کمی تیره و به طعم آبغوره نزدیک می‌شن. در حالی که آبلیموهای تقلبی معمولا تغییر نمی‌کنند.

ترفند متقلبین

افراد سودجو اغلب پالپ لیموترش رو به آبلیمو اضافه می‌کنند تا طبیعی به نظر برسه پس از هر برند و فروشگاهی، آبلیمو نخرید.

ترشی تقلبی

یکی از روش‌های متقلبین استفاده از جوهر لیمو و اسید سیتریک هست. اون‌ها به آب جوهر لیمو و اسید سیتریک اضافه می‌کنند تا ترش‌مزه بشه و بعد کمی رنگ خوراکی  می‌ریزن تا ظاهری مثل آبلیمو پیدا کنه. بعد با ریختن کمی نمک و اسانس، شما به‌راحتی نمی‌تونید طبیعی از غیرطبیعی رو تشخیص بدید.

آبلیمو تلخ، تقلبی نیست

در فرآیند تهیه آبلیمو از دستگاه‌های بزرگی استفاده می‌شه که با فشار به پوست لیمو، ممکنه طعم نهایی اون کمی تلخ بشه. پس وجود تلخی در آبلیمو نشانه تقلب نیست و نمی‌شه از اون برای تشخیص آبلیموی طبیعی یا تقلبی استفاده کرد.