برنامه های ارتقاء رفاه اجتماعی موسوی

گسترش همگاني بيمة خدمات درماني آحاد ملت ایران بايد بدون توجه به اینکه سرپرست خانوار، شاغل یا بیکارند، تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار گيرند و همه افرادی که شناسنامه ایرانی دارند بايد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متن كامل برنامه‌هاي ارتقاء رفاه اجتماعي مهندس موسوي

به دنبال ارائه برنامه‌هاي جامع براي بخش‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ورزشي، برنامه‌هاي مهندس ميرحسين موسوي در حوزه رفاه اجتماعي منتشر شد.

متن كامل برنامه‌هاي ارتقاي رفاه اجتماعي مهندس موسوي به اين شرح منتشر شده است:

1- گسترش پوشش بيمة بازنشستگي به همة شاغلان

از اين طريق و براساس قوانين بيمه‌هاي اجتماعي دولت سعي خواهد کرد که در زماني محدود همه ايرانياني که کار مي‌کنند و اشتغال دارند، مشمول بيمه‌هاي بازنشستگي گردند تا آينده همه آنها تأمين شود و با اميدي بيشتر به آينده کار و اشتغال خود موفق‌تر و به زندگي آينده خود خوش‌بين‌تر باشند.

2- گسترش همگاني بيمة خدمات درماني

آحاد ملت ايران بايد بدون توجه به اينکه سرپرست خانوار، شاغل يا بيکارند، تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار گيرند و همه افرادي که شناسنامه ايراني دارند بايد بتوانند با هزينه اندکي دفترچة بيمة خدمات درماني ملي دريافت كنند.

اين برنامه خدمات بستري رايگان را که در دولت‌هاي قبلي برقرار بود حفظ مي‌كند و سطح و کيفيت ارائه خدمات و دسترسي به آنها را بخصوص براي مناطق مختلف کشور و روستاها ارتقاء مي‌بخشد.

3-گسترش پوشش بيمة بازنشستگي به تمامي روستائيان و عشاير کشور و نيز اهالي شهرهاي زير 20 هزار نفر

اين برنامه مي‌تواند يکي از مولدترين اقشار جامعه، يعني کشاورزان و عشاير را در مقابل حوادث ناشي از کار، از کار افتادگي و پيري بيمه كند و آينده مطمئني را براي آنان به ارمغان آورد. دولت به منظور مشاركت با روستائيان طبق قانون، سهم خود را در جهت حمايت از اين امر مهم پرداخت خواهد نمود.

4ـ اجراي قانون تأسيس صندوق بيمة زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار

با توجه به کار مفيد زنان خانه‌دار و نقش آن در پايداري و سلامت خانواده بعنوان مهم‌ترين نهاد جامعه که وجه اجتماعي و اقتصادي دارد، بايد در اجراي قوانين موجود، صندوق بيمه زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار تشکيل گردد تا زنان خانه‌دار بتوانند با حمايت دولت و مشارکت خودشان در صورتي که زير پوشش هيچ بيمه اجتماعي نباشند از مزاياي اين صندوق بهره‌مند گردند. اين مزايا، از جمله شامل خدمات از کار افتادگي و پيري است.

5ـ کاهش سهم پرداخت مستقيم هزينه‌هاي بيمه خدمات درماني تا مرز 30 درصد

افزايش سهم پرداخت مستقيم هزينه‌هاي بيمه خدمات درماني توسط بيماران در 4 سال گذشته اثر بخشي دفترچه‌هاي بيمه خدمات درماني را بشدت کاهش داده است. اين برنامه مي‌تواند به کار آمدي و اثر بخشي بيمه خدمات درماني کمک شاياني كند و از اين طريق سلامت جامعه را که زير بناي توسعه انساني و اجتماعي اقتصادي است، تضمين نمايد.

6ـ اجراي دقيق برنامه ملي چتر ايمني رفاه و تأمين اجتماعي

بر اساس اين برنامه، سياست‌هاي دقيقي دست كم براي اشتغال، مسکن، بهداشت و درمان، تغذيه، آموزش و توانمندسازي جامعه آسيب‌پذير و زير خط فقر طراحي و اجرا مي‌گردد. هدف اين برنامه پي گرفتن سياست پيشگيري و جبران براي جامعة آسيب‌پذير و سياست تثبيت و ارتقا براي جامعه سالم و بالاي خط فقر است و با نظارت و حمايت دولت و توسط سازمان‌هاي دولتي، نهادهاي عمومي نهادهاي مردمي و خيريه‌ها اجرا خواهد شد و تضمين‌کنندة رفاه و تأمين اجتماعي آحاد ملت ايران خواهد بود.

7- تأسيس صندوق توسعة منطقه‌اي ايران

به منظور رفع عقب‌ماندگي‌هاي اقتصادي و اجتماعي مناطق مختلف کشور و متعادل ساختن توسعة اين مناطق و توزيع جمعيت و فعاليت‌هاي اقتصادي اجتماعي و فرهنگي به صورتي منطقي در سطح سرزمين ايران و برخوردار شدن همه مردم از مواهب توسعه و رشد انساني و اجتماعي و اقتصادي، صندوق توسعة منطقه‌اي ايران تأسيس مي‌گردد. اين صندوق با بهره‌گيري از برنامة ملي آمايش سرزمين و برنامه‌ريزي منطقه اي و نيز تخصيص اعتباراتي ويژه مطابق قوانين برنامه و بودجه کشور، با اجراي طرح‌هاي توسعه منطقه‌اي عقب‌ماندگي مناطق مختلف کشور را جبران خواهد كرد.

8ـ پايه‌گذاري جنبش ملي به منظور کاهش و مهار اعتياد

بر اساس اين برنامه، بايد جنبشي ملي به منظور کاهش و مهار اعتياد از طريق آگاهي و آموزش به سطوح مختلف اجتماعي به قصد محدود ساختن تقاضا و مبارزه جدي با توزيع و مصرف مواد مخدر در تعامل بين مردم و دولت و تعامل منطقه‌اي و بين‌المللي پايه‌گذاري شود. تقويت رويکرد علمي در برخورد با پديدة اعتياد در کشور و اولويت دادن به راهبرد کاهش تقاضا، توانمندسازي سازمان‌هاي غيردولتي در رابطه با ترک اعتياد، مقابله حرفه‌اي با باندهاي اصلي مواد مخدر و پيگيري رويکرد قطع ارتباط معتادان با توزيع‌کنندگان مواد مخدر از مهم‌ترين اصول اين برنامه است.

براي ديدن اخبار، اطلاعات، تحليل هاي انتخاباتي ديگر کانديداها اينجا کليک کنيد.

تنظيم براي تبيان: سعيد آقازاده

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت