تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش وپرورش در آیین تكریم ومعارفه رؤسای پیشین و فعلی سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی، گفت: توسعه ظرفیت های غیردولتی، اصلی ترین مأموریت این سازمان است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توسعه ظرفیت های غیردولتی، اصلی ترین مأموریت سازمان مدارس غیردولتی است

وزیر آموزش وپرورش در آیین تكریم ومعارفه رؤسای پیشین و فعلی سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی، گفت: توسعه ظرفیت های غیردولتی، اصلی ترین مأموریت این سازمان است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

توسعه ظرفیت های غیردولتی، اصلی ترین مأموریت سازمان مدارس غیردولتی است

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز سیدمحمد بطحایی در آیین تكریم و معارفه مرضیه گرد رئیس سابق سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشاركت های مردمی  و مجتبی زینی وند رئیس جدید این سازمان در ساختمان مرحوم علاقه مندان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و رهبر كبیر انقلاب و آرزوی سلامتی و توفیق برای رهبر معظم انقلاب، اظهار كرد: حادثه اسفناكی كه برای دانش آموزان هرمزگانی رخ داد، همه را اندوهگین نمود، از خداوند منان برای آن عزیزان غفران الهی و برای خانواده هایشان صبر جمیل مسئلت دارم و آرزو می كنم مصدومان هرچه سریع تر سلامتی خود را به دست آورند.

وی افزود: شرایط حاكم بر كشور به گونه ای است كه نه تنها آموزش و پرورش، بلكه اغلب دستگاه های اجرایی كشور برای بقا، نیازمند تقویت مشاركت های غیردولتی هستند و باتوجه به آنچه تحت عنوان ارتقای كیفیت آموزشی و پرورشی در اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آمده است، تحقق آن بدون مشاركت بخش غیردولتی، ممكن نمی باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: توسعه و پیشرفت كشور، نیازمند تقویت و توسعه بخش خصوصی است و این امر در همه دستگاه ها به ویژه آموزش و پرورش امری حیاتی است.

وی با اشاره به تخصیص منابع مالی برای پرداخت حقوق كاركنان، خاطرنشان كرد: با این وضعیت، اعتبارات دولتی برای توسعه بسیار ناچیز است، بنابراین اگر توسعه را محدود به بخش دولتی كنیم، از یك ظرفیت بزرگ خود را محروم نموده ایم.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: البته منظور از مشاركت، تنها مشاركت مالی نیست، مشاركت مالی بخشی از حمایت های غیردولتی است، بخش دیگر آن ارائه ایده ها و راهكارها برای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش است كه باید همواره از آن به عنوان یك فرصت استفاده شود.

عضو كابینه تدبیر وامید با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جشنواره شهید رجایی مبنی بر توسعه مشاركت های مردمی، گفت: دولت یازدهم، علی رغم همه مشكلاتی كه  با آن مواجه بود و تصورات غلطی كه در برخی اذهان درخصوص مدارس غیردولتی ایجاد شده بود، سهم مدارس مذكور را از 8 درصد در ابتدای دولت به 11 درصد در پایان كار دولت یازدهم افزایش داد كه این نشان از عزم دولت تدبیر و امید برای رفع مشكلات آموزش وپرورش دارد.

وی خرید خدمات آموزشی را یكی از دیگر از تأكیدات رئیس جمهور دانست واظهار كرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید، موضوع خرید خدمات ‌آموزشی هیچگاه عملی نشد و برای اولین بار در دولت یازدهم بود كه این امر محقق گردید.

بطحایی، مأموریت اصلی سازمان مدارس و مراكز غیردولتی را توسعه ظرفیت های بخش غیردولتی در دولت دوازدهم خواند و خاطرنشان كرد: منظور از توسعه مشاركت ها، تنها توسعه مدارس و مراكز غیردولتی نیست، بلكه باید تلاش شود از ظرفیت های موجود شهرداری ها و شوراها بیش از پیش استفاده شود.

وی استفاده از ظرفیت های موجود جامعه را از آموزه های دینی دانست و عنوان كرد: مدیریت قبلی سازمان زحمات زیادی در مسیر توسعه مشاركت ها متحمل شدند كه جای تقدیر دارد و امید است، مدیریت جدید با روحیه خستگی ناپذیری كه دارند با كار كارشناسانه و صبر و پایداری بیش از پیش در راه توسعه بخش های غیردولتی تلاش نمایند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش