مرکز رفاهی برای زنان و مادران، دستاورد برتر دوره اول فرزانگان 4

زنان بيش از نيمي از جمعيت كشور را تشكيل می دهند و سلامت آنان در فرداي اين مرز و بوم موثر است زيرا زنان مادران آينده هستند و اگر نتوانند سلامت رواني و جسماني خود را حفظ كنند، فرزندان متولد شده نيز از لحاظ روحي و جسماني، سلامت كامل نخواهند داشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سیزدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.  

در این دوره از جشنواره از 20 استان کشور در سه بخش به تفکیک، 350 گروه در بخش غرفه های نمایشگاهی، 650 گروه در بخش سمینارهای علمی و 750 گروه در بخش مسابقات دانش آموزی از مدارس و پژوهش سراهای دانش آموزی سراسر کشور انتخاب شده اند و به جشنواره کشوری دعوت شده اند.  
که تعداد 53 گروه در بخش سمینارهای علمی مقام برتر را کسب نمودند.   
بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های برتر علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.  

مقطع: دوره اول متوسطه
موضوع: مرکز رفاهی درمانی برای زنان و مادران آینده (آنیسا)
نام مدرسه: فرزانگان 4
نام استاد: خانم سپیده ربیع پور
دانش آموزان: مهتا امینایی، آیلار رحیم زاده
مقدمه:
زنان بيش از نيمي از جمعيت كشور را تشكيل می دهند و سلامت آنان در فرداي اين مرز و بوم موثر است زيرا زنان مادران آينده هستند و اگر نتوانند سلامت رواني و جسماني خود را حفظ كنند، فرزندان متولد شده نيز از لحاظ روحي و جسماني، سلامت كامل نخواهند داشت و علاوه بر خشونت كشور با رشد منفي جمعيت رو به رو خواهد شد.  پروژه حاضر سعي در درمان، ايجاد آرامش، انگيزه و نشاط با بهره گيري از اصول معماري است زيرا محيط نقش به سزايي در روح و روان دارد. اگر زنان بتوانند سلامت خود را حفظ كنند مي توانند دوران بارداري راحت تر و نيز سالم تري داشته باشند و اين كمك می كند كه جامعه فرزنداني مفيدتر داشته باشد زيرا تمام رفتار ها و افكارهاي مادر در دوران بارداري و حتي پس از زايمان در رشد و تكامل فرزند نقش دارد و فضايي كه مادر در آن حضور دارد می تواند در خلق و خوي فرزند تاثير داشته باشد به همين دليل فضاهايي كه مادر در آن حضور دارد بايد سبب مركز رفاهي درماني بانوان و مادران آينده شور نشاط و انگيزه شود براي جلوگيري از به وجود آمدن بيماري هاي روحي براي مادر فضاهاي به طرزي طراحي شده است كه فرد در ان احساس آرامش و امنيت كند در كلاس هاي آرامش از سبك فنگ شويي استفاده شده است در جمع آوري اطلاعات از مقالات و سايت هاي معتبر و متعددي استفاده شده است تا سبك روش تحقيق، روش كتابخانه اي شود.  

در فضاي سبز و محموطه اين مجموعه آمفي تئاتر باز، آب نما و حوضچه هاي كوچكي قرار دارد تا علاوه بر جذب كاربران، منظره اي زيبا را از داخل پنجره هاي ساختمان ها به نمايش بگذارد. از آنجايي كه انسان در طبيعت احساس آرامش و امنيت پيدا مي كند فضاي سبز نقش به سزايي را در روند درماني كاربران اين مجموعه است و به عبارتي كامل كننده اهداف اين مجموعه است. استفاده از گياهان انرژي بخش و آب نما مي تواند براي زنان باردار و ديگر كاربران احساس آرامش و امنيت خاطر به بار آورد.

نتيجه گيري
در راستاي ايجاد انگيزه براي زوجين براي بچه دار شدن و جلوگيري از رشد منفي كشور اين مجموعه سعي در فرهنگ سازي چگونگي داشتن زندگي شاد و سالم بنيان گذاري شده است.
خانواده ها با بهره گيري از كارگاه هاي آموزشي و گذراندن اوقات فراغت خود در بخش فرهنگي اين مجموعه می توانند تغييراتي را در خود و خانواده خود ايجاد كنند و به انسجام خانواده خود كمك بيشتري كنند. اين مجموعه می تواند به مردم ثابت كند كه ناباروري قابل درمان است و بخش عظيمي از آن به كمك روان درماني صورت می گيرد در كارگاه ها و
كلاس هاي روانشناسي زوجين مي آموزند كه چگونه هيجانات خود را كنترل كنند و به درستي آن را بروز دهند (اين مورد يكي از اركان اصلي زندگي پايدار است در ارتباط در زندگي پايدار فرد به درستي می داند در چه موقعيتي چه واكنشي نشان دهد) افزون بر آن بسياري از مشكلات نوجوانان امروزي در نتيجه شيوه تربيت نادرست والدين نشات مي گيرد.
بنابراين سعي می شود شيوه تربيت درست از دوران نوازدي تا نوجواني در جامعه فرهنگ سازي شود كه به سبب آن در آينده اي نزديك نوجوانان و جواناني خلاق، متفكر و آينده ساز در ايران پرورش می آیند. در نتيجه استفاده از اين مجموعه ترافيك و آلودگي كمتر رخ مركز رفاهي درماني بانوان و مادران آينده می دهد زيرا تمام عواملي كه فردي براي درمان شدن نياز دراد در اين محجموعه گرد هم امده اند.  
زنان قطب عاطفه و اصلي خانواده ها هستند با استفاده از اين مجموعه مي آموزند چگونه فرزنداني موثر براي جامعه و خانواده خود تربيت كنند.  
برای مشاهده مجموعه فایل های ضمیمه اینجا کلیک کنید.   
بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه و تنظیم: نسرین صادقی
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت