داوري فاطمه گودرزي و توقف در «طبقه سوم»

در حالي كه خبر عدم حضور «فاطمه گودرزي» طي چند روز گذشته در برخي رسانه‌‌ها منتشر شد، امروز در يك رسانه حضور وي به عنوان داور جشنواره تأييد شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داوري فاطمه گودرزي و توقف در «طبقه سوم»

در حالي كه خبر عدم حضور «فاطمه گودرزي» طي چند روز گذشته در برخي رسانه‌‌ها منتشر شد، امروز در يك رسانه حضور وي به عنوان داور جشنواره تأييد شد. همچنين به گفته بيژن ميرباقري كارگردان فيلم «طبقه سوم»، اين فيلم به دليل سپري كردن مراحل فني در جشنواره حضور نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در حالي كه تا شروع بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر فقط 7 روز باقي مانده، عدم حضور «طبقه سوم» در بخش سينماي ايران،‌ حضور «شكلات داغ» در بخش فيلم‌هاي اول و دوم،‌ داوري فاطمه گودرزي، فروش خوب بليت‌ها و آماده شدن «پرسه در مه» تا پايان هفته، مهم‌ترين اخبار امروز را تشكيل مي‌دهند.

* «طبقه سوم» قطعا نمي‌رسد

بيژن ميرباقري به خبرنگار شهر گفت: صداگذاري اين فيلم تازه آغاز شده و با توجه به آماده نبودن موسيقي فيلم كه توسط بهرنگ شگرف قرار است ساخته شود، «طبقه سوم» قطعا به جشنواره فيلم فجر نخواهد رسيد.

وي در ادامه گفت: با توجه به اينكه فيلم آماده نمايش در جشنواره فيلم فجر نيست، اميدوارم اين فيلم در ليست اكران عمومي فيلم‌هاي نوروزي قرار بگيرد.

اين درحالي است كه ميرباقري در گفت‌وگو با ايلنا از احتمال ضعيف حضور «طبقه سوم» در جشنواره فيلم فجر ضعيف خبر داد.

وي در گفت‌وگو با اين خبرگزاري افزود:‌ ساخت موسيقي اين فيلم حدود يك هفته پيش در وين آغاز شده است و به دليل آن كه پس از ساخت موسيقي ضبط آن حدود دو هفته به طول مي‌انجامد، بعيد مي‌دانم فيلم به جشنواره فيلم فجر برسد.

ميرباقري همچنين به خبرگزاري مهر گفت: «طبقه سوم» را قرباني جشنواره فيلم فجر نمي‌كنم.

مسئولان جشنواره فيلم فجر درباره داوري در اين رويداد سينمايي با من صحبت كردند. متاسفانه به دليل مسافرت نمي‌توانم اين مهم را بپذيرم اما اميدوارم داوري‌هاي خوبي در اين دوره از جشنواره داشته باشيم.

* «فاطمه گودرزي» داوري جشنواره را نپذيرفت، پذيرفت!؟

با وجود انتشار اخباري مبني بر نپذيرفتن داوري جشنواره فيلم فجر توسط فاطمه گودرزي، سايت جهان‌نيوز در تازه‌ترين تماسي كه با اين بازيگر سينما و تلويزيون داشته، از داوري وي در اين جشنواره خبر داده است.

به گزارش جهان‌نيوز، به گفته مسئولان جشنواره فيلم فجر ماجرا از اين قرار بوده كه فاطمه گودرزي به خاطر مسافرتي امكان حضور به عنوان داور جشنواره را نداشته است ولي هم‌اكنون و در جديدترين تماسي كه با او گرفته شده، مشخص شده مسافرت اين بازيگر منتفي شده و او به عنوان داور اين جشنواره فعاليت خواهد كرد.

فاطمه گودرزي پيش از اين در گفت‌وگويي با خبرگزاري ايرنا گفته بود: مسئولان جشنواره فيلم فجر درباره داوري در اين رويداد سينمايي با من صحبت كردند. متاسفانه به دليل مسافرت نمي‌توانم اين مهم را بپذيرم اما اميدوارم داوري‌هاي خوبي در اين دوره از جشنواره داشته باشيم.

* «شكلات داغ» هنوز در جشنواره حضور دارد

كارگردان «شكلات داغ» تصريح كرد كه اين فيلم تنها از بخش مسابقه سينماي ايران خارج شده و در مسابقه فيلم‌هاي اول و دوم جشنواره فيلم فجر حضور دارد.

حامد كلاهداري در گفت‌وگو با فارس در مورد فيلم خود «شكلات داغ» گفت: من خواستم اين فيلم تنها از بخش مسابقه سينماي ايران خارج شود اما «شكلات داغ» همچنان در بخش مسابقه فيلمهاي اول و دوم حضور دارد.

* نام بخش جديد «لطفا مزاحم نشويد» در جشنواره فجر اعلام نشده است!

محمد احمدي تهيه‌كننده اين فيلم در گفت‌وگو با ايسنا گفت: با اشتباهي كه از سوي جشنواره صورت گرفته بود، «لطفا مزاحم نشويد» در بخش فيلم‌هاي اول و دوم پذيرفته شده بود و با توجه به اينكه فيلم سومين تجربه كارگرداني محسن عبدالوهاب است قرار شد، در بخش ديگري به نمايش درآيد كه هنوز اعلام نشده است.

* «ناسپاس» اين هفته آماده نمايش مي‌شود

به گزارش مهر، صداگذاري اين فيلم سينمايي به زودي تمام و «ناسپاس» اين هفته آماده نمايش مي‌شود. نسخه كامل فيلم تازه حسن هدايت براي نمايش در بخش خارج از مسابقه بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر به دبيرخانه ارائه مي‌شود.

* آخر هفته؛ «پرسه در مه»

جواد نوروز بيگي در خصوص اين مطلب به خبرنگار شهر گفت: ميكس نهايي «پرسه در مه» در استوديو تك فيلم پارس توسط محمود سماك‌باشي به پايان رسيده است و نسخه نهايي را بهرام توكلي كارگردان فيلم بار ديگر مي‌بيند و آخر هفته فيلم را به دفتر جشنواره فجر مي‌فرستيم.

نوروزبيگي گفت: تدوين فيلم توسط بهرام دهقاني انجام شد و فرامرز ابوالصدق صداگذاري فيلم سينمايي «پرسه در مه» را انجام داده است.

مركز گسترش سينماي مستند و تجربي با 39 فيلم سينمايي، مستند، كوتاه داستاني و انيميشن كه در 7 بخش رقابتي بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر به نمايش عمومي درخواهند آمد، مشاركت گسترده‌اي در برپايي مهمترين رويداد سينمايي ايران خواهد داشت.

اين تهيه كننده سينما در خصوص موفقيت فيلم خود در جشنواره فيلم فجر عنوان كرد: جشنواره فيلم فجر، مهمترين جشنواره‌اي است كه در طول سال برگزار مي‌شود، اميدوارم كه اين فيلم در جشنواره مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار بگيرد.

* بليت‌هاي مسابقه سينماي ايران در 13سينماي جشنواره تمام شد

بليت‌هاي مسابقه سينماي ايران 1 و 2 در سيزده سينماي جشنواره تمام شده است و تنها بليت‌هاي اين بخش در سه سينماي ديگر باقي مانده است.

به گزارش فارس، در حالي‌ كه دو روز از آغاز پيش‌فروش اينترنتي بليت‌هاي بيست‌وهشتمين جشنواره فيلم فجر مي‌گذرد، استقبال مخاطبان از بليت‌هاي بخش مسابقه سينماي ايران به حدي بوده است كه در تمامي سينماهاي جشنواره بليت‌هاي اين بخش تمام شده است و تنها در دو سالن «آفريقا- بالكن» و «بهمن1» در كنار سينما «استقلال» كه با توجه به اينكه از روز گذشته سينما استقلال به دليل استقبال از پيش فروش اينترنتي به سينماهاي جشنواره اضافه شده است، تنها تعداد محدودي بليت بخش مسابقه سينماي ايران 1 و 2 در اين سينماها باقي مانده است.

تا‌كنون در سيزده سالن سينمايي شامل فرهنگ1، فرهنگ2، آفريقا، اريكه ايرانيان، آزادي اصلي، آزادي اصلي بالكن، آزادي شهر هفتم، آزادي شهر هنر، فلسطين1، فلسطين2،جوان1، موزه سينما- سينماتوگراف و پرديس زندگي 2 كه فيلم‌هاي بخش مسابقه جشنواره در آنها به نمايش در مي‌آيد، تمامي بليت‌ها به فروش رسيده است.

* مركز گسترش با 39 فيلم در جشنواره فجر

مركز گسترش سينماي مستند و تجربي با 39 فيلم سينمايي، مستند، كوتاه داستاني و انيميشن كه در 7 بخش رقابتي بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر به نمايش عمومي درخواهند آمد، مشاركت گسترده‌اي در برپايي مهمترين رويداد سينمايي ايران خواهد داشت.

اين 39 فيلم در برگيرنده بالاترين آمار حضور آثار توليدي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر است.

* «گنج روان» به موضوع معصوميت در قالب شخصيت امام رضا (ع) پرداخته است

«گنج روان» به نويسندگي و كارگرداني «امين اصلاني» كه در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول و دوم جشنواره فيلم فجر حضور دارد، فيلمي است كه به امام رضا (ع) و در واقع معصوميت آن گونه كه در نهاد ذهني ماست، مي‌پردازد.

محمدرضا اصلاني تهيه‌كننده فيلم گنج روان، ضمن بيان اين مطلب به سايت سوره خاطرنشان كرد:‌ معصوميت يك اصل است و امام رضا (ع) يكي از معصومان اصل است. در واقع امام رضا (ع) آركي تايپ ذهني ما از معصوميت است.

اصلاني در ادامه به نگاه اين فيلم به شخصيت امام رضا (ع) پرداخت و گفت: در اين فيلم تلاش شده است تا ابعاد فرهنگي شخصيت ايشان به تصوير كشيده شود و از ميزان عمق و تأثير آن بر وجود انسان‌هاي علاقه‌مند سخن گفته شده است.

اين فيلمساز ضمن اشاره به نقش بزرگ امام رضا (ع) در فرهنگ ملي ايرانيان افزود: وجود مجموعه كتابخانه آستان قدس رضوي به عنوان يكي از كهن‌ترين كتابخانه‌هاي دنيا و نيز مسجد «گوهرشاد» در جوار ضريح آن حضرت نشانگر محوريت ايشان و علاقه اهالي فرهنگ به اين امام معصوم است.

تنظيم براي تبيان : مسعود عجمي

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت