مستندسازان، در نشست خبری

ن ماه 1382 مستندسازان ، در نشست خبري «سلاح ما، دوربين ماست» سعيد ابوطالب، مستندساز آزاد شده‌ي كشورمان، هدف اصلي نيروهاي آمريكايي را از دستگيري مستندسازان ايراني، ايجاد رعب و وحشت در ميان خبرنگاران براي جلوگيري از جريان آزاد ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مستندسازان در نشست خبري


«سلاح ما، دوربين ماست»

سعيد ابوطالب، مستندساز آزاد شده‌ي كشورمان، هدف اصلي نيروهاي آمريكايي را از دستگيري مستندسازان ايراني، ايجاد رعب و وحشت در ميان خبرنگاران براي جلوگيري از جريان آزاد اطلاع رساني عنوان كرد.

به گزارش ايسنا،سعيد ابوطالب و سهيل كريمي روز چهارشنبه گذشته در يك نشست مطبوعاتي با حضور خبرنگاران ايراني و خارجي به سوالات آنان پاسخ دادند.

سعيد ابوطالب، در اين نشست گفت: آمريكايي‌ها مي‌خواستند با دستگيري ما مسير مستندسازي و گزارشگري را براي خبرنگاران دشوار سازند.

وي افزود: آن‌ها از جريان اطلاع‌رساني ايراني‌ها ناخرسند بودند و مي‌خواستند كاري كنندكه ديگر خبرنگاري فكر تهيه گزارش و خبر از وقايع عراق نكند.

سعيد ابوطالب گفت: آنها مي‌خواستند خبرنگاران وقايعي را ثبت كنند كه در جهت منافع آنهاست.

ابوطالب تصريح كرد: اما خبرنگاران هيچ گاه عقب نمي‌نشينند و كار خود را مي‌كنند چون سلاح ما دوربين ماست و ما در مقابل بشريت متعهد هستيم.

وي افزود: يكي از نظاميان آمريكايي به ما مي‌گفت: از اينكه شما را اذيت مي‌كنيم ناراحت نيستيد و من در جواب مي‌گفتم كه مهم نيست مگر به شما (‌نظاميان) سخت نمي‌گذرد؟ آنها مي‌گفتند: چرا ولي ما نظامي هستيم و من در جواب گفتم: ماهم فيلمساز هستيم.

ابوطالب با اشاره به راش‌هايي كه از زندگي مردم عراق تهيه كرده‌اند، گفت: در اين راش‌ها نشان داده مي‌شود كه همه‌ي مردم عراق از اشغال كشورشان توسط آمريكائي‌ها، ناراحت هستند.

ابوطالب در پاسخ به سوال خبرنگاري كه در اين باره سوال كرد گفت: ما مستند سازيم و حرفي كه مي‌زنيم بايد سنديت داشته باشد تمامي فيلم‌هاي انتقادات مردم عراق از آمريكائي‌ها موجود است و روزي به نمايش درمي‌آيد.

وي افزود: هنگام آزادي به ما گفتند آن افسري كه دستور بازداشت شما را داده است اشتباه كرده و ببخشيد!

سهيل كريمي ديگر مستندساز نيز در اين جلسه گفت: نظاميان آمريكايي، در آنجا مي‌خواستند به ما بفهمانند كه در ايران دموكراسي و حقوق بشر وجود ندارد و من به آنها مي‌گفتم آيا اينكه شما ما را شكنجه مي‌كنيد نقض حقوق بشر نيست و آنها جوابي براي ارائه نداشتند.

وي افزود: آمريكايي‌ها مي‌گفتند كشور ما، مهد دموكراسي است و آن را به كشورهاي ديگرصادر مي‌كند!! ولي ما در آنجا نه از دموكراسي چيزي ديدم و نه خبري از حقوق بشر بود.

كريمي تصريح كرد: به تائيد خود آمريكائي‌ها، جرم ما تنها اين بود كه ما خبرنگاران ايراني مسلمان هستيم.

وي در ادامه گفت: آنها اعتراف كردند كه با دستگيري ما، چهره‌اي سياه ‌تر از گذشته در ذهن جانيان از آمريكا نقش خواهد بست.

آنها بعداً به ما گفتند كه ما اشتباه كرديم و شما به دلايل واهي در اينجا هستيد و خود ما هم نمي‌دانيم.

كريمي در پاسخ به سوال درباره شايعاتي درباره اين دو مستندساز گفت: در عراق، منافقين به دروغ شهادت داده بودند كه ما براي خرابكاري به عراق آمده‌ايم كه البته قاضي دادگاه اين موضوع را نپذيرفته بود، منافقين درباره ديگر ايراني‌ها نيز چنين عملكردي دارند.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت