فناوري هاي مورد نيازبشرتاسال 2020

در سالهاي اخير، علم با سرعت زيادي در حال پيشرفت و گسترش است. پيشرفت علم بسياري از بيماريهايي را که انسان در طول تاريخ از آنها رنج مي برده و يا حتي ممکن بوده که بر اثر ابتلا به آن بيماريها جان خود را از دست بدهد ريشه کن کرده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فناوري هاي مورد نيازبشرتاسال 2020


در سالهاي اخير، علم با سرعت زيادي در حال پيشرفت و گسترش است. پيشرفت علم بسياري از بيماريهايي را که انسان در طول تاريخ از آنها رنج مي برده و يا حتي ممکن بوده که بر اثر ابتلا به آن بيماريها جان خود را از دست بدهد ريشه کن کرده. همچنين، پيشرفت علم باعث شده که زندگي ما انسانها راحت تر شود. به هر حال، همان طور که از قديم گفته اند، هميشه راهي براي پيشرفت و ترقي وجود دارد.

DNA کامپيوتر

در بدن ما وظيفه مولکولهاي DNA، ذخيره حجم بسيار زيادي از اطلاعات ژنتيکي است. يک ميليگرم از مولکولهاي DNA مي تواند ذخيره کننده همه اطلاعات ژنتيکي از ابتداي تولد باشد. حالا مي توانيد تصور کنيد کهDNA کامپيوتر قادر به ذخيره چه مقدار اطلاعات است.

سفر به کره ماه

وقتي دانشمندان به اين نتيجه رسيدند که زندگي در فضا امکان پذير است، حتماً به روزي هم فکر مي کردند که بتوانند سفر به کره ماه را مقدور سازند. وقتي که انسان قدم به کره ماه گذاشت آرزويش به تحقق پيوست اما نه به طور کامل.در حال حاضر NASA نميتواند اين آرزوي انسان را برآورده کند. اما اميدواريم با پيشرفت علم در آينده اي نزديک ين امر محقق شود.

پيوند سر

حتي فکر کردن به اين مسئله بسيار عجيب به نظر مي رسد و شايد به همين دليل هم باشد که تاکنون دانششمندان هيچ تلاشي در اين زمينه نکرده اند. براي اينکه عمل پيوند سر انجام شود، بايد دو نفر داوطلب پيدا کنيم. سر هر دو آنها را از تن جدا کنيم و به بدن ديگري پيوند بزنيم. مهمترين دليلي که باعث مي شود دنيا به اين پيشرفت علمي احتياج داشته باشد اين است که پيشرفت علم در اين زمينه ممکن است باعث نجات جان انسانها از مريضي هايي شود که بر بدن (البته به جز سر) اثر مي گذارند.

 انرژي هاي تميز

عمر سوخت هاي فسيلي مدتهاست که تمام شده و طبق مطالعات صورت گرفته تا 55 سال ديگر کل نفت کره زمين هم تمام مي شود و چيزي از آن باقي نخواهد ماند. به همين دليل است که ما احتياج به انرژي جايگزين ديگري داريم. اين انرژي جايگزين، بايد يک انرژي تميز باشد تا باعث آلودگي زمين نشود.

 درمان سرطان

تشخيص اين بيماري کشنده بسيار راحت است ولي تاکنون هيچ درماني براي آن پيدا نشده است. بيماري سرطان هر ساله باعث مرگ بيش از 7 ميليون نفر در دنيا مي شود. به همين دليل است که درمان سرطان بايد هرچه زودتر کشف شود.

سفر به سياره مريخ

وقتي که انسان براي اولين بار در سال 1969 پا به کره ماه گذاشت، فکر سفر به سياره مريخ هم به ذهن دانشمندان رسيد. از آن زمان تاکنون دانشمندان در حال بررسي عواملي هستند که انسان بتواند به اين ماموريت برود و قدم به سياره مريخ بگذارد.

آسانسور فضايي

فکر درست کردن يک آسانسور فضايي خيلي عجيب به نظر مي رسد. اين آسانسور صدها بار از يک آسمانخراش بلندتر خواهد بود، اما با اين حال سفر به فضا را بي نهايت آسان خواهد کرد و از جنس نانولوله هاي کربني است. جالب اين است که، ساختن اين آسانسور چندان هم مشکل نيست چون احتمالاً مرکز آن در مدار زمين واقع مي شود. پس چرا تا به حال کسي آن را نساخته است؟

تئوري براي همه چيز

دانشمندان هميشه اعتقاد داشتند که هر اتفاق و حادثه اي که در جهان رخ مي دهد عامل آن يک يا چند نيرو است. تئوري براي همه چيز تلاش ميکند تا اين نظريه را ثابت کند و همچنين در تلاش براي شناخت تمام نيروهايي است که تاکنون وجود داشته است.

نانوفناوري

نانوفناوري مي تواند انقلابي در علم پزشکي مدرن ايجاد کند. اگر اين اتفاق بيفتد، پزشکان قادر خواهند بود تا از مولکولها براي نابود کردن سلول هاي سرطاني استفاده کنند.

رفتن به هسته مرکزي زمين

در گذشته، مردم فکر مي کردند که رفتن به هسته مرکزي زمين کار بسيار آساني است. اما آنها کاملاً در اشتباه بودند، چون وزن و فشار در هسته زمين بسيار زياد است. اگر کسي آنقدر قوي باشد تا بتواند به اين سفر برود، قادر خواهيم بود که به ديگر منابع انرژي دست يابيم.

 

بخش دانش و زندگي تبيان


منبع:

ايران ويج

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت