اجرای سند تحول بنیادین در دولت یازدهم روند صعودی داشته است

دبیركل شورای عالی آموزش وپرورش با بیان این كه آموزش وپرورش دولت یازدهم بر اجرای سند تحول بنیادین الزام عملی دارند، گفت: اجرای سند تحول بنیادین در دولت یازدهم روند صعودی داشته است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای سند تحول بنیادین در دولت یازدهم روند صعودی داشته است

دبیركل شورای عالی آموزش وپرورش با بیان این كه آموزش و پرورش دولت یازدهم بر اجرای سند تحول بنیادین الزام عملی دارند، گفت: اجرای سند تحول بنیادین در دولت یازدهم روند صعودی داشته است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش ازظهرامروز، مهدی نوید ادهم درگردهمایی یك روزه مشترك اعضای شورای معاونان و مدیران كل آموزش وپرورش استان های كشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهاركرد: دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش ، وظیفه نظارت بر حسن اجرای مصوبات و قوانین آموزش وپرورش و هم چنین تصویب قوانین لازم برای اجرای سند تحول بنیادین را برعهده دارد.

وی با بیان این كه درطول این سال ها، مسئولین آموزش و پرورش به دنبال ایجاد تغییر وتحول درآموزش و پرورش بوده‌اند، تصریح كرد: پس از تصویب سند تحول بنیادین، برای اجرای سند باید دركل كشور، عزم ملی ایجاد شود، زیرا اجرای آن فقط مطالبه درون آموزش و پرورش نیست، بلكه از بیرون از ساختار آموزش و پرورش هم شخصیت ‌هایی نظیر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس و دیگر نهادها نیز بر اجرای سند تأكید دارند.

نوید ادامه‌ داد: باید محتوای سند برای همگان تبیین شود، این امر در درون آموزش و پرورش با برگزاری دوره ها و كارگاه های آموزشی و در بیرون از این سیستم با برگزاری جلسات منظم امكان پذیر می باشد و می ‌تواند یك گام به جلو در اجرای سند باشد.

دبیركل شورای عالی آموزش وپرورش با بیان اینكه تمام زیرنظام های سند تحول بنیادین تدوین شده است، خاطرنشان كرد: براساس این كه بدانیم كدام یك از اقدامات و برنامه های آموزشی در راستای اجرای سند تحول بنیادین شركت می كند، باید به مفاهیمی مانند، «تمركززدایی»، «مدرسه محوری»، «رویكرد فرهنگی تربیتی»، «مشاركت پذیری» و«تنوع بخشی » در مسائل آموزشی در برنامه ها توجه كنیم.

 

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت