آی‌پد اپل همه را غافلگیر کرد

این دستگاه پرزرق و برق که حتی از آن با عنوان یک آیفون بزرگ تر یاد می کنند، خیلی ها را غافلگیر کرد و نشان داد این همه سر و صدا بی دلیل نبوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"آي‌پد" اپل همه را غافلگير کرد

 

فقط چند روز از عرضه آي پد اپل به بازار مي گذرد، اما اين دستگاه پرزرق و برق که حتي از آن با عنوان "يک آيفون بزرگ تر" ياد مي کنند، خيلي ها را غافلگير کرد و نشان داد اين همه سر و صدا بي دليل نبوده است. آي پد در کلام دستگاه فوق العاده براي تماشاي تصاوير HD است و از آن بهتر، خواندن کتاب الکترونيکي روي صفحه نمايش آن زير نور آفتاب است که از آساني دست کمي از مطالعه يک کتاب چاپي ندارد. آمار فروش آي پد گواهي بر اين مدعاست. تبلت اپل که فعلا تنها در بازار آمريکا به فروش مي رسد، در روز نخست عرضه، 700 هزار دستگاه فروخته است. اين در حالي است که خوش بين ترين کارشناسان فروش 200 تا 300 هزار دستگاه آي پد در روزهاي نخست فروش را تخمين زده بودند. در اين گزارش به 10 ويژگي مهم و قابل توجه آي پد نگاهي مي اندازيم.

1- سريع و برق آسا

نقدهاي اوليه از آي پد، همه بر اين نکته اتفاق نظر دارند که تبلت اپل به طرز شگفت آوري سريع است. کارشناسان پربيراه نگفته اند که همه چيز روي آي پد مثل برق سريع است؛ برنامه ها در يک چشم به هم زدن بارگذاري مي شوند و گشت و گذار در وب از آيفون روان تر و پرسرعت تر است.

 

2- سنگين تر از پيش بيني ها

750 گرم براي يک تبلت، وزن پاييني است، بخصوص وقتي آن را با وزن مک بوک اير يک کيلو و 750 گرمي مقايسه مي کنيد که آن هم در رده نوبت بوک هاي بسيار سبک قرار دارد. اما وقتي اولين بار آي پد را به دست بگيريد، احساس مي کنيد اين دستگاه نسبت به حجمش بايد سبک تر از اينها از کار در مي آمد. شما نگران منقبض شدن عضلات دست تان نباشيد، اما بعد از يک ساعت مطالعه کتاب الکترونيکي روي آي پد بايد آن را زمين بگذاريد. کاهش وزن آي پد يکي از ويژگي هايي است که در مدل بعدي اپل خواهد توانست با تکيه بر آن بازار اين محصول را داغ نگاه دارد.

 

3- کيندل بهتر از آي پد

آي پد از نظر تنوع رنگ و جلوه گرافيکي و ورق زدن صفحات کتاب هاي الکترونيکي يک سرو گردن بالاتر از کيندل آمازون است. با وجود اين مزيت کيندل و جوهر الکترونيکي سياه و سفيدش در اين است که خود متن به خوبي روي نمايشگر خودنمايي مي کند، اما رنگ  ها در آي پد زير نور خورشيد رنگ مي بازند و شفافيت خود را از دست مي دهند که اين يک امتياز منفي براي آي پد به عنوان يک کتابخوان الکترونيکي به حساب مي آيد.

 

4- کيبورد غيرمعمول

تايپ کردن روي آي پد تجربه کاملا متفاوت و نويي است. کيبورد مجازي آي پد نه شبيه کيبورد گوشي هاي لمسي است و نه تشابهي با کيبوردهاي فيزيکي بزرگ دارد.

کار کردن با اين کيبورد قلق خاص خود را دارد که زود دست تان مي آيد. آي پد هم به کمک شما مي شتابد و غلط هاي تايپي را به طور خودکار اصلاح مي کند. مدل هاي مختلفي براي تايپ کردن روي آي پد وجود دارد؛ آي پد را روي ميز بگذاريد (که به خاطر سطح صافش نامطلوب است). روي دو پا قرار دهيد. با يک دست نگه داريد و با دست ديگر تايپ کنيد، يا يک کيبورد 80 دلاري مخصوص آي پد بخريد.

 

5- يو اس بي، بي يو اس بي

آي پد ظاهرا با کابل يو اس بي شارژ نمي شود و فقط با آداپتور مخصوص خود قابل شارژ است. البته گفته مي شود آي پد پس از هر بار شارژ کامل بيش از 10 ساعت کار مي کند.

 

6- تجربه ويديئويي بي نظير

اگر از خريداران خوش شانس آي پد باشيد، احتمالا اولين کاري که پس از بيرون آوردن دستگاه از بسته بندي مي کنيد، تماشاي يک تصوير ويديويي است. اگر يک بار روي آي پد فيلم ببينيد، ديگر دور کامپيوتر و تلويزيون و هر وسيله ديگري از اين قبيل را خط مي کشيد.

 

7- بازتاب نور محيط

ديدن تصاوير ويديويي روي آي پد، يکي از بهترين قسمت هاي کار با اين تبلت است، اما بايد با انعکاس تصاوير روي نمايشگر آن بسازيد. انعکاس نور محيط هنگام ايميل زدن و مرور در وب زياد دست و پا گير نيست، اما هنگام تماشاي فيلم و بخصوص در صحنه هاي تاريک، تو چشم مي زند.

 

8- مکان يابي با واي فاي

مدل ابتدايي آي پد فاقد GPS است و فقط از واي فاي پشتيباني مي کند.

اما مدل واي فاي آي پد به خوبي تمام اتصالات بي سيم دور و اطراف تان را شناسايي مي کند و از همين طريق قادر است موقعيت شما را شناسايي کند و نزديک ترين سرويس ها مانند رستوران ها يا پمپ بنزين ها را به شما معرفي کند.

 

9- تماس با آي پد

اپل قول داده بود که تمام برنامه هاي آيفون، در آي پد هم اجرا خواهد شد، اما قضيه در مورد اسکايپ فرق مي کند، به طوري که بسياري از مصرف کنندگان از پشتيباني آي پد از اين نرم افزار تماس اينترنتي رايگان نامطمئن بودند. اما اسکايپ روي آي پد کار مي کند و کيفيت صداي آن با آيفون مو نمي زند.

 

10- آي پد بزرگ و آيفون کوچک

وقتي يکي دو ساعت آي پد دست تان بگيريد و به اندازه اش عادت کنيد، آيفون ديگر به چشم تان بسيار کوچک به نظر مي رسد.

 

بخوانيد:

گزارش تصويري از کنفرانس اپل

 

 

ترجمه: علي ارسلان شهلا

منبع: آسوشيتدپرس

تنظيم براي تبيان: فاطمه مجدآبادي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت