تبیان، دستیار زندگی
سعی كنید 6 مورد زیر را بعد و قبل از غذا خوردن رعایت كنید: 1 - بعد از غذا سیگار نكشید: آزمایشات نشان داده است كه كشیدن یك نخ سیگار بلافاصله بعد از غذا، مساوی است با كشیدن 10 نخ در سایر اوقات؛ در نتیجه به همین نسبت خطر ابتلا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 عادت مضر، قبل و بعد از غذا


سعی كنید 6 مورد زیر را بعد و قبل از غذا خوردن رعایت كنید:

1 - بعد از غذا سیگار نكشید:

آزمایشات نشان داده است كه كشیدن یك نخ سیگار بلافاصله بعد از غذا، مساوی است با كشیدن 10 نخ در سایر اوقات؛ در نتیجه به همین نسبت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

2 - بلافاصله بعد از غذا، میوه نخورید:

خوردن میوه بلافاصله بعد از غذا باعث می شود كه هوا داخل معده جمع شده و نفخ شدید ایجاد شود، بنابراین حداقل یک ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا میوه بخورید.

3 - بلافاصله بعد از غذا چای ننوشید:

مقدا زیادی اسید در برگ های چای وجود دارد كه باعث محكم شدن تركیبات و پیوندهای پروتئینی داخل غذا و در نتیجه سخت شدن هضم غذا می شود. به عنوان مثال چای  دارای تركیباتی است كه جذب  آهن  را بسیار كم می كند.

4 - حمام نكنید:

حمام كردن باعث افزایش جریان خون در دست ها، پاها و سطح بدن و کاهش جریان خون در اطراف معده می شود، در نتیجه باعث اختلال در هضم غذا می شود.

5 - بعد از غذا پیاده روی نكنید:

در بین مردم شایع است كه پیاده روی بعد از غذا، به هضم آن بسیار كمك می كند، ولی این درست نیست. پیاده روی پس از غذا خوردن باعث می شود كه دستگاه گوارش در جذب غذا ناتوان شود و مواد مغذی داخل غذا جذب بدن نشوند.

6 - بلافاصله بعد از غذا نخوابید:

در این صورت عمل هضم غذا به درستی انجام نمی شود و باعث ایجاد عفونت روده و ناراحتی های گوارشی می شود.

* بیشتر مطالعه کنید:

- عادات غلط غذایی (1)

- عادات غلط غذایی (2)

منبع: YAHOO/HEALTH

راحله زند وكیلی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.