تبیان، دستیار زندگی
در نمایشگاه CES امسال که از پنج شنبه آغاز شد، مایکروسافت با ارائه سه محصول خاص طرفدارانش را حسابی ذوق زده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودنمایی مایکروسافت در CES

در نمایشگاه CES امسال که از پنج شنبه آغاز شد، مایکروسافت با ارائه سه محصول خاص طرفدارانش را حسابی ذوق زده کرد.

پروژه آواتار

قبلا در مقاله "کینکت؛ عصر جدید بازی‌های کامپیوتری " در مورد کینکت مایکروسافت گفته بودیم. این محصول که در سال 2010 در عرض 2 ماه 8 میلیون نسخه فروخت، تحولی در عرصه بازی‌های کامپیوتری ایجاد کرد و مایکروسافت در نمایشگاه CES 2011 از آواتار کینکت رونمایی کرد.

آواتار عنوان پروژه‌ای است که مایکروسافت برای Xbox 360 ارائه کرده است. این محصول قرار است در بهار امسال مخصوص اعضای طلایی ایکس باکس لایو ارائه و بعد از آن عرضه عمومی ‌شود. شاید بپرسید این محصول چه عملکردی دارد؟

باید بگوییم آواتار مایکروسافت این امکان را فراهم میکند تا با دوستانتان در یک محیط کاملا مجازی به گفت و گو بشینید. قرار نیست تنها تصویر شما به صورت آنلاین برای دوستانتان پخش شود بلکه توسط دوربین کینکت آواتاری از شما ساخته می‌شود که تمام حرکات بدن، صورت، چشم، لب و دهان را تقلید می‌کند. برای درک بهتر به تصاویر دقت کنید.

منبع: http://www.engadget.com/2011/01/05/avatar-kinect-is-official-smile-like-you-mean-it/

میز لمسی

مایکروسافت در چند سال اخیر هر سال وعده میز لمسی خود را می‌دهد ولی هربار محصول اصلی ارائه نمی‌شود. در نمایشگاه امسال میز لمسی معرفی شده ارتقا داده شده و قابلیت‌های بیشتری دارد.

در نمونه‌های قبلی برای ذخیره فعالیت‌های میز از تکنولوژی مادون قرمز استفاده می‌شد و دوربینی زیر میز قرار می‌گرفت تا تمام حرکات را ضبط کند ولی در این نمونه هر پیکسل نقش یک لنز دوربین کوچک را انجام می‌دهد.  این تکنولوژی پیکسل سنس نام دارد.

خودنمایی مایکروسافت ces microsoft
خودنمایی مایکروسافت ces microsoft

شرکت سامسونگ که در این پروژه با مایکروسافت همکاری کرده باعث شده قسمت سخت‌افزاری محصول ارتقا پیدا کند و در بهترین کیفیت ساخته شود.

میز لمسی مایکروسافت رستوران‌ها و هتل‌ها را هدف قرار داده است.

منبع: http://gizmodo.com/5726070/microsofts-next+gen-surface-uses-every-pixel-as-a-tiny-camera

ماوس لمسی

اولین چیزی که در این ماوس جلب توجه می‌کند ساختار شبکه‌ای روی آن است. این ساختار شبکه‌ای در واقع ماتریکسی از الکترودهای خازنی حساس به تماس است که می‌تواند علاوه بر خواص لمسی ویژگی‌های مولتی تاچ را فراهم کند.

بهترین نمونه ماوس مولتی تاچ، ماوس مجیک اپل است. مایکروسافت در واقه ماوس مجیک اپل را نشانه گرفته است. در عین حال این محصول از تکنولوژی  BlueTrack بهره می‌گیرد و روی هر سطحی (فرشف چوب، سرامیک و....) به خوبی کار می‌کند.

شما می‌توانید این ماوس وایرلس را با قیمت ۷۹.۹۵ دلار در ماه ژوئن بخرید.

منبع: http://www.engadget.com/2011/01/05/microsoft-touch-mouse-unveiled/

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان