هوای همسایه ات رو داشته باش

اگر می خواهید چند ماهی آپارتمان تان را خالی بگذارید، کلید آن را به افرادی که خوب نمی شناسید نسپارید، تا خانه تان پاتوق غریبه ها نشود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هواي همسايه ات رو داشته باش

ما نمي توانيم تا هنگامي که خود را جاي فرد ديگري نگذاشته ايم در مورد او پيش داوري کنيم.         "کارسون"

يادمان باشد که ...

 

فرهنگ آپارتمان نشيني

امروزه افزايش جمعيت، بشر را بر آن داشته تا به جاي ساختن و زندگي کردن در خانه هاي بزرگ و ويلايي دست به ساخت مجتمع ها و آسمان خراش ها بزند، غافل از اين که آپارتمان نشيني فرهنگ خاص خود را مي طلبد و چنان چه آپارتمان نشين ها از اين فرهنگ بي بهره باشند، مشکلي بر مشکلات افزوده خواهد شد. زندگي در خانه ويلايي با آپارتمان نشيني کاملاً متفاوت است و فرهنگ خاص خود را مي طلبد پس يادمان باشد که:

 

1- اگر قرار است در آپارتمان جشني بگيريد به ياد داشته باشيد که صدا را تا حدي بالا ببريد که فقط خودتان بشنويد نه اين که تمام واحدها  از صداي موزيک شما سرسام بگيرند. کافي است فقط چند دقيقه خودتان را جاي همسايه ها بگذاريد.

 

2- به بچه هاي خود بياموزيد راهروهاي يک مجتمع آپارتماني جاي بازي کردن و سروصدا راه انداختن نيست، بعضي از پدر و مادرها وقتي مي خواهند از شر بچه هاي شان خلاص شوند، آن ها را به راهروها مي فرستند.

3- در بعضي مجتمع ها آسانسور وسيله اي است براي بازي و تفريح کودکان. آيا نبايد به بچه ها آموزش دهيم که آسانسور اسباب بازي نيست؟

 

4- اگر مي خواهيد چند ماهي آپارتمان تان را خالي بگذاريد، کليد آن را به افرادي که خوب نمي شناسيد نسپاريد، تا خانه تان پاتوق غريبه ها نشود.

 

5- در انتخاب مستاجر دقت کنيد. صرفا هر کس پول بيشتري مي دهد مستاجر خوبي نيست. يک مستاجر بد، کل افراد مجتمع را عذاب خواهد داد. پس در انتخاب مستاجر دقت کافي به کار بنديد.

 

6- همه مجتمع ها نگهبان ندارد، پس هنگام ورود و خروج حتماً در ورودي را ببنديد و به بچه هاي خود هم آموزش دهيد.

 

7- وقتي با آسانسور به طبقات بالا مي رويد هنگام پياده شدن حتي الامکان آسانسور را مجدداً به طبقه همکف بفرستيد.

 

8- هر مجتمعي معمولاً يک مدير و يک هئيت مديره دارد. اما اين دليل نمي شود که بقيه از زير بار مسؤوليت شانه خالي کنند. در يک مجتمع ايده آل همه بايد حس مسؤوليت پذيري داشته و در رفع مشکلات اقدام کنند.

9- بر روي تراس خانه، براي پهن کردن لباس ها، طناب نبنديد. با اين کار چهره ظاهري آپارتمان زشت مي شود. گذاشتن يک رخت آويز بر روي تراس کار سختي نيست.

 

10- در پله ها آهسته و بي صدا قدم برداريد، خصوصا در زمان استراحت همسايه ها.

 

11- اگر قرار است ميهمان تان در آپارتمان شما بماند، لزومي ندارد حتما اتومبيلش را در پارکينگ مجتمع پارک کند. پارکينگ ها به تعداد واحدها هستند و ميهمان شما ناچار است اتومبيلش را در مسير تردد پارک کند و اين کار باعث دردسر ديگران خواهد شد.

12- بعضي ها در زمستان ماشين خود را در پارکينگ گرم مي کنند و با اين کار اول اين که فضا را از گاز مونو اکسيد کربن که بسيار سمي است پر مي کنند و دوم اين که صداي موتور ماشين ممکن است باعث مزاحمت براي همسايه اي شود که هنوز در حال استراحت است.

 

13- هنگام اسباب کشي براي حمل اثاثيه سنگين از آسانسور استفاده نکنيد.

 

14- هئيت مديره حداقل بايد ماهي يک بار تشکيل جلسه بدهد تا مشکلات مجتمع روي هم انباشته نشود. از طرفي ايده هاي جديد مورد ارزيابي قرار گرفته و از آن ها استفاده بهينه شود.

 

15- يک مجمتع آپارتماني مثل يک خانواده بزرگ است، پس در حل مشکلات يکديگر کوشا باشيم.

 

منبع: موفقيت

 

مقالات مرتبط

عاقبت بي توجهي به همسايه

ايده هايي متفاوت براي فضاسازي

دکوراسيون و فضاهاي عمومي آپارتمان

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت