خیال واهی ممنوع!!!

اگر درون فسرده باشد و راکد، چنین خیزشی به پا نمی‌شود و چنین ثمره‌ای به بار نمی‌نشیند. هر زمان که تلاشی و مبارزه‌ای نتیجه می‌دهد، حاصل از مبارزه درون کسانی است که به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خيال واهي ممنوع!!!

مبارک باد بر کشور عزيز ايران و بر ملت شريف، رزمندگاني چنين قدرتمند و عاشقاني چنين محو جمالي ازلي و سربازاني چنين دلباخته دوست که شهادت را آرزوي نهايي خود و جانبازي راه محبوب در را آرمان اصيل خويش مي‌دانند.

و اين بار نيز روح‌ا... بزرگ، آن رهبر فرزانه، چه زيبا و ظريف انديشانه، درست در اوج شادي و سرور طريق‌‌القدس، توجه همه را جلب ارزش تحولات درون مي‌نمايد.

فتح‌الفتوح اصلي را تحول در روح و جان افراد مي‌خواند و تلنگري بر شادي‌هاي حاصل از اين پيروزي‌هاي دنيايي مي‌زند.

حقيقت اين جاست که در سايه همين تحول در درون و همان فتح‌الفتوح اصلي، فتح بستان صورت مي‌پذيرد.صد البته که اگر درون فسرده باشد و راکد، چنين خيزشي به پا نمي‌شود و چنين ثمره‌اي به بار نمي‌نشيند. هر زمان که تلاشي و مبارزه‌اي نتيجه مي‌دهد، حاصل از مبارزه درون کساني است که به ديوارهاي بلند و قفس‌هاي تنگ دنيايي بسنده نمي‌کنند. دست‌هاي خود را به آسمان مي‌گشايند و عاجزانه از پيشگاه پروردگارشان فتح و پيروزي مي‌طلبند. اول از زندان

تن خود و سپس نجات سرزمين‌شان را از حضور اغيار و زورگويان و مستکبران جهان خواهانند. و خدا نيز چه زيبا پاسخ‌گوي هر دو خواسته چنين افرادي است.

توفيق شهادت‌شان نصيب مي‌کند تا از حصار تن رها شوند و سرزمين‌شان را آزاد مي‌کند تا بدخواهان بدانند،چشم طمع به خاک ايران آزاد داشتن، خيالي واهي است.

در بامداد 8 آذر ماه 1360 به طور همزمان در چند محور و با هدف آزادسازي شهربستان و رسيدن به خطوط مرزي در چزابه عمليات «طريق‌القدس» با رمز «يا حسين» آغاز گرديد. طراح اين نبرد و مقاومت، شهيد حسن باقري و فرماندهي آن با سپاه پاسداران بود.

رزمندگان جان بر کف ايران عزيز از منطقه‌اي رملي عبور کرده، دشمن را دور زدند، و اين گونه بستان آزاد شد.

دشمن در کمال ناباوري و غافلگيري خود را شکست خورده ديد و فرياد «يا حسين» و «الله اکبر» در سراسر ميهن‌مان طنين‌انداز شد. قطعاً باز ماندگان آن دوران سرافراز اين خاطرات شيرين را به ياد دارند.

در اين عمليات بسياري از جوانان جان بر کف را توفيق شهادت نصيب شد که از جمله آنان مي‌توان دو فرمانده سپاه پاسداران «شهيد عباس کردآبادي» و «شهيد احد فروغي» را نام برد.

 پاسخ امام به تلگرام به رئيس جمهور و رؤساي نيروهاي مسلح

آنچه براي اينجانب غرورانگيز و افتخارآفرين است روحيه بزرگ و قلوب سرشار از ايمان و اخلاص و روح شهادت‌طلبي اين عزيزان که سربازان حقيقي ولي‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه هستند مي‌باشد و اين است فتح ‌الفتوح. من به ملت بزرگ ايران و به فرماندهان شجاع قبل از آنکه پيروزي شرافتمندانه و بزرگ خوزستان را تبريک بگويم، وجود چنين زرمندگاني را که در دو جبهه معنوي و صوري و ظاهر و باطن از امتحان سرافراز بيرون آمده‌اند، تبريک مي‌گويم. مبارک باد بر کشور عزيز ايران و بر ملت شريف، رزمندگاني چنين قدرتمند و عاشقاني چنين محو جمالي ازلي و سربازاني چنين دلباخته دوست که شهادت را آرزوي نهايي خود و جانبازي راه محبوب در را آرمان اصيل خويش مي‌دانند. افتخار بر رزمندگاني که جبهه‌هاي نبرد را با مناجات خويش و راز و نياز با محبوب خود عطرآگين نموده‌اند. فخر و عظمت بر جوانان عزيزي که در راهي قدم برداشته و پاسداري از مکتبي مي کنند که شکست ناپذير و سر تا پا پيروزي است. و ننگ بر آنان که در راهي جان خود را هدرمي‌دهند و عرض و آبروي خود را مي‌برند که پيروزي‌شان شکست و زندگي‌شان ننگ آفرين است.

روحشان شاد و يادشان گرامي و پُررهرو باد.

***

نام عمليات : طريق القدس ( فتح بستان )

زمان اجرا : 8/9/1360

مدت اجرا : 14 روز

مكان اجرا : منطقه عملياتي چزابه – شمال شهر بستان

رمز عمليات : يا حسين

تلفات دشمن : 4046 كشته ، زخمي و اسير

ارگان هاي عمل كننده : سپاه و ارتش

اهداف عمليات : قطع ارتباط شمال به جنوب دشمن در خاك ايران با آزاد سازي شهر بستان و تنگه چزابه و رسيدن نوار مرز بين المللي

سالروز اين پيروزي بزرگ را تهنيت مي گوييم.

 

فاطمه شريعتمدار

تبيان_هنر مردان خدا

 

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت