رتبه بندی مالی شهرداری پیگیری می شود

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: بر اساس درخواست ما و تصویب شورای شهر تهران ، بهای مدیریت خدمات پسماند در سال 87 برای واحدهای مسکونی در نظر گرفته نشده ولی اصناف و واحدهای تجاری باید در سال 87 هم بهای مدیریت خدمات پسماند پرداخت کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون مالي و اداري شهرداري تهران:

رتبه بندي مالي شهرداري را دنبال مي کنيم

معاون مالي و اداري شهرداري تهران گفت: بر اساس درخواست ما و تصويب شوراي شهر تهران ، بهاي مديريت خدمات پسماند در سال 87 براي واحدهاي مسکوني در نظر گرفته نشده ولي اصناف و واحدهاي تجاري بايد در سال 87 هم بهاي مديريت خدمات پسماند پرداخت کنند.

دکتر حسين محمد پورزرندي ، پيش از ظهر امروز در يک نشست خبري در جمع خبرنگاران در اين باره گفت: اخذ بهاي مديريت خدمات پسماند که در اواخر سال گذشته فيش هاي آن به منازل شهروندان ارسال شد ، مصوبه سال 83 مجلس شوراي اسلامي است و دستورالعمل آن هم در وزارت کشور تهيه شده است.اين بحث اواخر شهريور ماه سال گذشته در شوراي شهر به تصويب رسيد و در اواخر سال گذشته به دست شهروندان رسيد که با اعتراض آنان روبرو شد.

وي دليل اعتراض شهروندان را عدم اطلاع رساني مناسب بيان کرد و گفت: اين فيش جايگزين همان بهاي خدمات شهري شده است و عدم اطلاع رساني مناسب باعث اعتراض شهروندان شد که ما به همين دليل مهلت پرداخت آن را تا خرداد ماه سال جاري تمديد کرديم. از سوي ديگر به خاطر رفاه حال شهروندان با درخواست ما و تصويب شوراي شهر تهران بهاي مديريت خدمات پسماند براي سال 87 واحدهاي مسکوني در نظر گرفته نشد و شهرونداني که فيش هاي خود را تا کنون پرداخت نکرده اند مي توانند تا پايان سال جاري نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

به گفته پورزرندي در سال جاري بهاي مديريت خدمات پسماند فقط براي منازل مسکوني در نظر گرفته نشده است و تمامي اصناف و واحدهاي تجازي ملزم به پرداخت فيش هاي بهاي مديريت خدمات پسماند در سال 87 هستند.

وي ادامه داد: البته به اعتقاد ما در فرمول آن يکسري ناعدالتي ها وجود داشت و بها در جنوب شهر بيشتر مي شد که در اين زمينه درصدديم با وزارت کشور تعاملاتي داشته باشيم تا در اين فرمول تغييراتي حاصل شود.

معاون شهردار تهران سپس به بحث شفاف سازي در شهرداري تهران اشاره کرد و گفت: ما صورت هاي مالي شهرداري را طبق قول قبلي ارائه داديم سپس ارائه گزارش ماه به ماه از وضعيت درآمد و هزينه را در دستور کار خود قرار داده و اين کار دشوار و بزرگ را که در مواقعي شرکت هاي کوچک هم نمي توانند انجام دهند را انجام داديم.به طوري که در روز پانزدهم هر ماه گزارش ماه قبل را ارائه مي دهيم.براي مثال در روز 15 تيرماه گزارش مالي خردادماه را ارئه مي دهيم.

وي در بخش ديگري از اين نشست گفت: هم اکنون بحث کريديت ريتينگ يعني رتبه بندي مالي شهرداري را دنبال مي کنيم . هم اکنون شرکت نفت و پتروشيمي و امثال آن اين رتبه بندي را دارند. که ما هم آن را دنبال مي کنيم.

پورزرندي خاطرنشان کرد: براي اين کار بايد ابتدا نظامات مالي و بودجه اي را استاندارد کنيم که پس از استاندارد سازي نظام مالي هم اکنون در حال استاندارد سازي بودجه شهرداري هستيم.با اين کار حسابرس بين المللي بايد بتواند آن را مورد ارزيابي و بررسي قرار دهد.از سوي ديگر بايد برنامه 5 ساله داشته باشيم و استراتژي شهرداري مشخص شود که ما به دنبال آن هستيم.

وي از انجام مذاکرات با موسسات مالي بين المللي خبر داد و گفت: بزرگترين موسسه بين المللي براي اين کار موسسه "فيچ" است که به خاطر تحريم قراردادش را لغو کرد اما ما مذاکرات خود را با چند شرکت ديگر آغاز کرده ايم و اميدواريم ظرف 8 ماه آينده اين کار که يک گارانتي براي شهرداري است انجام شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به اين سوال که "آيا براي اين کار محدوديت داخلي نداريد؟" ، گفت: نه محدوديتي وجود ندارد زيرا اين موضوع در زمان دولت قبلي تصويب شده است.

وي درباره موسسه مالي و اعتباري شهر هم اظهار کرد: اين موسسه تنها متعلق به شهرداري تهران نيست و 7 کلان شهر ديگر کشور هم از آن بهره مي برند.

پورزرندي درخصوص ميزان سهام شهرهاي مختلف از اين موسه گفت: شهرداري تهران 10 درصد ، شهرداري مشهد 8 درصد ، و شهرداري هاي شهرهاي اصفهان ، شيراز ، اهواز ، کرج ، قم و تبريز هم هرکدام 7 درصد و همچنين صندوق ذخيره کارکنان شهرداري هم 10 درصد از سهام اين موسسه را دارا هستند. اين دحالي است که 30 درصد اين سهام هم پذيره نويسي عام مي شود.در ضمن اين موسسه مي تواند در تمامي مراکز استان ها و شهرستان ها شعبه داشته باشد.

اين مقام مسئول در شهرداري تهران همچنين درباره بحث انحلال سازمان بازنشستگي شهرداري هم گفت: اصلا انحلال سازمان بازنشستگي در کار نبوده است. در شهرداري تهران نسبت شاغلان به بازنشستگان يک به يک است و کسورات يک نفر قطعا کفاف حقوق يک نفر بازنشسته را نمي دهد و نيازهاي مالي سنگيني بر دوش صندوق بازنشستگي است از اين رو بنا شده تا بررسي ها تا پايان تيرماه در مورد وضعيت سازمان بازنشستگي انجام شود.

 

روابط عمومي موسسه تبيان

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت