چگونه چمدان ببنديم؟

يکي از راه‌هايي که با آن مي‌توان به درستي باورها و مطابقت آن با وحي و هدايت قرآن مجيد و تعليمات رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) و اهل بيت طاهرينش (عليهم السلام) آگاه شد و به اطمينان و آرامش رسيد، عرض دين بر بزرگان دين شناس است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه چمدان ببنديم؟

 


چمدان‌بستن وقتي کار راحتي به نظر مي‌رسد که در کمد لباس‌ها و کشوها را باز کينم و هر چيزي را که مي‌خواهيم، بدون ترتيب داخل چمدان بريزيم؛ ولي مثل هر کار ديگري، بستن کوله‌بار سفر هم شيوه‌هاي خوب و بدي دارد.  براي اين‌که در چمدان‌تان را بدون دردسر ببنديد و وسايل‌تان را همان‌جور که مي‌خواهيد، در مقصد تحويل بگيريد، خوب است که به نکات زير توجه داشته باشيد:

 

 

 

-  فکر برداشتن وسايل سنگين را از سر بيرون کنيد، اتو و سشوار از وسايلي است که در بيشتر هتل‌هاي امروزي در اختيارتان قرار مي‌گيرد. اين وسايل سنگين و اضافي، بي‌خودي باعث خراب و چروک‌شدن لباس‌هاي‌تان مي‌شود.

- اصولاً بهتر است طوري لباس‌ها را بچينيد که نيازي به اتوکردن پيدا نکنند. اغلب ما سه نوع لباس مختلف در سفر همراه داريم: لباس‌هاي رسمي، لباس‌هاي غيررسمي و راحت، لباس‌هاي ظريف‌تر و کوچک‌تر مثل جوراب و لباس زير. براي چيدن هرکدام از اين‌ها مي‌توانيد راه‌هاي زير را درنظر بگيريد:

-لباس‌هاي رسمي را با چوب‌رختي در کاورهاي پلاستيکي خشک‌شويي بگذاريد. براي اين‌که اصطکاک و روي هم ساييده‌شدن لباس‌ها و درنتيجه چروک‌ آن‌ها کمتر شود، بهتر است در هر کاور فقط يک لباس قراردهيد.

- کيسه‌هاي پلاستيکي زيپ‌کيپ، بهترين انتخاب براي دسته‌بندي وسايل است. مي‌توانيد کفش‌هاي کثيف، شامپو و وسايل بهداشتي و يا هر وسيله‌اي ديگري که امکان ريختن روي لباس‌ها و خراب کردن‌شان را دارد، در آن‌ها بگذاريد.

- براي جا دادن لباس‌هاي راحت‌تر مثل شلوارهاي جين و بلوز و ژاکت و تي‌شرت‌ها دو تا راه وجود دارد: هم مي‌توان آن‌ها را تا کرد و هم لوله‌مي‌شوند! لوله‌کردن براي جين و تي‌شرت عالي است، جاي کمتري را در چمدان اشغال مي‌کنند و چروک هم نمي‌شوند. لباس‌هايي مثل ژاکت و بلوز را هم به‌شکل مربع تا کنيد.

- تا کردن لباس: تمام دکمه‌هاي لباس را ببنديد. آن را روي تخت، يا هر سطح صاف ديگر، بگذاريد، طوري‌که پشت لباس به‌طرف شما باشد. چروک‌ها را صاف کنيد. آستين‌هاي لباس را از سرشانه بگيريد و در امتداد طول روي لباس تا بزنيد، ممکن است آستين‌ها کمي از پايين لباس بيرون بماند اشکالي ندارد، حالا يک‌سوم از پايين لباس را به داخل تا بزنيد و بعد خط تاي تازه را به سمت سرشانه‌ها بالا بياوريد و در واقع يک تاي عرضي بزنيد.

لوله کردن لباس: شلوارهاي جين را از وسط در راستاي طول تا کنيد، طوري که دو پاچه‌ي شلوار روي هم قرار بگيرند، حالا از کمر شلوار شروع به لوله‌کردن کنيد تا پايين. براي تي‌شرت‌ها، آن‌‌ها را روي يک سطح صاف، به‌رو، پهن کنيد، طوري که پشت لباس به سمت شما باشد. آستين‌ها را به عقب، به سمت خودتان، تا بزنيد. حالا يک مستطيل داريد، مستطيل را از طول يک تا بزنيد و بعد لوله‌کنيد.

- بهتر است لباس‌هاي زيرتان را يک‌جا بگذاريد. کيسه‌‌هاي توريِ مخصوص لباس‌شويي قيمت مناسبي دارند و چون جنس‌شان نايلون است سبک هم هستند. از اين کيسه‌ها تهيه کنيد و تمام لباس‌هاي ظريف‌تان را به صورت يک‌جا در آن بچينيد. با اين روش يک تير ديگر هم به نشان مي‌زنيد، اگر چمدان‌تان بازرسي شود، تمام لباس‌هاي‌تان زير و رو و دست‌مالي نمي‌شود و تميز مي‌مانند. جوراب‌ها را هم جفت‌جفت درهم گلوله کنيد و در کفش‌ها بگذاريد، يا نگه داريد براي اين‌که شکاف‌ها و جاهاي خالي‌مانده‌ي چمدان را با آن‌ها پرکنيد.

حالا تمام لباس‌ها مرتب و تاشده آماده‌ي چيدن در چمدان هستند. بايد طوري آنها را کنارهم در چمدان بگذاريد که مثل تکه‌هاي پازل به‌هم بچسبند و فضاي خالي براي تکان خوردن نداشته باشند. چمدان را ازپهلو روي زمين قرارداده و بازش کنيد. لباس‌هاي رسمي را که در کيسه گذاشته بوديد، وسط چمدان بچينيد. کيف لوازم آرايشي-بهداشتي‌تان را که احتمالاً سنگين‌ترين وسيله‌ي چمدان است، در جايي بگذاريد که وقتي چمدان به صورت ايستاده است، انتهاي آن قراربگيرد و به لباس‌هاي ديگر آسيب نرساند. لباس‌هاي لوله‌شده و تاشده را اطراف لباس‌هايي که وسط گذاشته‌ايد بچينيد. کفش‌ها را هم لنگه لنگه در جاهاي خالي جاسازي کنيد (حتماً که نبايد جفت‌شان کنار هم باشند!). سوراخ‌سنبه‌هاي باقي‌مانده را هم با جوراب‌ها پُرکنيد.

 

 

بخش گردشگري تبيان


برگرفته از زورق

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت