خانه‏ تان می ‏تواند شما را چاق کند! (3)

در قسمت اول این مطلب راجع به تغییرات ساده ای در محیط آشپزخانه که می ‌تواند احتمال چاقی و اضافه وزن را کاهش دهد و در قسمت دوم آن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه‏ تان مي ‏تواند شما را چاق کند! (3)

در قسمت اول اين مطلب راجع به تغييرات ساده اي در محيط آشپزخانه که مي ‌تواند احتمال چاقي و اضافه وزن را کاهش دهد و در قسمت دوم آن راجع به راه هايي براي کاهش وزن در اتاق خواب و اتاق نشيمن مواردي را ذکر نموديم، حالا ادامه مطلب...

توصيه هايي براي ورزش در خانه

فضايي براي ورزش در نظر بگيريد

يک يا بخشي از يکي از اتاق ‎هاي خانه را به تحرک و ورزش اختصاص دهيد. اين محل مي ‌تواند يک اتاق مخصوص ورزش با وسايل ورزشي مثل تردميل و وزنه باشد. همچنين مي ‌تواند يک گوشه ي ساده از اتاق براي انجام يوگا باشد. افرادي که يک اتاق را جهت ورزش در نظر مي‌ گيرند و وسايل مخصوص را در آن مي‌ گذارند، بيشتر به انجام فعاليت‌ هاي ورزشي مي پردازند و از تناسب اندام بهتري برخوردار هستند.

اتاق ورزش را رنگ کنيد

رنگ اتاق مخصوص ورزش يا محيط ورزشي را با رنگ‌ هاي پُر رنگ مثل سبز،‌ قرمز، آبي يا طلايي و زرد، رنگ کنيد. اين رنگ‌ ها بشاش‌ کننده و موجب مسرت هستند و به شما انرژي مي ‌دهند. رنگ‌ هاي پُررنگ سبب تحريک شما به انجام فعاليت‌ مي‌ شود. براي ايجاد يک اتاق براي انجام هر گونه فعاليت ورزشي، يک ديوار را رنگ پُر رنگ و ساير ديوارها را با رنگ ‌هاي روشن رنگ کنيد و هنگام انجام ورزش‌ هاي پُرانرژي رو به ديوار پُر رنگ بايستيد.

از عطر خوب استفاده کنيد

سعي کنيد از قرص نعناع يا ياسمن استفاده کنيد. عطرهايي که با افزايش انرژي و هوشياري ارتباط دارند. در يک بررسي مشخص که وقتي 40 ورزشکار با بوي نعناع مواجه شدند، نسبت به وقتي که ساير بوها يا هيچ بويي را استشمام نمي ‌کردند، تندتر مي ‌دويدند. اگر شما در حال انجام ورزش‌ هاي ذهني ‌بدني هستيد، از بوي نارگيل استفاده کنيد. محققان دانشگاه کلمبيا 26 فرد را مورد آزمايش قرار دادند و دريافتند کساني که رايحه خوب نارگيل استنشاق کرده بودند ميزان ضربان قلب پايين‌ تري در پاسخ به استرس داشتند. استرس باعث افزايش ضربان قلب مي‌ شود.

از موسيقي کمک بگيريد

مطالعات نشان مي‌ دهد که گوش کردن به يک موسيقي مورد علاقه مي ‌تواند خلق شما را تقويت کرده و کمک کند تا راحت‌ تر و آسان ‌تر به فعاليت‌ هاي ورزشي ترغيب شويد و حتي ممکن است مدت بيشتري کار کنيد. موسيقي حواس شما را از فکر کردن در مورد سختي کاري که انجام مي ‌دهيد، پرت مي ‌کند. در يک مطالعه 12 فرد، مسافتي را با دوچرخه حرکت مي ‌کردند. دوچرخه ‌سواراني که در حال گوش کردن به موسيقي بودند، نسبت به آن هايي که در سکوت پدال مي ‌زدند 11 درصد بيشتر فعاليت ورزشي کردند.

از آينه فرار کنيد

يک مطالعه روي 58 زن نشان داد که زناني که براي مدت 20 دقيقه در جلوي آينه ورزش مي‌ کنند کمتر احساس انرژي و شادابي مي‌ کنند و کمتر احساس مثبتي دارند، در حالي که وقتي بدون آينه اين کار را مي ‌کنند احساس شادابي و نشاط بيشتري دارند.

توصيه هاي تکميلي در خانه

خاطرات خوب را مرور کنيد

هميشه در مقابل خود اشيايي که شما را به ياد خاطرات خوب مي ‌اندازد قرار دهيد. قرار دادن وسايلي مانند تصوير دريافت يک جايزه از پيشرفت‌ هاي گذشته يا تصويري از جشن فارغ‌ التحصيلي در محل‎ هايي مانند روي يخچال يا کنار چراغ ‌خواب، روي ميز يا کنار آينه که زياد با آن سر و کار داريد، نشان مي‌ دهد که اين اشيا با به خاطر آوردن روزهاي گذشته مي ‌توانند اعتماد به نفس شما را تقويت کرده و به شما کمک کنند به اهداف خود در آينده فکر کنيد.

ساير مواردي که به رسيدن به هدفي مانند کاهش وزن و رسيدن به وزن مطلوب به شما کمک مي ‌کند ديدن عکس خودتان در زماني است که تناسب اندام داشته ‌ايد. حتي مي‌ توانيد لباسي که دوست داريد و مي ‌خواهيد دوباره اندازه بدن ‌تان شود را از انباري درآوريد و در معرض ديد قرار دهيد. ديدن اين لباس ‌‌ها مي ‌تواند شما را تشويق کند که براي تناسب مجدد و وزن سالم دوباره تلاش کنيد.

از پله استفاده کنيد

پله‌ هاي برقي و آسانسور را فراموش کنيد. اگر از پله بالا و پايين برويد، شايد يکي از بهترين ورزش ‌ها را انجام داده‌ باشيد. پله جزو بهترين وسيله‌ هاي ورزشي نزديک ما است. به گفته محققان دانشگاه کاروليناي شمالي، بالا و پايين رفتن از پله به جاي استفاده از آسانسور مي ‌تواند جزو فعاليت‌ هاي روزانه ما شود. سعي کنيد بيشتر از پله‌ ها بالا و پايين برويد و حداقل 5 بار در روز اين کار را انجام دهيد. شايد بتوانيد تلويزيون يا کامپيوتر خود را در طبقه بالاي خانه‌ تان بگذاريد.

از خانه بيرون بياييد

يک جارو را جلوي ورودي خانه قرار دهيد و هر روز جلوي خانه ي خود را جارو کنيد. باغباني کنيد و هر روز به گياهان و گل‎ ها و درختان کنار خانه خود رسيدگي کنيد. ريموت کنترل خانه و ساير وسايل امکاناتي خود را کنار بگذاريد و از عضلات خود براي باز کردن در استفاده کنيد. خانه را خودتان تميز کنيد و کمتر از فردي ديگر کمک بگيريد. وقتي خانه‌ اي داريد که خودتان آن را تميز کرده‌ ايد، خودتان هم سالم‌ تر خواهيد بود.

ترجمه: مژگان کريمي – هفته نامه سلامت

اگر مي خواهيد با کارشناسان تغذيه ي سايت درباره رژيم هاي غذايي مشورت کنيد، اينجا را کليک کنيد.

براي شرکت در بحث هاي انجمن سايت مرتبط با بهداشت و سلامت، اينجا را کليک کنيد. 

براي خريد وسايل ورزشي از فروشگاه اينترنتي، اينجا کليک کنيد.

*مطالب مرتبط:

رژيم هاي مکرر و عدم کاهش وزن!

چگونه بدون رژيم، لاغر شويم؟(1) و (2)

علل رواني چاقي (1) و (2)

چه بخوريم تا لاغر شويم؟

در روز چند کالري دريافت مي‏ کنيد؟

چقدر دچار وسوسه غذايي مي شويد؟

غذا خوردن هم آدابي دارد

اصلاح عادات غلط غذايي !

لذت کمتر از غذا = چاقي بيشتر

اشتباهات مردم در غذا خوردن

درست غذا خوردن 12 شرط دارد

تغذيه سالم و ده فرمان غذايي

6 عادت مضر، قبل و بعد از غذا

بخش تغذيه و سلامت تبيان

 

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت