منتقد پرحاشیه از این هفته به تلویزیون برمی گردد

شب های داغ سینما با فراستی؟!

مسعود فراستی بعد از حدود یک سال و نیم دوری، بار دیگر به تلویزیون بازمی گردد. این بار او منتقد نیست و قرار است روی اجرای یک برنامه سینمایی بنشیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
روز شنبه روابط عمومي شبكه چهار خبري به رسانه ها ارسال كرد درباره اين كه مجله «شب های هنر» از این هفته روي آنتن است. اين مجله شامل تئاتر،موسيقي، شعر،کتاب و سینما است كه به ترتيب از شنبه تا چهارشنبه پخش مي شوند و پیام دهکردی،رضا مهدوی، سعید بیابانکی،مسعود دیانی و مسعود فراستی مجريان هر بخش هستند.

«شب های هنر» جايگزين «چشم شب روشن» مي شود كه در آستانه ماه مبارك رمضان تعطيل شد و حالا مدلي متفاوت از آن در كنداكتور قرار گرفته. اين مدل سال 94 در شبكه چهار تجربه شده بود كه هر شب به نقد يك مبحث اختصاص يافت كه خب تداوم نيافت. مدتي بعد «چشم شب روشن» با الگوي «دو قدم مانده به صبح» ساخته شد كه محمد صالح علا مجري اصلي اش بود. حالا در «شب هاي  هنر» خبري از اين مجري نيست. ضمن آن كه برنامه هر شب، صاحب يك تهيه كننده مجزا است.

جالب ترين نكته، حضور مسعود فراستي در مقام مجري بخش سينما است؛‌او پيش تر تجربه اجرا داشته اما مهم ترين تصويري كه از فراستي در ذهن بيننده ها نقش بسته، حضور در برنامه «هفت» است. نقدهاي فراستي كه توام با نيش هستند، نام او را سر زبان عامه مخاطبان انداخت. فراستي با پايان «هفت»ِ بهروز افخمي ديگر در تلويزيون حاضر نشد و در گفت و گوهاي غير رسمي تاكيد مي كرد چنين قصدي ندارد. او در دور جديد فعاليت تلويزيوني اش چه خواهد كرد؟‌

تلویزیون در سال جدید، برنامه سینمایی جریان گذار نداشته و شاید فراستی بتواند این خلا را پرکند. برنامه های «هفت» و «سینما دو» همچنان بلانکلیف هستند و برغم وجود اتفاق های متعدد، برنامه ای نیست که به آن ها بپردازد. فراستی مشهور است به نقدهای تند و تیز؛ در «شب های هنر» همین رویه را ادامه می دهد؟


مطالب مرتبط مجموعه : اخبار سال 1389
آخرین مطالب سایت