تبیان، دستیار زندگی

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی تهران:

مسائل روز جامعه با نگاه تخصصی قابل حل است

حجت الاسلام سهرابی گفت: طلاب و روحانیون باید در متن مسائل اجتماعی روز قرار داشته باشند و با بررسی دقیق و تخصصی مسائل نسخه درمانی مناسبی را برای آن تجویز کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام سهرابی
حجت الاسلام علی اصغر سهرابی، مدیر کل تبلیغات  اسلامی استان تهران، در مراسم تحلیل و بررسی مستند ایکسونامی که در سالن همایش های این سازمان با حضور طلاب و مبلغین دینی، کارشناسان حوزه خانواده و مسائل ازدواج برگزار شد، اظهار داشت: احساس بنده این است که در حال حاضر کارشناسان و مبلغین دینی متخصص در حوزه خانواده و مسائل ازدواج به صورت جدی که بتواند به صورت یکپارچه به این مسئله بپردازد نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر معادلات صحنه را ما نمی توانیم خوب تحلیل کنیم و در خیلی از مواقع جای مسائل فرعی را با مسائل اصلی اشتباه می گیریم و ورود های ما بیشتر شعاری و احساسی است تا اینکه تخصصی باشد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان نقش روحانیت در مسائل اجتماعی تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید در متن مسائل اجتماعی روز قرار داشته باشند و با بررسی دقیق مسائل نسخه درمانی مناسبی را برای آن تجویز کنند و این فکر که در گوشه ای از اجتماع و جامعه مشغول فعالیتی فرهنگی و یا تبلیغی انجام شود هرگز پذیرفته نخواهد بود.

وی ادامه داد: باید ورود تخصصی به مسائل داشت. طلاب و روحانیون و بخصوص طلاب تهرانی باید ورود تخصصی داشته باشند و با مسائل حرفه ای برخورد کنند. باید به گفتگو ها و حرف هایی که در جامعه مطرح است دسترسی داشته باشیم تا دغدغه حل آن در ما ایجاد شود و بعد دنبال حل آن باشیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: برای ورود تخصصی به مشکلات و مسائل پیش روی جامعه باید برنامه داشت و اینکه هر کدام از طلاب و روحانیون یک گوشه ای از شهر تهران برای خودمان کاری انجام دهیم، به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید.

در حال حاضر به طلابی احتیاج داریم که ماموریت گرا باشند. بدانند که در کجا باید مشغول باشند و حیات طلبگی خود را صرف آن موضوع کنند. 


وی با بیان رهنمودی از مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر  معظم انقلاب دستور آتش به اختیار را صادر کردند و این برای موقعی است که آن قرارگاه مرکزی دچار اختلال شده است لذا ما باید علاوه بر این نگاه آتش به اختیار نگاه همیشگی و راهبردی را نیز تقویت کنیم و در ایجاد آن کوشا باشیم.

حجت الاسلام سهرابی افزود: باید یک طرح و برنامه ای مشترک تدوین کنیم و با این طرح مشترک به اهداف بلند مدت دست پیدا کرد و در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران امیدوار است با ایجاد فرصتی مناسب بتواند ظرف و گفتگوی فی مابین را با طلاب و مبلغین برای رفع مسائل کشور و انقلاب اسلامی ایجاد کند.

وی در خصوص برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص ایجاد برنامه های آموزشی تبلیغی گفت: در این زمینه سعی شده است فرصت های مناسبی را برای گفتگو با عزیزان طلبه و کارشناسان حوزه های مختلف به صورت جدی در مورد مشکلات جامعه اسلامی به عمل بیاید.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان تهران با بیان داشت: اگر در افراد دغدغه ایجاد شود آن موقع است که جهت گیری های تخصصی برای رفع مسائل اجتماع بصورت جدی و تخصصی حاصل خواهد شد و برای این منظور بصورت جدی پیگیر هستیم و جهت گیری تخصصی پیشنهاد ما به طلاب تهرانی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به طلابی احتیاج داریم که ماموریت گرا باشند. بدانند که در کجا باید مشغول باشند و حیات طلبگی خود را صرف آن موضوع کنند. بالاخره باید طلاب بدانند که در کدام حوزه ای باید کار کند.
منبع: خبرگزاری حوزه