مربی بدنساز پرسپولیس گفت: ساده‌ترین، مطلوب‌ترین و موثرترین برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی تیم انتخاب شده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مزاحم تمرینات "عابدزاده" نشوید

مزاحم تمرینات

مربی بدنساز پرسپولیس گفت: ساده‌ترین، مطلوب‌ترین و موثرترین برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی تیم انتخاب شده است.

پرویز كماسی در گفتگو با ایسنا، پیرامون آخرین وضعیت آمادگی بازیكنان تیم فوتبال پرسپولیس اظهار كرد: ما تمرینات‌مان را براساس زمان‌بندی مشخصی كه داشتیم، برنامه‌ریزی كردیم. مسلما مهمترین فاكتور در طراحی تمرینات هر تیمی شناخت از شرایط تیم و وضعیت بازیكنان است كه بتوان هدایت خوبی را در روند تمرینی آنها در اختیار داشت.

وی افزود: ما طبق زمان‌بندی مشخص ساده‌ترین، مطلوب‌ترین و موثرترین راه‌ها را انتخاب كردیم و البته باید به این نكته توجه داشت كه نمی‌توان در رسیدن شرایط بازیكنان به فرم ایده‌آل معجزه كرد چرا كه تمرینات باید برمبنای ظرفیت ورزشكاران باشد.

مربی بدنساز پرسپولیس ادامه داد: مسلما تیم‌هایی كه تمرینات غیر اصولی و سنگینی را برگزار می‌كنند، پیشرفتی ندارند چرا كه باید توجه داشت پیشرفت در آمادگی جسمانی بازیكنان تدریجی است و این مساله ذره ذره به وجود می‌آید.

وی اظهار داشت: ما در تمرینات تنوع و پیچیدگی زیادی را ایجاد كردیم تا بازیكنان شرایط سختی را احساس نكنند، همچنین مرور برنامه‌های مختلف بدنسازی را به فضاهای گوناگون بردیم تا تمرینات متنوع تر باشد. در مجموع معتقدم آرامش خاصی بر فضای تیم حاكم بوده كه می‌تواند موفقیت‌های زیادی را بدنبال داشته باشد.

 

جلوتر از برنامه هستیم

مزاحم تمرینات

کماسی درباره آمادگی فعلی بازیكنان تیم یادآورد شد: بیان درصد درباره آمادگی فعلی بازیكنان كاری غلط بوده چرا كه ما با موجودات زنده طرفیم و این موجودات می‌توانند هر لحظه تغییراتی را در وضعیت خودشان داشته باشند. فاكتورهایی چون انعطاف‌پذیری، قدرت انفجاری، هماهنگی و... مسایلی است كه مدام تغییر می‌كند و بالا و پایین می‌شود.

وی اضافه کرد: رسیدن به نتیجه درست از وضعیت هر بازیكن تنها با آزمایشات فردی امكان‌پذیر است كه ما این كار را پیش از شروع مسابقات انجام خواهیم داد اما، در مجموع از روند پیشرفت فعلی بازیكنان رضایت دارم و نسبت به آن چیزی كه برنامه‌ریزی كرده بودیم، جلوتر هستیم.

مربی بدنساز تیم فوتبال پرسپولیس درباره انتقاداتی كه علیه تمرینات احمدرضا عابدزاده برای دروازه‌بان‌های پرسپولیس مطرح می شود نیز گفت: با توجه به تجربه چند ساله‌ای كه در كار مربی‌گری دروازه‌بان‌ها دارم، باید بگویم كه عابدزاده تمرینات بسیار متنوع و قابل قبولی را اجرا می‌كند. باید توجه داشته باشیم كه یك گلر در شرایط فعلی باید بیش از 70 درصد آمادگی كامل را داشته باشد و من به وضوح در هدف‌گذاری تمرینات عابدزاده این را می‌بینم.

 

انتقادهای غیر اصولی از عابدزاده نداشته باشید

مزاحم تمرینات

وی افزود: كارهای بدنسازی این دروازه‌بان بزرگ بسیار متنوع و اصولی انجام می‌شود، او یك مربی دلسوز و پرتلاش است كه سعی دارد دروازه‌بان‌ها را به فرم ایده آل برای حضور در سه جام معتبر آماده كند. ما نباید با انتقادهای غیر اصولی و غیر فنی مزاحم كار او شویم. چرا كه با كمی تخصص و دقت می‌توان دریافت كه این مربی ابتكار عمل بالایی در كارش دارد كه این خود یك اصل در كار مربی‌گری است.

کماسی در پایان درباره اظهارات روته‌مولر مبنی بر نبود امكانات كافی در ایران برای انجام كاری حرفه‌ای، گفت: من توقع داشتم كه وی امكانات ایران را به دقت ببیند و بعد نظر دهد. چرا كه ما در همین مجموعه انقلاب امكانات پیشرفته بسیاری داریم كه با كشورهای اروپایی مطابقت می‌كند. كما اینكه این مربی آلمانی باید بداند رسیدن به موفقیت با شرایط و امكانات محدود، هنر است وگرنه هر مربی در شرایط ایده‌آل قطعا تا حدی نتیجه‌گیری مطلوبی خواهد داشت. مربیانی پابرجا می‌مانند كه بتوانند ابتكار عمل داشته و با استفاده از ابزار محدود بهترین شرایط را برای تیم‌شان به وجود آورند.