نگاهی به سریال متشکرم

چندي است كه سريالي با نام «متشكرم» از شبكه تهران پخش مي‌شود كه از يك سو به‌دليل عنوان جالبش و از سوي ديگر به خاطر موضوع خانوادگي‌اي كه دارد، مخاطبان بسياري را پاي تلويزيون نشانده به‌طوري كه تكرار اين سريال برخلاف سريال‌هاي ديگر در دو روز هفته يعني روزها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهي به سريال متشکرم

يك داستان عاشقانه براي بزرگسالان

چندي است كه سريالي با نام «متشكرم» از شبكه تهران پخش مي‌شود كه از يك سو به‌دليل عنوان جالبش و از سوي ديگر به خاطر موضوع خانوادگي‌اي كه دارد، مخاطبان بسياري را پاي تلويزيون نشانده

به‌طوري كه تكرار اين سريال برخلاف سريال‌هاي ديگر در دو روز هفته يعني روزهاي شنبه و چهارشنبه پخش مي‌شود. به‌نظر مي‌رسد، اين حركت شبكه تهران در ادامه پخش سريال‌هاي هر شب يا يك شب در ميان باشد، چون «متشكرم» در حقيقت يك بار دو شنبه پخش مي‌شود. به ويژه آنكه مدتي است علاقه‌مندان سريال‌هاي آسياي شرقي بيشتر شده و شايد بتوان گفت كه به نوعي اين سريال‌ها بهترين گزينه براي پخش در سيماي جمهوري اسلامي ايران است چرا كه به‌نظر مي‌رسد اين سريال‌ها در زمان پخش كمتر نياز به حذف و اضافه داشته باشند يا حداقل حساسيت در مورد لباس بازيگران كمتر است. به عنوان نمونه از اين سريال‌ها مي‌توان به «امپراتور دريا»، «تاجر پوسان» و «افسانه جومونگ» اشاره كرد كه با توجه به ويژگي مجاورت و نزديكي به ايران، در جلب توجه مخاطبان بسيار موفق بوده‌اند.

سريال «متشكرم» كه در 16 قسمت 45 دقيقه‌اي با نام اصلي «ما آنجا بوديم» در سال 2007 در كره ساخته شد پيش از اين سال گذشته از شبكه‌ ام.‌بي.‌سي پخش شده است و به دليل محبوبيت اين سريال در زمان پخش، كشورهاي انگليس، ژاپن و اسپانيا اين سريال را خريداري و دوبله كردند. فيلمنامه اين سريال را خانم «لي كيانگ هي» نوشته و «جي دانگ» آن را كارگرداني كرده است.

داستان در مورد پزشك حاذق اما مغرور و خودسري به نام« مين كي سو» است كه «جنگ هيوك» نقش آن را بازي مي‌كند. اين دكتر در بيمارستاني مشغول به كار است و به هيچ كس اهميت نمي‌دهد و تنها انساني كه در نظر او مهم و ارزشمند به حساب مي‌آيد نامزد مرده‌اش چاجي‌مين است. «چا‌جي‌مين» قبل از مرگش از دكتر مين كي سو مي‌خواهد كه به خانواده دختري به نام «لي‌بوم» كه بر اثر تزريق خون آلوده به بيماري ايدز دچار شده، كمك كند. مادر اين دختر كه« لي‌يانگ‌شين» نام دارد بسيار اميدوار، سرزنده و مثبت انديش است. آشنايي مين كي سو با اين مادر و دختر باعث تغييرات بزرگي در زندگي او مي‌شود.

سريال «متشكرم» كه در 16 قسمت 45 دقيقه‌اي با نام اصلي «ما آنجا بوديم» در سال 2007 در كره ساخته شد پيش از اين سال گذشته از شبكه‌ ام.‌بي.‌سي پخش شده است و به دليل محبوبيت اين سريال در زمان پخش، كشورهاي انگليس، ژاپن و اسپانيا اين سريال را خريداري و دوبله كردند.

«لي‌كيانگ‌هي» فيلمنامه‌نويس اين سريال در مصاحبه‌اي گفته است كه ساختار اوليه داستان را 3سال در ذهن داشته و هميشه فكر مي‌كرده يك دختر 8ساله كه به ايدز مبتلاست چه حال و احوالي دارد؟ او كه هميشه به‌عنوان يك فيلمنامه‌نويس بادقت و وسواسي شهرت داشته، در نهايت نيز تصميم گرفته داستان اين بيمار را ابتدا با شخصيت‌پردازي يك دكتر به تصوير بكشد.

لي‌كيانگ‌هي از جمله فيلمنامه‌نويسان كره‌اي است كه در نگارش داستان‌هاي عاشقانه و سوزناك مهارت دارد. از جمله كارهاي او مي‌توان به مجموعه‌هاي «متأسفم، دوستت دارم» و «عشق كشنده» اشاره كرد كه همگي با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده‌اند.

«لي‌كيانگ‌هي» در مقام فيلمنامه‌نويس معتقد است كه براي نقش اين دكتر هيچ‌كس مناسب‌تر از جنگ هيوك نيست.

اين بازيگر بعد از بازي در چند فيلم و سريال به خدمت ارتش در آمد اما چندي نگذشت كه اخراج شد و دوباره بازيگري را از سر گرفت. او به‌عنوان بازيگر نقش‌هاي عاشقانه شهرت دارد اگر چه نقش او در درام خانوادگي«متشكرم» گاه به كمدي نيز نزديك شده است.

جنگ هيوك درباره بازي در سريال متشكرم مي‌گويد: «من در اين سريال نقش مرد از خود راضي و مغروري را بازي مي‌كنم كه با از دست دادن نامزدش به كشوري بسيار دور از زادگاهش پناه مي‌برد و در آنجا با كمك عشق زن ديگري نسبت به‌خود دوباره به زندگي اميدوار مي‌شود. در حال حاضر از اينكه ارتش را رها كردم بسيار خوشحالم و از جايگاهي كه با بازيگري به دست آوردم راضي‌ام، چون چندي پيش وقتي تمرينات ارتش را مي‌ديدم از اينكه ديگر مجبور نيستم در ارتش باشم بسيار خوشحال شدم.»

وي درباره نقش خود در اين سريال مي‌افزايد: «در سريال «متشكرم» سعي كردم به نرمي تغيير اخلاق يك پزشك با كمك عشق و مهرباني را نشان دهم. البته اغلب اتفاقات اين سريال در بيمارستان رخ مي‌دهد اما در حقيقت اين سريال درباره بيماري نيست، بلكه سريالي عاشقانه براي بزرگسالان است.»

جنگ هيوك همچنين مي‌گويد: «مردم فكر مي‌كنند يك پزشك بايد خونسرد و آرام باشد. من هنگام پذيرفتن اين نقش خيلي تلاش كردم تا بفهمم كه آيا يك پزشك بايد رفتاري آرام داشته باشد؟ يعني اين ويژگي لازمه كار پزشك است يا او مي‌تواند به گونه ديگري باشد؟ به هر حال در جريان سريال معني احساسات عاشقانه يك پزشك را كشف كردم.»

جنگ هيوك در سال 1976 در شهر پوسان كره جنوبي به دنيا آمد و به‌عنوان بازيگر و خواننده شهرت دارد. او پيش از سريال متشكرم در بيش از 20 فيلم و سريال بازي كرده و جوايز بسياري را به دست آورده است. هيوك براي بازي در فيلم كمدي توفان زده كه سال 2004 پخش شد، در آسياي شرقي محبوب شد. از ديگر كارهاي او مي‌توان به اين موارد اشاره كرد: «لطفا به من انگليسي ياد بده»، «آتشفشان بلند»، «توالت عمومي» و «رقص اژدها».

«گانگ هيو جين» كه در اين سريال نقش لي‌يانگ‌شين را بازي مي‌كند، سال 1980 در سئول به دنيا آمد و تاكنون بيش از 10 فيلم و سريال بازي كرده است.

بازيگران نقش‌هاي اصلي اين سريال در كره‌جنوبي محبوبيت زيادي دارند و بازي در سريال «متشكرم» نيز براي آنها افتخاراتي را به همراه داشته است. جنگ هيوك براي بازي در سريال «متشكرم» جايزه طلايي بازيگري سريال‌هاي تلويزيوني را به دست آورد و «گانگ‌هيوجين» نيز به‌عنوان بهترين بازيگر زن اين سريال شناخته شده است. او پيش از اين در سريال‌هاي «عشق بدون آرزو»، «سلام معلم من»، «روزهاي عالي»، «خانواده عجيب و غريب من» و... بازي كرده است. از فيلم‌هاي «گانگ هيو جين» نيز مي‌توان به «من اين را همين شكلي دوست دارم»، «سربازان بهشتي» و «يك روز با پسرم» اشاره كرد.نقش دختر 8 ساله مبتلا به بيماري ايدز را نيز «سئو‌شين‌اي» بازي مي‌كند كه به خوبي از عهده اين نقش برآمده است.

در حقيقت داستان سريال «متشكرم» مي‌خواهد شيوه برخورد انسان‌ها با يكديگر و چگونگي روبه‌رو شدن با مشكلات را در قالب يك درام خانوادگي نشان دهد؛ آدم‌هايي كه نه بد مطلقند و نه خوب و بي‌عيب و نقص به‌نظر مي‌رسند. اين سريال سعي كرده با تكيه بر مفاهيم انساني و به تصويركشيدن مشكلات زندگي يك عده نظير فقدان همسر، رويارويي با بيماري، ارتباط با ديگران و...توجه مخاطب را جلب كند. البته تاكنون تنها چند قسمت اول اين سريال از شبكه تهران پخش شده و هنوز اتفاق تكان دهنده‌اي در سريال رخ نداده است و هنوز پدر اين دختر 8 ساله وارد ماجرا نشده تا شكل داستان را تغيير دهد!

منبع :  همشهري

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت