کبوتر دل نازک

اگر می‌خواهید دلی آرام و صاحب معرفت بیابید و هر کلامی که بر لبان‌تان جاری می‌شود بوی حضرت دوست به خود بگیرد باید یاد بگیرید که روح پاک کاینات را در وجود خود جاری سازید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

  کبوتر دل نازک    

 مي‌خواهم براي‌تان از روح خوشبختي صحبت کنم و بگويم اگر ستاره اقبال شما درخشيد و وضع‌تان از قبل بسيار بهتر شد، مبادا مغرور شويد و روح موفقيت و سعادت خود را با حرکات ناشايست و ناسپاسي آزرده کنيد که اگر چنين کنيد، ممکن است اين روح نازک و لطيف دل آزرده شود و شما را ترک کند.

 

روح جنگل چگونه از ما راضي مي‌شود؟ وقتي دوستش بداريم، نگرانش باشيم، از او مواظبت کنيم و به ازاي هر درختي که از دلش بيرون مي‌آوريم چندين نهال تازه ديگر بکاريم. روح جنگل وقتي از ما راضي مي‌شود و زندگي ما را با حضور خود زيبا مي‌سازد که از فرزندان او يعني درختان و حيوانات جنگل حمايت کنيم و بي‌دليل براي دست يافتن به چند تکه ذغال درختان سبز و نورس را ريشه‌کن نکنيم. اگر ناسپاسي کنيم و قدردان نعمت جنگل نباشيم دير نخواهد يابيد که جنگل با ما قهر مي‌کند.

اگر مي‌خواهيم روح موفقيت و خوشبختي را در زندگي  خود هميشه پا برجا و پاينده نگاه داريم اولين گام قدرداني از خالق کاينات به خاطر همه کاميابي‌ها و خوشبختي‌هايي است که تا الان نصيب‌شان شده ، همين قدرداني و سپاس باعث مي‌شود اين ارواح شادي‌آفرين از کنار ما بودن احساس شادماني کنند

روح رودخانه زيبايي مثل زاينده رود به چه شرطي طراوت و تازگي گذشته را از هواي اصفهان دريغ نخواهد کرد؟ وقتي بياموزيم به رود زلال و پرخروش احترام بگذاريم و آن را از سرچشمه در مجراي مناسب هدايت کنيم و نگذاريم آب گوارا روانه زمين شود و به هدر رود و از همه مهمتر با ريختن فضولات و پسماندهاي کارخانجات سر راه، آب را آلوده نکنيم. و فرزندان رود يعني ماهيان و جانداران داخل آب را نيست و نابود نکنيم.

 

 اگر ناسپاسي کنيم  و از سلامتي روح زاينده رود پاسداري نکنيم، ديري نخواهد يابيد که خشکي و بي‌آبي و بي‌طراوتي يکي از زيباترين و ديدني‌ترين شهرهاي ايران را در بر خواهد گرفت و هيچ‌کس خاطره‌اي از روح پرطراوت زاينده رود در ياد نخواهد داشت. موفقيت هم براي خود روح دارد. اگر مي‌خواهيم در زندگي به شخص موفقي تبديل شويم بايد قواعد فراخواني و حفظ و نگهداري و رشد و نمو موفقيت را بلد باشيم. بايد بدانيم که اگر موفقيت‌ها و کاميابي‌هاي لحظه‌لحظه زندگي خودمان را قدردان نباشيم، اين کبوتر دل نازک را از  پشت‌بام اقبال خود فراري مي‌دهيم.

 

اگر بيمار هستيم و بخش‌هايي از بدن ما سالم است، به خاطر آن بخش‌هاي سالم بايد قدردان و شکر‌گزار باشيم و براي سالم شدن عضو بيمار اميدواري خود را از دست ندهيم و اگر کاملا سالم هستيم و هيچ بيماري‌اي نداريم، اين موفقيت بزرگ را بايد لحظه به لحظه با رعايت بهداشت و تغذيه و ورزش سپاس بگوييم. سالم بودن يک موفقيت بزرگ است و سلامتي هم براي خود روحي حساس و زودرنج دارد و بايد دايم با مراقبت و پيشگيري آن را حفظ کرد.

اگر همسر و فرزنداني سالم و صالح داريم، اين موفقيت و سعادت را بايد سپاس بگوييم و اين سپاسگزاري با ابراز محبت و تهيه مقدمات پيشرفت و بهبود وضعيت جسمي و روحي و ذهني و حفظ کانون خانواده ميسر مي‌شود و اگر چنين نکنيم، نتيجه‌اي جز تنهايي و آزردگي ابدي نصيب‌مان نخواهد شد.

روح خانه، روح خانواده، روح شهر، روح آسمان و هزاران روح ديگر وجود دارند و مانند يک طفل نيازمند مراقبت هستند و به رسيدگي دايم محتاج‌اند. در سخنراني‌هايي موفقيتي در زمينه‌هاي مختلف هميشه روي يک نکته اساسي تکيه مي‌شود و آن اين است که قبل از موفق شدن لازم است روح موفقيت را بشناسيم و روحيه خود را با آن منطبق کنيم.

 

اگر مي‌خواهيد دلي آرام و صاحب معرفت بيابيد و هر کلامي که بر لبان‌تان جاري مي‌شود بوي حضرت دوست به خود بگيرد و هر جمله‌اي که مي‌نويسيد عطر حضور يار را در دل‌ها پخش کند، بايد ياد بگيريد که روح پاک کاينات را در وجود خود جاري سازيد و لرزش‌هاي دل خود را با حضور او در قلب خود آرام سازيد.

 

راه ديگر آن است که به جاندار بودن چيزهايي که گمان مي‌کنيم فاقد روح هستند، توجه کنيم. چيزهايي مثل موفقيت، خوشبختي، اعتماد بين اعضاي خانواده، همکاران و همشهريان، توانگري و بسياري داشتي‌هاي ناديدني ديگر که اگر نسبت به آنها بي‌اعتنايي کنيم در چشم بر هم‌زدني از دست‌شان خواهيم داد و تازه آن موقع و در غياب اين ارواح انرژي‌بخش و حيات‌آفرين است که متوجه مي‌شويم چه چيزهاي با ارزشي را مفت و راحت از دست داده‌ايم.

 

اگر مي‌خواهيم روح موفقيت و خوشبختي را در زندگي  خود هميشه پا برجا و پاينده نگاه داريم اولين گام قدرداني از خالق کاينات به خاطر همه کاميابي‌ها و خوشبختي‌هايي است که تا الان نصيب‌شان شده ، همين قدرداني و سپاس باعث مي‌شود اين ارواح شادي‌آفرين از کنار ما بودن احساس شادماني کنند.

 

منبع: موفقيت

 

مقالات مرتبط

اگر در اولين قدم موفقيت نصيب ما نشود

فرصت ها به سراغ با لياقت ها مي روند

رسيدن به موفقيت آرزوي مشترک تمام انسان ها

حرف نزن ، عمل کن

براي شروع راه موفقيت

توان بي پايان

در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت