رجیستری ویندوز (مشاهده اطلاعات کارخانه ای و اطلاعات پشتیبانی)

Customize  < Tips and Tricks مشاهده اطلاعات کارخانه ای و اطلاعات پشتیبانی ( در تمام ویندوزها ) این ویژگی به شما امکان می دهد اطلاعات مربوط به شرکت تولید کننده و پشتیبان کننده را در قسمتSystem Propertiesمربوط بهContr...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاهده اطلاعات کارخانه ای و اطلاعات پشتیبانی( در تمام ویندوزها )


این ویژگی به شما امکان می دهد اطلاعات مربوط به شرکت تولید کننده و پشتیبان کننده را در قسمتSystem Propertiesمربوط بهControl Panel مشاهده کنید .این امر هنگامی مفید است که شما به عنوان فروشنده و پشتیبان کننده از سیستم قصد یاد آوری نام و اطلاعات شرکت خود را برای مشتریان دارید .
برای افزودن این اطلاعات باید دو فایل در ویندوز ایجاد کنید . در ویندوز های 95 و  98 وMe در مسیر"C:/WINDOWS/SYSTEM" و در  ویندوز های NT و2000 در مسیر"C:/WINNT/SYSTEM32" . اولین فایل را با نام"OEMINFO.INI" ایجاد کنید . برای این کار برنامه Notepad را باز کرده و متن زیر را در آن کپی کنید .سپس فایل را ذخیره کنید .

[General]


Manufacturer=Your Company, Inc.
Model=Your Computer Model
SupportURL=http://your.support.site/
LocalFile=c:/your/local/support/file.htm

[Support Information]
Line1=first line of support information
Line2=second line
Line3=third line
Line4=fourth line
...
LineN=nth line
; Create as many lines as you need by incrementing the Line number


فایل دیگری که نیاز به ایجاد آن دارید یک فایلlogo است. که یک فایل با استاندارد ویندوز و در قالب Bitmap با ابعاد172*172 Pixels می باشد که باید با نام "OEMLOGO.BMP" در مسیر فوق الذکر ذخیره شود .
هنگامی که از طریقControl PanelگزینهSystem Properties را فعال می کنید ، اطلاعات مربوطه نمایان می شود .جزئیاتی که شما در قسمت [Support Information] وارد کرده اید ، هنگام کلیک دکمهSupport Information نمایان می شود .

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط مجموعه : آموزش آفيس
آخرین مطالب سایت