تبیان، دستیار زندگی

باید هدایت دانش آموزان جهت استفاده صحیح از فضای مجازی؛ از اولویت‌های پدافند غیرعامل باشد

رئیس مركز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید هدایت دانش آموزان جهت استفاده صحیح از فضای مجازی؛ از اولویت‌های پدافند غیرعامل باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
باید هدایت دانش آموزان جهت استفاده صحیح از فضای مجازی
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدحسین كفراشی در پانزدهمین همایش تخصصی گفتار ماه با موضوع پدافند غیرعامل، در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی، امنیت را مهم ترین نیاز جامعه برشمرد و اظهاركرد: امنیت امروز جامعه ما مرهون خون شهدایی هستند كه در 8 سال دفاع مقدس مردانه در برابر دشمن ایستادگی كردند.
وی افزود: اگر بخواهیم مدیون شهدا نباشیم امروز باید  با تمام  توان از كیان نظام جمهوری اسلامی دفاع كنیم .
كفراشی تصریح كرد: برای ایجاد امنیت، تقویت بنیه دفاعی اجتناب ناپذیر است و این دفاع در دو بخش مسلحانه و غیرمسلحانه تعریف می شود .
وی پدافند غیرعامل را همان دفاع غیرمسلحانه دانست و خاطر نشان كرد: در پدافند غیرعامل زیرساخت‌هایی مهیا می شود تا در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مقاوم باشیم و در شرایط بحران كمترین خسارت به زیر ساخت های اصلی كشور وارد شود .
رئیس مركز حراست وزارت آموزش و پرورش اظهاركرد: یكی از آسیب های اجتماعی امروز ، فضای مجازی است كه همواره كاهش اثرات مخرب آن از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است .
وی ادامه داد: در كشور 18 میلیون كودك و نوجوان داریم كه حدود 8 میلیون نفر آنان روزانه 6 ساعت در فضای مجازی سیر می كنند و این نگرانی همواره وجود دارد كه آن ها چگونه از این فضا استفاده می كنند .
رئیس مركز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئولین و اولیای دانش آموزان باید برای تبدیل تهدید فضای مجازی به فرصت بیش از پیش تلاش كنند و به جای رها كردن آن، آموزش بهره مندی صحیح از فضای مجازی را به مخاطبان آن بیاموزند.
وی بر تلاش همه مسئولان بروحدت وهمدلی تاكید و عنوان كرد: آموزش معلمان برای آشنایی با فضای مجازی و هدایت دانش آموزان  در راستای توسعه پدافند غیرعامل بسیار ضروری است .
شایان ذکراست؛ دراین همایش دکتر علی اصغرزارعی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص ضرورت تقویت وتوسعه پدافند غیرعامل به ارائه سخنرانی پرداخت.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش