آموزش و پرورش بدون فضاي مجازي منزوي خواهد شد

رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، با تاكيد بر تعامل روابط عمومي ها با رسانه ها گفت : آموزش و پرورش بدون فضاي مجازي منزوي خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش از ظهر امروز ، مرتضي نظري در نشست مجمع عمومي كارشناسان روابط عمومي مناطق شهر تهران، در سالن اجتماعات اداره كل شهرتهران، با تسليت و ابراز همدردي با هموطنان مناطق زلزله زده اظهار كرد : اميدواريم با تلاش مضاعف، مشكلات آسيب ديدگان رفع و به زودي شادابي به كرمانشاه باز گردد .
وي با طرح اين پرسش كه «آموزش و پرورش چگونه مي تواند پيشران و محرك توسعه باشد؟» گفت: پاسخ اين پرسش را بايد در درون آموزش و پرورش جست وجو كرد .
نظري تصريح كرد: امروز براي مخاطبان آموزش و پرورش سودمندي و فايده آموزش هاي رسمي و مدرسه ای اهميت دوچندان پيدا كرد و چالش نظام آموزش ما از همين حيث است كه آنچه در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده مي شود تا چه ميزان با نيازهاي واقعي آن ها منطبق است .
وي ادامه داد: از اين حيث، نقش روابط عمومي ها بسيار موثر است چون مي توانند واقعيت ها و نيازهاي فرهنگي و اجتماعي را به بخش برنامه ريز و سياست گذار آموزش و پرورش باز بتابانند و دومين نكته، دفاع از ورود متخصصان تعليم و تربيت به عرصه جهاني آموزش و پرورش است .
رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي خاطر نشان كرد : امروز در فضاي رسانه اي كشور شاهد اظهار نظرهاي غير تخصصي در حوزه تعليم و تربيت هستيم و ما به عنوان كنشگران روابط عمومي بايد هوشمندانه از اين عرصه خطير نگهباني كنيم تا مسائل آموزش و پرورش توسط افراد غير مرتبط و فاقد نگرش و بينش تخصصي به جامعه ارائه نشود .
وي در ادامه با مروري بر برنامه هاي تحولي روابط عمومي در آموزش و پرورش افزود : شاخص انتخاب، انتصاب و ارتقاي مديران و كارشناسان روابط عمومي از نظر اين مركز، هوشمندي رسانه اي، وجاهت، توان تعامل با مخاطبان، قدرت غلبه بر روزمرگي و سازگاري با شرايط سخت تعريف شده است .
نظري اظهار كرد : كسي كه درروابط عمومي شاغل است بدون تسلط و حضور موثر در فضاي مجازي امكان رشد و حركت و توفيق ندارد چنانكه آموزش و پرورش بدون تعامل و حضور در فضاي مجازي منزوي خواهد شد .
وي سه عنصر دانش آموز ، معلم و خانواده را از عناصر مهم انعكاس و پردازش اخبار برشمرد و افزود : ضروري است مسئولان روابط عمومي ، همواره اين سه عنصر را در نگارش اخبار لحاظ كنند .
رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به برخي از« پرهيزهاي ضروري در روابط عمومي » اشاره و عنوان كرد : پرهيز از مدير ستايي، ادبيات متملقانه ،‌چاپ و تبليغات هاي غيرضرور، حبس شدن در ساختمان هاي اداري و برخورد سرد با خبرنگاران و ... بايد از جمله پرهيزهاي روابط عمومي ها درآموزش و پرورش باشد.
وي در پايان با اشاره به ضرورت حمايت همه جانبه مديران و روساي آموزش و پرورش از كارشناسان و مسئولان روابط عمومي گفت : شرح وظايف و كارهاي درحال انجام توسط همكاران روابط عمومي بسيار سنگين و فراتر از امكانات است و اين مركز خود را نسبت به حمايت اداري ، مالي و پشتيباني از همكاران روابط عمومي موظف مي داند.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش
مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت