نگاهی به نمايشگاه محصولات قرآنی در مسابقات بين المللی قرآن (2)

در حاشيه برگزاری بيست و هفتمين مسابقات بين المللی قرآن كريم، نمايشگاه محصولات قرآنی در محورهای هنری، آموزشی و ... برپا شده است كه با حضور علاقه مندان به برنامه های قرآنی از حال و هوای خاصی برخوردار است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش دوم

نگاهي به نمايشگاه محصولات قرآني در مسابقات بين المللي قرآن

در حاشيه برگزاري بيست و هفتمين مسابقات بين المللي قرآن كريم، نمايشگاه محصولات قرآني در محورهاي هنري، آموزشي و ... برپا شده است كه با حضور علاقه مندان به برنامه هاي قرآني از حال و هواي خاصي برخوردار است.

به گزارش روابط عمومي، در حاشيه برگزاري بيست و هفتمين دوره مسابقات قرآن كريم كه به همت سازمان اوقاف و امور خيريه كشور برگزار مي شود، نمايشگاهي از محصولات قرآني در بيش از 30 غرفه در سالن همايش هاي سران اجلاس برپا شده است.

در غرفه هاي مختلف اين نمايشگاه تابلوهاي قرآني مزين به آيات و روايات، تصاويري از اماكن متبركه مشاهده مي شود كه در يكي از اين غرفه ها، يك شركت كامپيوتري در ابتكاري جالب، 180 تصوير از اماكن مقدسه و زيارتي مانند مسجدالحرام، بقيع، مسجد النبي(ص)، حرم حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، نجف اشرف و ... را به صورت سه بعدي طراحي كرده است.

اين نرم افزار اين امكان را به كاربر مي دهد كه به دلخواه خود هر نقطه اي از تصوير را انتخاب كند و در آن بزرگنمايي يا چرخش كامل به اطراف را ايجاد كند. مركز تخصصي مهدويت از ديگر مراكزي است كه آثار خود را به صورت مولتي مديا ارائه كرده است و در ضمن آن به ويژگي هاي مكاتب انحرافي و عرفان هاي كاذب اشاره دارند.

اين مركز با استفاده از تصاويري كه با ويديو پروژكتور در غرفه پخش مي شود، مدل ها و نمادهاي اين مكاتب انحرافي مانند شيطان پرست ها را به همراه توضيح كارشناسان مستقر در غرفه نشان مي دهد كه مورد استقبال همگان به ويژه جوانان قرار گرفته است.

ستاد بازسازي عتبات عاليات در اين نمايشگاه به بيان نقش و ميزان كمك هاي مردمي در بازسازي اين اماكن مقدس مي پردازد و روند پيشرفت فيزيكي كار را به همراه پوسترها و پخش ويديو كليپ نمايش مي دهد. در گوشه اي ديگر از اين نمايشگاه، موسسه بوستان كتاب قم وجود دارد كه مجموعه وسيعي از كتاب هاي ديني و قرآني خود را به نمايش گذاشته است.

مركز نشر «اسراء» به توزيع و فروش آثار آيت الله العظمي جوادي آملي اقدام كرده است. علاقه مندان به آثار اين مفسر قرآن كريم به زودي مي توانند بيش از 120 جلد از كتب آيت الله العظمي جوادي آملي را در يك نرم افزار كه در دست تدوين است، به همت انتشارات اسراء از اين مركز تهيه كنند.

غرفه آستان قدس رضوي كه بخش وسيعي از نمايشگاه را به خود اختصاص داده است، مجموعه اي از آثار هنري و فرهنگي را در قالب كتاب، قرآن هاي نفيس، نرم افزار، عكس و ... به نمايش گذاشته است. موسسه پژوهشي آموزشي امام خميني(ره) هم در اين نمايشگاه كتب متعدد ديني و قرآني را با تخفيف ويژه عرضه كرده است.

از ديگر بخش هاي اين نمايشگاه محصولات قرآني كه بيش از 30 غرفه در آن شركت دارند، بخش مشاوره هاي قرآني است. در اين بخش روحانيوني در مسائل مختلفي مانند خانواده، كودك و نوجوان، عقائد، تربيت اسلامي و ... به بازديدكنندگان مشاوره هايي را بر اساس آيات و روايات مي دهند.

بخش ديگر اين نمايشگاه به غرفه اي اختصاص دارد كه در آن يگ گروه مردم نهاد اقدام به برگزاري ختم قرآن كريم كرده است كه در آن بيش از 20 كشور جهان عضو هستند و در جلوي اين غرفه بنري از كشورهاي حاضر و رديف آنان در اين طرح ديده مي شود.

از بخش هاي ديگر اين نمايشگاه كه در حاشيه بيست و هفتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم و به همت سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در سالن اجلاس سران در تهران برپا شده است، غرفه اي به صورت اختصاصي در بحث حقوق زنان و موضوع عفاف و حجاب فعاليت مي كند.

در اين غرفه 150 پوستر، به وضعيت حجاب در اديان مختلف و در تاريخ ايران زمين اشاره مي كند به گونه اي كه مخاطب با ديدن اين پوسترها با فلسفه حجاب در اسلام آشنا مي شود و بروشورهايي در اين زمينه براي بازديدكنندگان فراهم شده است. در اين غرفه همچنين كتاب هايي درباره نقد فمينيسم با طراحي جذاب به چشم مي خورد.

در نمايشگاه محصولات قرآني همچنين كتاب هايي درباره موضوع مهدويت در دين اسلام و ساير اديان مشاهده مي شود. در بخش ديگري از اين نمايشگاه نرم افزارهايي با موضوع تلاوت قاريان مشهور جهان ديده مي شود كه با تخفيف ويژه اي به بازديدكنندگان عرضه مي شود.

علاقه مندان براي حضور در مسابقات قرآن كريم مي توانند تا 23 تير ماه از ساعت 16:30 تا 22:30 به محل سالن سران اجلاس به نشاني تهران، اتوبان چمران، نرسيده به پل پارك وي، خيابان يمن مراجعه كنند.

 

 

تنظيم: هومن بهلولي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت