آماده گفتگو با اوباما هستم

دعاي آنان از سه حالت خارج نيست يا دروغ مي‌گويند و يا ترسو هستند و يا اينكه هم ترسو هستند و هم دروغ مي‌گويند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آماده گفتگو با اوباما هستم

 امروز ايران به الگوي كامل فرهنگ، تمدن و عدالتخواهي در جهان تبديل شده است 

بخش سياسي-رييس جمهور با تاكيد بر اينكه امروز ايران به الگوي كامل فرهنگ، تمدن و عدالتخواهي در جهان تبديل شده است درباره دلايل توجه ملت ها به ايران اظهار داشت : روشن است كه امروز ايران به معناي يك جغرافيا ، مليت و محدوده سياسي خاصي نيست بلكه ايران به يك فرهنگ و تمدن تبديل شده است و ايران در بين ملت ها به عدالت خواهي، برادري و انسانيت شناخته مي شود كه هيچ يك از اين ويژگي ها مرزي را نمي شناسد .

  دكتر محمود احمدي نژاد ديروز (دوشنبه) در دومين همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج از كشور گفت : نام ايران از اين جهت پايدار و ماندگار است كه همواره جهاني و انساني انديشيده و عمل كرده است.

رييس جمهور با بيان اينكه دشمنان و بدخواهان ملت ايران قصد دارند با دروغ پراكني و طراحي سناريوهاي جعلي ملت ايران را به تلاش براي ساختن بمب متهم كنند ، خاطر نشان كرد : آنها قصد دارند در اين سناريوي تبليغاتي بعضاً از افرادي كه آنها را ربوده و به خارج از كشور برده اند ، سخناني در اثبات ادعاي خود منتشر كنند .به فرض محال اگر ايران بتواند يك بمب هم بسازد مجموع كساني كه با ملت ايران بداخلاقي مي كنند بيش از 20 هزار بمب هسته اي در اختيار دارند كه بي ترديد يك بمب در مقابل آن نمي تواند آنچنان اهميتي داشته باشد .

رييس جمهور گفت: ادعاي آنان از سه حالت خارج نيست يا دروغ مي‌گويند و يا ترسو هستند و يا اينكه هم ترسو هستند و هم دروغ مي‌گويند.

وي افزود: بدون ترديد مشكل قدرت هاي سلطه گر با ملت ايران، آزادي ، دمكراسي ، حقوق بشر و حتي بمب هسته اي نيست نگراني آنها از ملت ايران بخاطر نحوه مديريت جهاني است، چرا كه تاريخ نشان داده ملت ايران از چنان ظرفيتي برخوردار شده است كه اگر فرصتي پيدا كند جريان فرهنگي و تمدني گسترده اي را به راه انداخته و آنرا به سرعت در همه جهان فراگير خواهد كرد .

ملت ايران با مديريت يك جانبه و ظالمانه سلطه گران مخالف است

رييس‌جمهور افزود: دشمنان قصد دارند منطقه خاورميانه را تصرف و به واسطه آن بر همه دنيا مسلط شوند. مطمئناً ملت ايران و ملت‌هاي منطقه اجازه نخواهند داداستعمار با رنگ و بويي جديد بر منطقه مسلط شود و ثروت، حيثيت و فرهنگ منطقه را به غارت ببرند و به صراحت اعلام مي كنم ملت ايران با مديريت يك جانبه و ظالمانه سلطه گران مخالف است و آن را نخواهد پذيرفت .

دكتر احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه ايران با مديريت يك جانبه و برپايي تحقير انسان‌ها مخالف است، اظهار داشت: ايران نمي‌تواند بپذيرد كه كساني از 12 هزار كيلومتر دورتر  به كنار مرزهاي كشورمان لشكركشي كنند و با تحقير ملت‌ها ثروت آنها را به غارت برده و نسل‌هاي منطقه را تباه كند. البته مقابله ايران با آنها مقابله نظامي نيست.امروز حل مسايل جهاني نيازمند منطق وعدالت است. بايد گفتگوها براساس عشق و محبت باشد و گفتگوي براساس سلاح، بمب و كشتار نتيجه‌اي نخواهد داشت.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه بايد نظم اقتصادي ظالمانه حاكم بر جهان به سمت عدالت ،تغيير و اصلاح شود ،تصريح كرد: تئوري تنازع بقا تئوري و قانون جنگل است و انساني نيست نبايد ارتباط و تعامل انسانها بر پايه تنازع باشد بلكه رابطه ها بايد بر پايه عشق ، محبت، ايثار و فداكاري باشد.

دكتر احمدي نژاد گفت : بايد همه ملت ها و دولت ها بصورت عادلانه در مديريت جهان مشاركت فعال داشته باشند .

رييس جمهور با بيان اينكه طرح موضوعاتي مانند جنگ تمدن ها دروغي بزرگ و تاريخي است ، اظهار داشت : تمدن ها و فرهنگ هاي اصيل و انساني مكمل و همسو با يكديگر هستند و به همين خاطر ملت ها در جهان هيچ مشكل و درگيريي با يكديگر ندارند و آنچه امروز در صحنه جهان خودنمايي مي كند مقابله يك توحش، با فرهنگ و تمدن اصيل و انساني است.

وي با تاكيد بر اينكه نظم ظالمانه حاكم بر جهان بايد به سمت عدالت و برادري حركت كند ، خاطر نشان كرد: انديشه تنازع بقاء يك تئوري ضد انساني و حيواني است؛ ارتباط و تعامل بين انسان ها نبايد بر پايه جنگ، تبعيض ، برتري جويي و تسلط بر ديگران استوار باشد بلكه بايد اين روابط بر اساس عدالت ، ايثار و فداكاري ايجاد شود .

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه قدرت هاي زورگو در همه عرصه ها به بن بست رسيده اند اظهار داشت : امروز دوره تاريخي آنها به پايان رسيده است و دليل آن اين است كه براي حل كوچكترين مساله خود به تهديد و سلاح متوسل مي شوند . امروز سلطه گران بايد به اشغالگري خود پايان داده و به مرزهاي خود بازگردند در غير اين صورت حركت عمومي ملت ها آنها را وادار به چنين كاري خواهد كرد .

رييس جمهور گفت : سلطه گران هر قطعنامه اي كه عليه ملت ايران صادر مي كنند ، در حقيقت سند محكوميت و رسوايي نظام برآمده از انديشه خود را زير سوال مي برند .

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه ملت ايران اهل گفت و گو بر پايه منطق ، عدالت و احترام است ، خاطر نشان كرد: بدخواهان ملت ايران اگر خيال كنند با در دست گرفتن چماق تهديد مي توانند در گفت و گو با ملت ايران امتياز بگيرند بدانند كه هرگز چنين اتفاقي نخواهد افتاد .

براي گفت‌وگو با رييس‌جمهور آمريكا در سازمان ملل آماده هستم

وي در ادامه با اشاره به اينكه اخيراً دولت آمريكا اعلام كرده كه آماده گفت و گو با ايران در سطوح بالا است ، گفت : ملت ايران همواره اهل گفت و گو بوده است و پيش از حضور در نشست هاي سالانه سازمان ملل همواره بر گفت و گو با آقاي بوش و در سال گذشته نيز براي گفت و گو با آقاي اوباما اعلام آمادگي كرديم.

رييس جمهور گفت : امسال هم آمادگي دارم در نشست مجمع عمومي سازمان ملل به صورت رو در رو و كاملا آزاد و با حضور رسانه ها مسائل جهاني را با آقاي اوباما به گفت و گو بنشينيم و افكار عمومي قضاوت كنند كه راه حل چه كسي براي مديريت جهان كارساز و راهگشاست .

دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: ايران از شعار تغيير آقاي اوباما استقبال كرد اما متاسفانه رييس جمهور آمريكا از فرصت هاي تاريخي استفاده نكرد شايد به اين علت كه در محاسبات خود بيش از اندازه به صهيونيست ها بها مي دهد در حالي كه صهيونيست ها يك حزب سياسي بيشتر نيستند و بايد منافع ملت ها را مورد توجه قرار داد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به صدور قطعنامه از سوي دشمنان عليه ايران اشاره كرد و گفت: آنها باصدور قطعنامه ايران را تهديد به تحريم مي كنند در حالي كه امروز پيامي كه از سوي ايران منتشر مي شود پيامي انساني و سرشار از رحمت است. آنها نمي توانند از انتشار و جاري شدن اين پيام كه مانند رودخانه زلال و خروشاني درحال حركت است با ريختن زباله جلوگيري كنند.

رييس‌جمهور افزود: علت هياهوها و تبليغات دشمنان عليه ايران به بن بست رسيدن آنها در همه عرصه هاي گوناگون است. آنها قادر نيستند در عرصه هاي مديريت ، اقتصاد و سياست مساله اي را حل كنند و دوره تاريخي آنها به پايان رسيده است.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز موج جديدي ايجاد شده و دوران جديدي آغاز شده است، خاطر نشان كرد: اين موج جديد مبتني بر كرامت انساني، يگانه پرستي، عدالت ، برادري و دوستي است.

رييس‌جمهور با اشاره به تهديدات رژيم صهيو نيستي مبني بر حمله  به ايران تصريح كرد: اين رژيم كوچكتر از آن است كه در معادلات ايران قرار بگيرد در گذشته آمريكايي ها اين رژيم را به منطقه تحميل كردند تا منافع خود را بواسطه آن در منطقه خاورميانه تامين كنند اما امروز خودشان به منطقه آمدند تا رژيم صهيونيستي را حفظ كنند. امروز اين سوال مطرح است كه آيا دولت آمريكا تحت سيطره صهيونيست ها است و يا صهيونيست ها تحت سيطره آمريكا قرار دارند. آنها ادعا مي كنند به قوم يهود ظلم شده است در حالي كه هيچ ظلمي به يهوديان بزرگتر از اين نشده است كه صهيونيست ها مي گويند ما يهودي هستيم.

دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر شكست سلطه گران در برابر ملت ايران تصريح كرد: آنها در حقيقت در برابر عدالت و انسانيت شكست مي خورند و امروز ايران محور انسانيت و عدالت خواهي در دنيا است به همين دليل گفتگو ها هم بايد بر پايه عدالت و احترام باشد. ملت ايران همواره حق طلب بوده اند بنابراين حرف حق را مي پذيرند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود  با تاكيد بر اهميت ساختن ايران گفت: امروز ساختن ايران تنها خدمت به ايراني ها نيست بلكه تقويت جبهه عدالت و ارائه الگويي به بشريت است البته اين بدان معنا نيست كه اگر در نقاط ديگر دنيا فعاليت مي كنيم به بشريت خدمت نكرده ايم زيرا ايراني ها در هر كجاي دنيا كه باشند، ايراني هستند، ايراني‌ها انسان‌هايي پاك، امين عدالتجو و صميمي مي باشند و باورم اين است كه هر ايراني در هر جاي عالم كه حضور دارد پرچمي براي سرافرازي، عزت و افتخار ايرانيان است.

دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: امروز هر ايراني يك رستم، آرش، سياوش و يك رزمنده دلاور براي دفاع از حيثيت، شرف و استقلال ايران زمين است. امروز ملت ايران در يك مقطع سرنوشت ساز تاريخي قرار گرفته‌اند و ايرانيان در محور موج جديدي هستند كه متعلق به آينده است.

رييس جمهور در ابتداي اظهارات خود با اشاره به سخنان ريچارد فراي يكي از مهمانان حاضر در اين نشست مبني بر اينكه آرزو دارد پس از مرگ در كنار زاينده‌رود دفن شود، اظهار داشت: آقاي فراي، ملت ايران علاقمند هستند خودتان در ايران حضور داشته باشيد. ضمن اينكه از طرف مردم كشورم يك واحد مسكوني در اصفهان به شما هديه مي‌شود كه تا هر زماني كه علاقه داشتيد در آنجا زندگي كنيد.

منبع:پايگاه رياست جمهوري اسلامي ايران

تنظيم:س.آقازاده

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت