آموزش مهارت كاهش سوانح راهنمايي رانندگي در متن كتاب درسي گنجانده مي شود

راه اندازي مركز كنترل سفرهاي دانش آموزي از هفته آينده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
وزيرآموزش و پرورش در همايش طلايه داران فرهنگ ترافيك، با بيان اينكه مركز كنترل سفرهاي دانش آموزي از هفته آينده راه اندازي مي شود، گفت : آموزش مهارت هاي «كاهش سوانح راهنمايي رانندگي» در متن كتاب هاي درسي گنجانده مي شود.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش از ظهر امروز سيد محمد بطحايي در جمع دانش آموزان شركت كننده در همايش طلايه داران فرهنگ ترافيك در سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي، با گراميداشت ياد و خاطره شهدا به ويژه شهداي نيروي انتظامي و تبريك هفته نيروي انتظامي به خدمتگزاران عرصه امنيت ، اظهار كرد : يكي از مهم ترين وظايف و ماموريت هاي آموزش و پرورش، آموزش مهارت هايي به دانش آموزان است كه در زندگي فردي و اجتماعي به آن نياز دارند .
وي افزود : يكي از مهارت هايي كه بايد در مدرسه آموزش داده شود ، «مهارت حمايت از خود در برابر تهديدات است» كه در جامعه وجود دارد .
بطحايي تصريح كرد : يكي از تفاوت هاي جوامع توسعه يافته در مقايسه با كشورهاي درحال توسعه كاهش سوانح و خطرات است كه اين موضوع ناشي از داشتن تجهيزات نيست بلكه متاثر از آموزش مهارت هايي است كه در مدارس به دانش آموزان آموزش داده مي شود .

وي ادامه داد : امروزه با توسعه سفرهاي شهري و بين شهري در جامعه آموزش مهارت كاهش آسيب ها بسيار ضروري به نظر مي رسد.

وزيرآموزش و پرورش نقش نيروي انساني دركاهش سوانح سفرها را بسيار موثر دانست و خاطر نشان كرد: آموزش مهارت ها براي دانش آموزان بايد مستمر و دائمي باشد .
وي ادامه داد : آموزش و پرورش آموزش مهارت هاي كاهش سوانح را جز ماموريت هاي اصلي خود مي داند و در اين راستا آمادگي دارد آموزش مقررات راهنمايي و رانندگي را بيش از پيش در برنامه هاي درسي خود بگنجاند تا سهم بيشتري در كاهش تلفات جاده اي داشته باشد .
بطحايي نرخ فعلي تصادفات و تلفات جاده اي را نارضايت بخش دانست و اظهار كرد : براي كاهش سوانح راهنمايي رانندگي راهي جز توسعه طرح هايي مانند همياران پليس نداريم و بررسي ها نشان مي دهد اگر آموزش همياران پليس به صورت اثر بخش ارائه شود سوانح ناشي از سفرها تا 50 درصد كاهش مي يابند .
وي از فراهم شدن بسترهايي براي آموزش مهارت جلوگيري از سوانح راهنمايي رانندگي درآموزش و پرورش خبر داد و خاطر نشان كرد : به زودي شبكه تعاملي اختصاصي در آموزش و پرورش با هدف آموزش دانش آموزان و اوليا راه اندازي مي شود و آنها مي توانند مهارت هاي لازمه  را از طريق اين شبكه فرا گيرند .
وزير آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازي « مركز كنترل سفرهاي دانش آموزي » در وزارتخانه از هفته آينده ، گفت : در اين مركز كليه مراحل سفرهاي دانش آموزي در حين برگزاري اردوها كنترل و در صورت مشاهده هر گونه تهديد و نا امني اقدام لازمه صورت مي گيرد ، و اين مركز به صورت 24 ساعت فعال خواهد بود .
وي كاهش سوانح را ماموريت ملي خواند و افزود: براي تحقق اهداف آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل و ترافيكي ساير دستگاه ها و نهادها نيز بايد همكاري كنند .
گفتني است تقدير از برگزيدگان نيروي انتظامي با حضور وزير آموزش و پرورش و فرماندهان ناجا از حاشيه هاي اين مراسم بود .


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت