عکاسی سه‌بعدی با فوجی

فوجی هم به جمع سازندگان دوربین‌های سه بعدی پیوست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عکاسي سه‌بعدي با فوجي

فوجي هم به جمع سازندگان دوربين‌هاي سه بعدي پيوست.

 

دوربين سه بعدي فوجي که با نام تجاري FinePix REAL 3D عرضه مي شود از دو لنز همزمان براي عکاسي بهره مي‌برد. قبل از شرکت فوجي شرکت‌هاي ديگري چون  سوني اقدام به ساخت دوربين‌هاي سه بعدي کرده بودند.

اولين دوربين سه بعدي فوجي ژاپن قادر است تصاوير سه بعدي را بدون احتياج به عينک مخصوص، ضبط کند و نمايش دهد. اين دوربين دو تصوير از دو زاويه مختلف (يکي با لنز چپ و يکي با لنز راست) مي‌گيرد و دو تصوير را يکديگر سينک مي‌کند و يک تصوير را به بيننده ارائه مي‌کند.

جالب است بدانيد ساختن تصاوير سه بعدي از روي دو تصوير و سينک کردن آنها با يکديگر از قديمي ترين روش هاي ساختن اينگونه تصاوير است که قدمت آن به دهه 40 ميلادي باز مي‌گردد.

سيستم‌هاي موسوم به ”lenticular”  به طور خلاصه اينگونه عمل مي‌کنند:

 

1- سيستم هدايت مسير نور

2- LCD سه بعدي

3- تصوير دريافت شده از چشم چپ

4- تصوير دريافت شده از چشم راست

5-  تصوير سه بعدي

 

از امکانات پيشرفته از اين گوشي مي توان به امکان ضبط تصاوير سه بعدي به صورت غير اتوماتيک اشاره کرد. در اين حالت کاربر از دو زاويه مختلف از يک موضوع عکس دو بعدي مي‌گيرد و دوربين دو عکس را با هم ترکيب مي‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فوجي امکان ساخت آلبوم‌ خانوادگي سه بعدي را براي شما فراهم مي‌کند.

علاوه بر اين فوجي عکس‌هاي سه بعدي گرفته شده را روي کاغذهاي مخصوص به صورت سه بعدي چاپ مي‌کند. اين کاغذها در واقع کاغذهاي اپتيکالي هستند که روي آنها خطوطي موازي در اندازه ميکرو از جنس عدسي قرار گرفته است. به تصوير زير دقت کنيد. هر کدام از خطوط ميکرويي عدسي باعث اختلاف ديد ميشوند و همين امر موجب تهيه تصاوير سه بعدي با کيفيت عالي مي‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همچنين مي توانيد از اين دوربين در حالت معمولي و براي گرفتن تصاوير دو بعدي استفاده کنيد. در حالت دو بعدي امکان گرفتن عکس در دو حالت سياه و سفيد و رنگي وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

همچنين مي توانيد از گزينه‌هاي حساس به حرکت يا زوم را فعال کنيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دوربين FinePix REAL 3D با قيمتي حدود 400 يورو در سپتامبر به فروش مي‌رسد.

 

 

منبع: سايت رسمي فوجي

تهيه و ترجمه براي تبيان: فاطمه مجدآبادي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت