ارسال مقالات مهدویت از 27 کشور جهان به همایش دکترین مهدویت

بیش از 300 مقاله به زبان فارسی و 98 مقاله خارجی از 27 کشور جهان به دبیرخانه دکترین مهدویت ارسال شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارسال مقالات مهدویت از 27 کشور جهان به همایش دکترین مهدویت

بیش از 300 مقاله به زبان فارسی و 98 مقاله خارجی از 27 کشور جهان به دبیرخانه دکترین مهدویت ارسال شده است. 

 

به گزارش مرکز خبر حوزه،  دبیر پنجمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در دومین نشست خبری این همایش در تهران اظهار داشت: یکی از ضرورت‌هایی که موجب برگزاری این گونه همایش های بین‌المللی می شود، این است که با توجه به منابع فوق‌العاده غنی، خلا علمی و پژوهشی در عرصه مهدویت مشهود می باشد و تلاش برای کاربردی کردن آن بسیار اندک بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی افزود: موضوع پنجمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با عنوان «جامعه و دولت زمینه‌ساز، رسالت‌ها و راهبردها» موضوعی بسیار کاربردی است و امیدواریم با طرح آن در این همایش، بستر تحقق آن در جامعه ایجاد شود.

رییس پژوهشکده مهدویت با اشاره به نقش بی‌بدیل آموزه‌های مهدوی در رشد بشریت بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که مهدویت در عرض احکام جزیی ما قرار نمی‌گیرد؛ بلکه از ارکان دین است و نقش بی‌بدیل و منحصر به فرد در حیات بشریت دارد.

وی افزود: مهدویت و ارزشمند بودن این گوهر ناب مکتب شیعه است، آن می‌باشد که دشمن به خاطر حفظ منافع استکباری خود، سال‌هاست که به این اندیشه پویای شیعه اثنی عشری، پی برده و موج حملات خود را به ارزش‌های عاشورایی و مهدوی افزایش داده است.

پورسیدآقایی با اشاره به این مطلب که ما اکنون شاهد هجمه‌هایی علیه مهدویت هستیم، تاکید کرد: باید پاسخ محکم به این حملات که از سوی دشمن صهیونیستی وارد می‌شود، ارایه گردد.

وی اظهار داشت: از جمله ضرورت‌های مورد توجه همایش پنجم، نگاه راهبردی به آموزه مهدویت است؛ چرا که پیش از این نگاهی به این گستردگی نسبت به مهدویت نبوده و این مقدمه‌ای برای کاربردی کردن این رویکرد در جامعه خواهد بود.

دبیر پنجمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت افزود: هدف دیگر این همایش وارد کردن نخبگان و صاحب نظران جامعه، به مباحث مهدویت است چرا که تاکنون این امر به درستی صورت نگرفته است و رسالت خود می‌دانیم تا نخبگان را در این فضا درگیر نماییم تا کرسی‌های نظریه‌پردازی نسبت به این موضوع ایجاد شود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر توجه نخبگان جهانی نسبت به این موضوع اهمیت فراوانی دارد؛ چون مهدویت موضوعی بین‌الادیانی است و به جرات می‌گوییم که اگر آموزه‌های مهدوی و شیعی برای جهانیان بیان شود، بسیاری از متفکران جهان به سوی مکتب شیعه می‌آیند.

وی ضمن ارایه گزارشی از دستاوردهای چهار دوره همایش بین‌المللی مهدویت اظهار داشت: بحمدالله امروز قدم‌های خوب و درخور توجهی در زمینه رویکرد در حوزه مهدویت برداشته شده است به گونه‌ای که تاکنون 115 صفحه اینترنتی با موضوع مهدویت تدوین شود در طول یک ماه ده هزار نفر مراجعه کننده اینترنتی داشتیم.

پورسیدآقایی در خصوص مقالات ارایه شده داخلی جهت ارایه در پنجمین همایش مذکور با موضوع «جامعه و دولت زمینه‌ساز، رسالت‌ها و راهبردها» اعلام کرد: 307 مقاله به زبان فارسی به دبیرخانه این همایش رسیده که هیات داوران که متشکل از دو نفر کارشناس، پس از بررسی؛ 52 مقاله را مورد انتخاب قرار داده است، تعداد 16 تا 20 مقاله فرصت برای ارایه در کمیسیون‌های همایش مذکور را می یابند.

وی در رابطه با مقالات ارایه شده خارجی نیز اظهار داشت: 98 مقاله خارجی نیز از 27 کشور جهان ارایه شده و59 مهمان خارجی صاحب مقاله در همایش حضور می یابند و بین 16 تا 20 مقاله خارجی نیز فرصت ارایه را در این همایش دارند.

رییس موسسه آینده روشن از دیگر برنامه‌های این همایش را تقدیر از 30 نفر از مهدی یاوران در این همایش و اعطای لوح تقدیر به آنها عنوان کرد.

وی در پایان برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی علمی، فرهنگی و هنری آینده روشن را که در کنار همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برای نخستین بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود را از دیگر برنامه های موسسه آینده روشن در جشن‌های شعبانیه امسال دانست و افزود: این جشنواره با همراهی جشنواره های آخرین منجی و طلیعه ظهور با عنوان جشنواره های مهدوی در کشور برگزار می شود.

خاطرنشان می‌شود: پنجمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت 13 مرداد ماه جاری با سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور افتتاح و به مدت دو روز با حضور مسئولان کشوری و پژوهشگران ایرانی و خارجی در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در قم می توانند با تلفن 7833714 تماس و یا به نشانی دبیرخانه دایمی همایش بین‌المللی دکترین مهدویت؛ قم، خیابان شهدا، کوچه 25 ، پلاک 27 مراجعه کنند.

نشانی پایگاه اینترنتی این همایش نیز http://www.mahdaviat-conference.com/ می باشد.

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت