بررسی گوشی KM900 ال‌جی

بررسی فنی گوشی KM900 Arena
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسي گوشي KM900 Arena ال‌جي

 

KM900 يکي از گوشي هاي سري آرناي ال جي است که شباهت زيادي به گوشي DG-900 به لحاظ رابط کاربري و صفحه نمايش لمسي دارد.

اين گوشي از نظر حافظه داخلي 8 گيگابايتي خود يکي از گوشي‌ هاي منحصر به فرد ال جي به شمار مي ‌رود.

 KM900  داراي چهار صفحه خانگي و رابط کاربري S-class است که منو را به شکل سه ‌بعدي نمايش مي ‌دهد و با لمس دست به حالت هاي مختلف مي چرخد. 

 

ويژگي ‌هاي اصلي

صفحه نمايش KM900  TFT است و با وضوح تصوير 800×480 پيکسل از 16 ميليون رنگ پشتيباني مي ‌کند.

اين گوشي از چهار باند شبکه GSM 850/900/1800/1900 MHz  و HSDPA پشتيباني مي کند.

حافظه داخلي گوشي 8 گيگابايت است و با کارت microSD امکان ارتقا تا 32 گيگابايت را دارد.

 

رابط کاربري گوشي هم S-Class است و از دوربين 5 مگاپيکسلي با زوم خودکار و فلش LED پشتيباني مي کند و امکان ضبط 30 فريم در ثانيه ويديو را دارد. اين گوشي همچنين از اتصالات wi-Fi ، بلوتوث 1/2 با A2DP و پورت microUSB پشتيباني مي کند.

 

شتاب ‌سنج براي چرخش خودکار تصاوير و حسگر مجاورتي براي خاموش کردن خودکار صفحه نمايش، راديو FM با RDS، پشتيباني از فايل هاي ويديويي DivX/XviD ، خروجي تلويزيون، صفحه کليد حساس به لمس و ديدن مدارک آفيس از ديگر امکانات اين گوشي است.

باتري گوشي هزار ميلي آمپري است و با ابعاد 12×3/55×105 ميلي متر، 105 گرم وزن دارد.

 

 

طراحي و ساختار

گوشي KM900 تماماً لمسي است و طراحي آن يادآور آيفون اپل است. در بخش زير صفحه نمايش هم سه کليد تعبيه شده که آنها هم به لمس حساس هستند. يکي از کليدها براي برقراري تماس، يک کليد براي قطع تماس و يک کليد براي وارد شدن به منوي گوشي است. کليد قطع تماس امکان بازگشت به صفحه نمايش اصلي را در هر حالت براي کاربر فراهم مي کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

در بخش بالايي صفحه نمايش هم بلندگو و دوربين ثانويه گوشي تعبيه شده که امکان مکالمه تصويري را به کاربر مي دهد.

در اطراف گوشي حسگرهايي تعبيه شده که هنگام نزديک شدن گوشي به صورت يا گوش فعال شده و بخش لمسي صفحه نمايش را قفل مي کند.

در بخش کناري سمت چپ بالاي گوشي پورتي براي اتصال USB، شارژر و هدست تعبيه شده است و در بخش کناره سمت راست گوشي کليدي براي گرفتن عکس تعبيه شده و در بخش بالاتر آن کليدهايي براي کم و زياد کردن صداي گوشي وجود دارد.

کليد روشن و خاموش کردن گوشي هم در بخش بالاي گوشي قرار داده شده که هنگام برقراري تماس براي غيرفعال کردن صفحه نمايش پس از تماس با صورت به کار مي رود. از اين کليد همچنين براي قفل کردن صفحه نمايش مي توان استفاده کرد.

باتري گوشي هزار ميلي آمپري ليتيوم يوني است و به کاربر امکان سه ساعت و 30 دقيقه مکالمه و 300 ساعت به حال آماده باش را مي دهد.

 

رابط کاربري

رابط کاربري گوشي به قدر کافي user-friendly است که کاربر به راحتي با آن ارتباط برقرار ‌کند و استفاده از آن بسيار راحت است.

اين گوشي داراي چهار صفحه خانگي شامل بخش تماس ها، مالتي مديا، ميانبرها و ابزارهاست.

هر کدام از صفحه نمايش‌ها امکان دسترسي به يک سري ابزارها را فراهم مي کند. صفحه نمايشي که مربوط به ابزارهاست چهار گزينه دارد که يکي مربوط به برقراري تماس، دفترچه تلفن، پيام ها و منو است که با کليک روي هر گزينه دسترسي به بخش هاي مختلف ممکن مي شود. در بخش Shortcutها امکان دسترسي به پيامک، موسيقي و ساعت زنگي وجود دارد. در بخش Multimedia امکان دسترسي به گالري عکس ‌ها فراهم است.

در بخش کانتکت ها مي توان افراد مورد نظر را به ليست اضافه کرد و امکان برقراري تماس با آنها به سرعت فراهم مي شود.

منوي اصلي گوشي از طريق ميانبرها روي صفحه نمايش در دسترس است. بنابراين براي دسترسي به هر بخش لازم نيست مسير طولاني را طي کرد و امکان دسترسي به همه بخش ها از طريق ميانبرها فراهم مي شود.

اگر کليد منوي وسط را فشار دهيد منوي مکعبي شکل ظاهر مي شود که مي توان با حرکت دست آن را چرخاند و به صفحه نمايش‌هاي اصلي دسترسي پيدا کرد.

 

براي نوشتن پيامک هم مي توان از صفحه کليد شماره‌اي الفبايي و هم صفحه کليد کامل QWERTY استفاده کرد که براي دسترسي به صفحه کليد کامل فقط کافي است صفحه نمايش را به حالت افقي چرخاند.

موسيقي در اين گوشي هم از طريق منوي مکعبي و هم منوي اصلي قابل دسترس است و امکان دسترسي سريع به بخش موسيقي از طريق ميانبرها فراهم است.

امکان پخش فايل هاي صوتي و تصويري در اين گوشي پيشرفته وجود دارد و در منو کاربران مي توانند فايل ها را بر اساس اسامي هنرمندان، آلبوم و نوع مرتب کنند.

نام آلبوم و هنرمندان در بخش وسط صفحه نمايش قرار مي‌گيرد و آهنگ قبلي و بعدي در بخش بالا و پايين صفحه نمايش نشان داده مي شود.

اين گوشي از فناوري دالبي براي پخش موسيقي استفاده مي کند.

صفحه نمايش 3 اينچي لمسي گوشي هم امکان پخش فايل هاي ويديويي DivX/XviD را براي کاربران فراهم مي کند.

يکي ديگر از مهم ترين ويژگي هاي KM900 دوربين 5 مگاپيکسلي آن است که اين دستگاه را در رده گوشي هاي دوربين دار قرار داده است.

وضوح تصاوير عکس هايي که با دوربين اين گوشي گرفته مي شود 1944×2592 پيکسل است و تصاوير ويديويي را با وضوح تصوير480×720 پيکسل به نمايش مي ‌گذارد و قابليت تصويربرداري 30 فريم در ثانيه را دارد. شما مي توانيد به تمام تنظيمات دوربين از طريق چهار کليد سمت چپ تصوير دسترسي داشته باشيد.

کليدي که روي بخش کناره تصوير تعبيه شده براي خاموش کردن دوربين و يا تبديل دوربين به حالت فيلمبرداري مورد استفاده قرار گيرد.

دوربين اين گوشي همچنين از قابليت زوم دستي برخوردار است که با کشيدن دست بر روي صفحه نمايش امکان پذير مي شود. اين قابليت در گوشي هاي پيشرفته ديگر ال جي همچون آرنا و ويوتي وجود ندارد.

تنظيمات منوي پيشرفته گوشي به کاربر امکان مي دهد تصاوير را نشان ‌گذاري کند.

ويديو کليپ‌ها در فرمت 3GP با رمزگشايي mp4 براي کليپ‌هاي  VGA ضبط مي شود در حالي که ويديوهاي D1 از کد رمز گشايي H.264 استفاده مي کنند.

 

معايب

يکي از ضعف ‌هاي گوشي نداشتن GPS است که در گوشي هاي ديگر آرنا و ويوتي ال جي هم اين گزينه وجود ندارد.

واضح نبودن تصاوير صفحه نمايش زير نور خورشيد و ضبط ويديو در فرمت 3GP، پشتيباني از فرمت هاي DivX/XviD براي پخش تصاوير ويديويي و قيمت بالايي که براي اين گوشي در نظر گرفته شده از معايب اين گوشي است.

 

کلام آخر

با توجه به حافظه داخلي، دوربين، گزينه هاي ميانبر و در آخر رابط کاربري S-Class بسياري از ضعف هاي گوشي جبران شده است.

 

 

برگرفته از فناوران

تنظيم براي تبيان: فاطمه مجدآبادي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت