محمد؛ منتظر قائم بود.

متجاوزان و دزدان آمريكايي در زير تلي از خاكستر مدفون مي شوند برادر شهيد عزيز ما , محمد منتظرقائم خونش ريخته مي شود و نمودي از شجاعت مي شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد، منتظر قائم(عج) بود!

 

يادي از شهيد محمد منتظر قائم اولين فرمانده سپاه يزد

5 ارديبهشت هر سال يادآور معجزه بزرگ الهي؛ حادثه طوفان شن در صحراي طبس است. شيطان بزرگ، به عنوان بزرگترين دشمن ايران اسلامي در تجاوزي آشكار خيالاتِ شومي براي انقلاب نوپاي مردم ايران در سر داشت كه لشكر خدا، اين بار در قالب سنگريزه و شن به پا خاست و دشمن دينش را روسياه نمود. ابعاد قضيه شكست نظامي آمريكا در طبس هنوز هم ناگفته هايي دارد و لي آنچه مهم است اينكه: كشورِ امام زمان(عج)، صاحب دارد! يكي از ناگفته هاي اين ماجرا شهادت محمد منتظر قائم است كه به حق نام با مسمّايي داشت؛

هم محمد بود، هم منتظر قائم(عج).

مقام معظم رهبري

براي اينكه باز هم بيشتر نسبت به خون جوشيده اين شهيد عزيز عرض ارادتي به سهم خودم كرده باشم , اين جمله و اين نكته را عرض كنم كه شهادت اين برادر در آن كوير سوزنده اي كه مدفن كفار نظامي دشمن ما شد , يك معناي اين مفهوم سمبليك مي تواند اين باشد كه ما جز به بهاي خون و جز با سرمايه شهادت و جانبازي امكان ندارد كه بتوانيم در برابر جهازات صنعتي مخوف كه بيشتر تلاش و كوشش را متاسفانه براي ايجاد ابزار تخريب به كار برده تا ابزار سازنده, مقاومت كنيم در همان ميداني كه متجاوزان و دزدان آمريكايي در زير تلي از خاكستر مدفون مي شوند برادر شهيد عزيز ما , محمد منتظرقائم خونش ريخته مي شود و نمودي از شجاعت مي شود... ما به وجود چنين عناصر بزرگ و عزيز , چنين روحهاي فداكار و دلهاي آشنا با خدا افتخار مي كنيم و اين جمله اي است كه امام فرمودند من افتخار مي كنم به داشتن چنين جوانهايي و يقينا براي يك ملت و يك انقلاب و براي خانواده هاي شهيدپرور مايه افتخار است چنين عناصري و خوشبختانه يك چنين نسلي در اين انقلاب پاگرفته است .

 

شهيد منتظر قائم، پس از اطلاع از حمله نظامي آمريكا به طبس در تاريخ 5 ارديبهشت 1359 , با تعدادي از برادران سپاه يزد ماموريت يافتند تا موضوع را بررسي نمايند . ساعت 5 بعدازظهر آن روز به منطقه رسيدند , آنها به هنگام ورود موفق شدند از درون برخي هواپيماها و بالگردهاي متجاوزان كه در محل بجا مانده بود , اسناد و گزارشهاي محرمانه و فوق العاده مهمي را به دست آورند. براين اساس به دستور بني صدر خائن «رئيس جمهور وقت»، چند جنگنده نيروي هوايي, هواپيماها و بالگردهاي سالمِ بجامانده از تروريستهاي آمريكايي را در منطقه بمباران كردند كه در اين حادثه شهيد بزرگوار و شجاع , سردار محمد منتظر قائم به شهادت رسيد.

 

 

امام فرمودند من افتخار مي كنم به داشتن چنين جوانهايي و يقينا براي يك ملت و يك انقلاب و براي خانواده هاي شهيدپرور مايه افتخار است چنين عناصري و خوشبختانه يك چنين نسلي در اين انقلاب پاگرفته است .

 

شهيد محمد منتظر قائم انسان وارسته اي بود كه از همان اوان زندگي با روحيه حقيقت جويي و آزاديخواهي خود پا در عرصه جهاد و شهادت نهاد. هنوز 15 سال بيشتر نداشت كه به صفوف مبارزان حماسه ساز 15 خرداد پيوست و با تكثير و پخش اعلاميه هاي امام و افشاي جنايات رژيم شاه در پيشبرد نهضت اسلامي مردم ايران تلاش نمود . از سال 1346 در پي آشنايي با مرحوم فتاحي سرپرست انجمن ديني يزد , كلاسهاي انجمن را به جلسات بررسي مسائل سياسي و مطالعه كتاب ولايت فقيه امام(ره) تبديل نمود و به ايجاد شور و شعور انقلابي در بين جوانان پرداخت . محمد در دوران سربازي نيز در مخالفت با رژيم ستم شاهي به مبارزه بي امان خود ادامه مي داد بطوريكه يكبار با لباس سربازي در ميان بازار , عكس شاه را پاره كرد و آن را آتش زد . در سال 1350 با تشكيل گروهي مخفي، مبارزه را در قالب تشكلي منسجم هدايت و انجام مي داد. نخستين اعلاميه اين گروه در 6 بهمن 51 در يزد به شكل گسترده و مخفيانه توزيع شد كه انعكاسي وسيع يافت. شهيد منتظر قائم بيش از 15 ماه در سياه چالهاي اوين بدون كوچكترين اعترافي , سخت ترين شكنجه ها را تحمل كرد. پس از پيروزي انقلاب با تشكيل سپاه پاسداران به عنوان مسؤول بنيانگذاري و تشكيل سپاه يزد انتخاب گرديد. حضور فعال و برجسته وي در جريانات كردستان وي را چندين مرتبه تا آستانه شهادت قرار داد.

شهيد منتظر قائم ، فرماندهي متواضع , آموزگاري وارسته , عارفي دريادل بود كه به دور از هرگونه خودنمايي با كوله باري از اخلاص و صميميت، خاطرات هميشه سبزي را به يادگار گذاشت . اين شهيد بزرگوار در روز پنجم ارديبهشت ماه در جريان تجاوز نظامي آمريكا به كوير طبس در سفري سرخ، اوج آفرين شهر عشق گشت .

سايت حوزه


مطالب مرتبط:

شكست نظامي امريكا در صحراي طبس

تنظيم براي تبيان: شريعتمدار

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت