تبیان، دستیار زندگی

خنک‌ترین شهرها در تابستان

یک سفر خنک

گرمای بی‌سابقه امسال باعث شده تا خیلی‌ها قید مسافرت رفتن و حتی بیرون رفتن از خانه را بزنند؛ مردم در این گرما ترجیح می‌دهند در خانه زیر باد کولر بنشینند تا اینکه بخواهند به شهرهایی مرطوب و گرم سفر کنند؛ درحالی‌که در تابستان دمای هوای خیلی از شهرها به 50 درجه می‌رسد، مناطقی از ایران هستند که هوایشان حدود 20 درجه سانتی‌گراد است و پیشنهاد خوبی هستند برای مسافرت تابستانی.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهرهای خنک، رامسر، تابستان، گردشگران، سفر تابستانی، شهرهای خنک، مسافرت، روستا، زمستان، کرمانشاه، آبشار زردلیمه، زاگرس،جنگل دالخانی، پل طبیعی،رودخانه، شهرستان، گردنه حیران، اردبیل، جنگل

ساتیاری، روستایی پلکانی در کرمانشاه

روستای ساتیاری یکی از روستاهای منطقه اورامانات در استان کرمانشاه محسوب می‌شود و مردمانی دارد که شما را به آینده صنعت گردشگری امیدوار می‌کنند. این روستای زیبا که به بهشت ایران معروف است آب و هوایی 4 فصل دارد. ساکنان این منطقه اغلب دامدار هستند و همچون دیگر مناطق کردنشین، همواره با لباس محلی کردی تردد می‌کنند.
دامنه‌های روستا در فصل بهار پر از درختان متنوع و در زمستان سفیدپوش است و همین ویژگی آن را محبوب گردشگران کرده است.

چگونه به روستای ساتیاری برویم؟
این روستا در ۲۵ کیلومتری شهر پاوه در استان کرمانشاه است. در مسیر راه کرمانشاه به پاوه و حدود ۱۲۵ کیلومتر بعد از کرمانشاه باید دو راهی به سمت منطقه بایگان را در سمت چپ جاده دنبال کنید تا به روستای ساتیاری برسید.

برای دریافت آدرس دقیق‌ روی نقشه، کلیک کنید: https://goo.gl/maps/7ZiLcrmnSWWB3gtN6

شهرهای خنک، تابستان، دمای هوا

آبشار زردلیمه، هیولای زاگرس!

در میان رشته‌کوه‌های زاگرس و در استان چهارمحال بختیاری، یکی از عریض‌ترین آبشارهای ایران قرار دارد. اردل، نام شهری در استان چهارمحال بختیاری است که در مرکز شهرستانی به همین نام واقع‌شده است. این شهر کوچک با 10 هزار نفر جمعیت با مرکز استان یعنی شهرکرد، حدود 80 کیلومتر فاصله دارد. بهترین فصل برای رفتن به این منطقه بهار و تابستان است.
علاوه بر آبشار، در این منطقه پل طبیعی خداآفرین، رودخانه بازیافت، چشمه‌های طبیعی، ایل راه باستانی و سنگ حجاری 6 هزارساله قابل‌ مشاهده است.

چگونه به آبشار زردلیمه برویم؟
در استان چهارمحال و بختیاری به سمت شهرستان اردل بروید. از آنجا به سمت غرب و نزدیکی خوزستان (منطقه دیناران) و بعد از روستای گزستان به سمت دره زردلیمه و آبشار می‌روید. برای رفتن به آبشار زرد لیمه می‌بایست حدود 15 الی 20 کیلومتر در جنگل پیاده‌روی کنید.

برای دریافت آدرس دقیق‌ روی نقشه، کلیک کنید: https://goo.gl/maps/knKZwvvpcwjqLM776

شهرهای خنک، تابستان، دمای هوا

‌جنگل دالخانی، بهشت رامسر

جنگل دالخانی، جنگلی زیبا و نیمه کوهستانی است که در روستای دالخانی قرار دارد. وجود مه غلیظ دل‌انگیز و مراتع سرسبز موجب شده دالخانی در میان طرفداران به دالان بهشت معروف شود.
این جنگل زیبا به دلیل مرتفع بودن برای علاقه‌مندان کوهنوردی مکان مناسبی است. در جنگل دالخانی اتاق یا ویلا وجود ندارد و تا چشم کار می‌کند درخت می‌بینید اما اگر مسیر جنگل دالخانی را تا انتها پیش بروید به دشت‌های وسیع و سرسبزی همچون روستای گرسماسر و ییلاق جنت رودبار می‌رسید که در این مناطق می‌توانید اتاق یا ویلایی را اجاره کنید؛ گزینه بعدی این است که برای اقامت به رامسر برگردید. در آنجا با هر بودجه‌ای از هتل‌آپارتمان تا متل و هتل لوکس اجاره نمایید. به دلیل وجود حیواناتی مثل سگ و شغال بهتر است از چادرهای مسافرتی استفاده نکنید.
این روستا یکی از مناطق خوش آب‌وهوا و خنک به‌خصوص در هوای گرم تابستان است؛ چنانچه در دمای 41 درجه تهران، دمای هوا در این روستا 24 درجه سانتی‌گراد است.

چگونه به جنگل دالخانی برویم؟
سرراست‌ترین مسیر برای رفتن به این جنگل شهر رامسر است. پس از اینکه به شهر رامسر رسیدید به جاده رامسر به تنکابن وارد شوید، بعد از طی مسافتی ۷ کیلومتری به سه‌راهی جنت رودبار بروید؛ با گذراندن مسافتی حدود ۲۲ کیلومتر به جنگل دالخانی می‌رسید.

برای دریافت آدرس دقیق‌ روی نقشه، کلیک کنید: https://goo.gl/maps/FdTEvWCbV5efmevD8

شهرهای خنک، تابستان، دمای هوا

گردنه حیران، حیران می‌کند

در مسیر آستارا به نمین اردبیل جاده زیبا و سرسبزی به طول 35 کیلومتر وجود دارد. گردنه حیران از یک طرف مشرف به کوه ‌های پوشیده از جنگل ‌های انبوه است و از طرف دیگر جنگل‌های کشور آذربایجان را می‌بینید. این منطقه در هر فصلی قشنگی‌های خاص خودش را دارد اما بهترین فصل سفر از اواسط اردیبهشت تا آخر شهریورماه است. دمای هوای این منطقه در گرمای جان‌سوز بقیه شهرها 22 درجه در روز و 12 درجه سانتی‌گراد در شب است.
برای اقامت می‌توان روی اجاره خانه‌های محلی و ویلا در این ناحیه حساب کرد و هم می‌توان به اردبیل و یا آستارا رفت و شب را در یکی از هتل‌های این دو شهر گذراند.

چگونه به گردنه حیران برویم؟
چه مسافر اردبیل باشید و چه مسافر شهرهای غربی استان گیلان، سفر کردن به این منطقه برایتان راحت خواهد بود. فاصله بین اردبیل تا گردنه حیرانِ آستارا، 44 دقیقه است. اگر مبدا حرکتتان تهران است، حدود 632 کیلومتر یعنی 7 ساعت و نیم با این جاذبه دیدنی فاصله‌ دارید. برای حرکت از سمت تهران باید به سمت اتوبان قزوین-رشت بروید و بعد از آن با کمک تابلوهای راهنمایی به سمت آستارا حرکت کنید.

نقشه دقیق برای رفتن به گردنه حیران: https://goo.gl/maps/fpw5pTGNz7GsH6Dx6

شهرهای خنک، تابستان، دمای هوا