ابخانه عمومی در منطقه 11 چهارمین کتابخانه عمومی در منطقه 11 گشایش یافت . به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری منطقه 11 ، اسماعیل فلاح خیر مدیر این منطقه در اینباره گفت: کتابخانه رازی چهارمین کتابخانه عمومی در منطقه است که ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گشایش چهارمین کتابخانه عمومی در منطقه 11

چهارمین کتابخانه عمومی در منطقه 11 گشایش یافت .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری منطقه 11 ، اسماعیل فلاح خیر مدیر این منطقه در اینباره گفت: کتابخانه رازی چهارمین کتابخانه عمومی در منطقه است که با امکان استفاده از رایانه ، اطلاعات را در اختیار مراجعان قرار می دهد.

 ضمنا سالن قرائت ویژه خانم ها و آقایان ، سالن نشریات و روزنامه ها، کتابهای کودک و هفت هزار جلد کتاب در رشته های مختلف آموزشی، هنری، ادبی، تاریخی و مذهبی موجبات بهره بندی شهروندان را فراهم کرده است.

علاقمندان می توانند برای استفاده از کتابخانه رازی ، به  جنب ساختمان اداری مراجعه کنند.

برگزاری نمایشگاه عکس افراد برجسته قرن بیستم در کانادا

نمایشگاهی از عکس های افراد برجسته قرن بیستم در کتابخانه ملی "اوتاوا"در کانادا به نمایش در آمده است.

به گزارش شبکه 5 تلویزیون فرانسه عکس هایی که دراین نمایشگاه عرضه شده اند متعلق به " یوسف کارش " هنرمند ارمنی تبار است، " کارش " از سال 1924 وارد کانادا شد که امسال در گذشت .  در این نمایشگاه هزاران عکس از وی به نمایش در آمده است ، تصاویری از چرچیل ، همنیگوی، انیشتن، در این نمایشگاه دیده می شود.

شرکت یازده عکس از نوجوانان ایرانی در مسابقه بین المللی عکاسی لوکزامبرگ

یازده عکس از سه عکاس نوجوان ایرانی از طرف آژانس عکس ایران در پانزدهمین مسابقه بین المللی عکس کوگزابرگ شرکت داده شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از واحد مرکز خبر ، سیده مهسا آندیکلایی 15 ساله با 3 عکس، میر مهدی آندیکلابی 16 ساله با 4 عکس  هر دو از ساری و آیدا جبیب زاد ، 14 ساله با 4 عکس از تالش، در این مسابقه شرکت دارند. گفتنی است که پانزدهمین مسابقه عکسلوکزامبرگ از 2 تا 23 آذر برگزار می شود . این مسابقه در دو بخش سیاه و سفید ، رنگی ، ویژه 2 گروه سنی الف ،  تا 16 سال و ب 16 تا 21 سال با موضوع آزاد برگزار می شود.

آغاز چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر استان مرکزی

چهاردمین جشنواره سراسری تئاتر استان مرکزی امروز در فرهنگسرای آئینه اراک آغاز شد.

در این جشنواره چهار روزه ، 90 هنرمند در 12 گروه نمایشی از شهرهای اراک ، خمین ، ساوه ، شازند، در سه بخش مسابقه نمایشی، جنبی و خیابانی آثار خود را به نمایش می گذارند و در بخش مسابقه این جشنواره 7 نمایش اجرا خواهد شد. گفتنی است که در مراسم افتتاح چهامین جشنواره سراسری تئاتر مرکزی جمعی از مسئولان و علاقمندان به هنر نیز حضور داشتند.

("پینوکیو" پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایتالیا روی پرده می رود.)

فیلم " پینوکیو" به کارگردانی و بازیگری "روبرتو بنینی " سینماگر مشهور ایتالیا، به عنوان پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای این کشور، دو هفته دیگر به نمایش در می آید.

به گزارش ایرانا، پخش سینمایی فیلم پینوکیو در کشور آمریکا ، همزمان با " کریسمس " و تعطیلات پایان سال جاری میلادی در نظر گرفته شده است . برای تولید این فیلم که با هزینه ای معادل 45 میلیون یورو در مدت 28 هفته صورت گرفته یک شهرک سینمایی ف ویژه فضای داستانی فیلم ساخته شده است.

 گفتنی است که داستان پینوکیو ، روایتگر تمثیلی گرفتاری انسان بین بدی و نیکی است که در پایان ، قهرمان داستان با گریز از سختیها و گرفتاریها به سعادت می رسد.

برندگان مسابقه نامه نویسی به رئیس جمهور جایزه می گیرند.

برگزیدگان مسابقه نامه نویسی به رئیس جمهور ایران ، با عنوان ، برای تو که همه را می شناسی ، روز شانزدهم مهرماه جوایز خود را دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نقل از واحد مرکزی خبر ، در این مسابقه حدود 5 هزار کودک از سراسر ایران شرکت کردند که از میان آثار رسیده در هر گروه سنی 3 نفر به ترتیب مقام های اول تا سوم راکسب کرده اند. همچنین در هر گروه سنی ، 10 نفر به عنوان برگزیده  معرفی شده اند . این گزارش حاکی است ، همزمان با روز جهانی کودک امسال 16 مهرماه در مراسمی با حضور مسئولان عالی مرتبه کشور ، نویسندگان نامه به رئیس جمهور ، جوایز خود را دریافت خواهند کرد. گفتنی است که این مراسم در محل مرکز آفرینش های فرهنگی -  هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.

عشق دریائی بود از هر طریق

" عشق دریائی بود از هر طریق " به نویسندگی و کارگردانی سید وحید ترحمی از<>

>پنچم مهر در سالن تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه رفت.

این نمایش سعی دارد نگاهی از وادی عشق و عرفان به مقوله جنگ داشته باشد ودر واقع تطبیق یک عشق پاک واسطوره ای گذشته ، با زمان حال است.

مرشدی پرده خوان که با عشق پسر مفقود الاثرش هر سال بساط تعزیه علی اکبر(ع) می چیند و با گوشه تعزیه " دختر مصری " آغاز سخن عشق می کند .

این اثر که ویژه سال امام حسین (ع) و هفته دفاع مقدس است<>

زه بجز شنبه ها  در ساعت

18:45 ( مهر و آبان 81 ) به مدت یک

ساعت و نیم

در سالن<>

تماشاخانه مهر روی صحنه می رود.

از 15 تا 26 مهرماه و با برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی جوان

تهران نغمه های شادی را کوک می کند.

گروه فرهنگ و هنر ، چهارمین جشنواره موسیقی جوان با حضور 530 موسیقیدان جوان ، از 15 تا 26 مهرماه در خانه هنرمندان برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی مرکز موسیقی با بیان این مطلب گفت : شرکت کنندگان در 5 گروه سنی و در بخشهای ساز ایرانی و آهنگسازی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مجید باقی افزود : اعضای هیات انتخاب این جشنواره را داریوش پیرنیاکان ، بهناز ذاکری ، محمد علی کیانی نژاد ، سیامک سنایی ، مهرک صفاییه ، نصرالله ناصح پور ، داوود گنجه ای ، محمد علی لقا ، سیاوش ظهیر الدینی و سیمون آیوازیان تشکیل می دهند.

به گفته او ، دومین جشنواره موسیقی آیینی نیز از 30 مهر ماه به مدت 3 روز در سالنهای سنگلج ، رودکی و خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

نمایش عروسکی (( کلاغی با پرهای قشنگ )) در مهد کودکهای تهران

نمایش عروسکی " کلاغی با پرهای قشنگ " نوشته " مریم زمانی با " بازنویسی " الهه زاده محمدی" و به کارگردانی " افشین ناظری " در مهد کودک های تهران اجرا خواهد شد.

شیوه اجرایی " کلاغی با پرهای قشنگ " به صورت سایه می باشد ، " محمود حسینی " و ملیحه کیا دربند سری " بازیگران این نمایش هستند . گفتنی است این نمایش در صورت علاقه مندی مهد کودک ها در مراکز مختلف فرهنگی - هنری تهران قابل اجرا است.