با شناخت قداست مداحی اهل بیت ، در شان ایشان مداحی كنید

ید  حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید صبح روز در دیدار با جمعی از مداحان تهران با تأكید بر قداست امر مداحی گفت : مداحی امر مقدسی است و مداح باید قداست این مقام را دریابد تا مناسب با آن شأن و منزلت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با شناخت قداست مداحی اهل بیت ، در شان ایشان مداحی كنید

 حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید صبح روز در دیدار با جمعی از مداحان تهران با تأكید بر قداست امر مداحی گفت : مداحی امر مقدسی است و مداح باید قداست این مقام را دریابد تا مناسب با آن شأن و منزلت مداحی كند.

به گزارش خبرنگار رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی صبح روز شنبه هشتم بهمن‌ماه در دیدار با جمعی از ذاكران اهل بیت (ع) و مداحان تهرانی ضمن تأكید بر اهمیت جایگاه مداحی اظهار داشت: مسأله مداحی، مسأله تعظیم شعایر اسلامی و مسأله دین است و معانی بزرگی را در بر می‌گیرد.
این مرجع تقلید سابقه مداحی و مرثیه‌خوانی را از زمان ائمه اطهار (ع) عنوان كردند و افزودند: امام معصوم (ع) بارها بر اجر و اهمیت گریه كردن بر مصیبت اهل بیت (ع) و گریاندن مؤمنان تأكید كرده‌اند و در مواضع گوناگون ، شاعران اهل بیت‌(ع) را مورد تشویق قرار داده‌اند.
وی با بیان قداست مداحی و ذكر اهل بیت (ع) تصریح كردند: مداحی امر مقدسی است و مداح باید قداست این مقام را دریابد تا مناسب با آن شأن و منزلت مداحی كند.
آیت الله صافی گلپایگانی مداحان را یكی از اركان دین خواندند و گفتند: كار مداحان به خاطر ترویج دین و تعظیم شعایر و توجه مردم به اهل بیت (ع) ارزشمند است. مداحان گرد هم بیایند و با برنامه‌ریزی بنا بگذارند كه یك كار منكر را از جامعه از بین ببرند یا یك عمل معروف را ترویج دهند.
وی در پایان با اظهار افتخار دوستی با مداحان ، برای آنها آرزوی توفیق كرد.

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت