رقابت حافظه‌ها در لاس‌وگاس

نمایشگاه CES2011 لاس‌وگاس تمام شد ولی اخبار آن همچنان ادامه دارد. این نمایشگاه بزرگترین رویداد فناوری‌های الکترونیکی سال بود. در طول هفته جاری درباره جنبه‌های مختلف نمایشگاه و کمپانی‌های بزرگ شرکت کننده در آن توضیح دادیم. امروز نوبت حافظه‌ها و هارد دیسک‌ه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت حافظه‌ها در لاس‌وگاس

نمایشگاه CES2011 لاس‌وگاس تمام شد ولی اخبار آن همچنان ادامه دارد.

این نمایشگاه بزرگترین رویداد فناوری‌های الکترونیکی سال بود. در طول هفته جاری درباره جنبه‌های مختلف نمایشگاه و کمپانی‌های بزرگ شرکت کننده در آن توضیح دادیم. امروز نوبت حافظه‌ها و هارد دیسک‌هاست.

بخوانید:

اسکنرهای جیبی

دو اختراع مهم پزشکی CES

خودنمایی تبلت‌ها در CES

خودنمایی مایکروسافت در CES

محصول 2011 سامسونگ

 

هارد دیسک ویژه جنگ

این تیتر را شوخی نگیرید. شرکت  ioSafe هارد دیسکی ارائه کرده که اگر با تفنگ به طور مستقیم به آن شلیک کنید هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد.

تازه این فقط بخشی از خاصیت این محصول است. بعد از شلیک مستقیم به هارد می‌توانید با خودرویی 2 تنی از روی آن رد شوید. آب از آب تکان نمی خورد و هارد به همراه تمام اطلاعاتش سالم می‌ماند.

این هارد در دو مدل تیتانیومی و آلمینیومی عرضه شده است. مدل تیتانیومی می‌تواند وزنی حدود 2 تن را تحمل کند و مدل آلمینیومی تنها در برابر گلوله مقاوم است. قیمت این محصول بسته به آن که کدام سری را بخرید متفاوت است. سری تیتانیومی از قیمت بسیار بالایی برخوردار است.

هر دو سری از حافظه پایه 250 گیگابایت تا 1 ترابایت تولید می‌شوند.

برای مثال مدل تیتانیومی با حافظه 512 گیگابایت به قیمت 3899 دلار و 99 سنت فروخته می‌شود. این محصول را می‌توانید از اواسط بهمن ماه در بازار پیدا کنید.

 

منبع: http://www.engadget.com/2011/01/04/iosafe-rugged-portable-hard-drive-wrapped-in-full-metal-jacket/

 

سریع‌ترین کارت حافظه دنیا

شرکت SanDisk کارت حافظه بسیار کوچکی با ظرفیت 128 گیگابایت عرضه کرده است. این کارت حافظه در نوع خود بی نظیر است زیرا هم از نظر اندازه- ظرفیت و هم از نظر سرعت انتقال داده‌ها بهترین است.

این کارت که با نام تجاری Extreme Pro شناخته شده است می‌تواند 100 مگابایت را در یک ثانیه بنویسد و این سرعت برای کارهایی مانند فیلمبرداری و انتقال دیتاهای تصویری بسیار مناسب است.

این کارت حافظه با قیمت 1499 دلار 99 سنت فروخته می‌شود.

SanDisk برای کاربران خانگی حافظه‌های فلش نیز ارائه کرده است. این حافظه‌ها از 8 گیگابایت شروع و تا 32گیگابایت می‌رسند. سرعت انتقال داده‌ها در این مدل 15مگابایت بر ثانیه است. قیمت این مدل از 44 دلار و 99 سنت شروع و به 109 دلار 99 سنت می‌رسد.

 

منبع: http://www.engadget.com/2011/01/05/sandisk-reveals-1500-128gb-extreme-pro-cf-card-ultra-cruzer/

 

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت