14 گوشي عجيب (2)

در این گزارش به 14 مدل گوشی هوشمند مي‌پردازیم که علاوه بر طراحی عجیبی که دارند، کاربردهای متفاوتی را عرضه می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

14 گوشي عجيب (2)

در مقاله قبلي در مورد گوشي هاي :

1. Cloud BlackBerry

2. p 9530

3. HTC Tube

4. Philips Fluid

5. PCOD

6. Outsider

 

گفتگو کرديم، در ادامه به انواع ديگر مي پردازيم :

 

7.  E10 نوکيا

همان‌طور که از نام اين گوشي بر مي‌آيد از سري گوشي‌هاي تجاري نوکياست اما ظاهر متفاوتي نسبت به ساير گوشي‌هاي اين سري دارد .

اين گوشي همانند قابي است که قابليت بزرگ شدن دارد. مثلا هنگامي که به صفحه نمايش نياز است فقط لازم است کناره سمت راست گوشي به سمت بيرون کشيده شود تا صفحه‌اي به بزرگي يک تبلت پيش روي شما قرار گيرد!

گوشي E10 توسط «کريس وانگ» طراحي شده و در ساخت آن از ابزار انعطاف‌پذير استفاده شده است.

به نظر مي‌رسد صفحه نمايش داخل گوشي لوله مي‌شود و شبيه گوشي‌هاي صفحه لمسي است.

8. HTC 1

اين گوشي که توسط «اندرو کيم» طراحي و از ترکيب شيشه و فلز تشکيل شده است. همچنين داراي بلندگوهاي استريو در بخش بالا و پايين آن است که علاوه بر طراحي شيک، مقاومت زيادي هم دارد.

9. Modai

 Modai ايده‌اي بسيار کامل از يک گوشي هوشمند است که توسط «جوليوس تارنگ» طراحي شده است.

اين گوشي طراحي ارگونوميکي دارد بدنه آن از آلومينيوم تشکيل شده و صفحه نمايش، تمام بخش رويي گوشي را فرا گرفته است.

اين گوشي داراي قابليت‌هاي تجاري و اتصال به شبكه‌هاي اجتماعي است به طوري که محتواهاي اجتماعي و فعاليت‌هاي کاري را مي‌توان روي آن مديريت کرد.

 

10. BlackBerry Empathy

اين گوشي توسط «دنيل يون» طراحي شده و انگشتري که قابليت کنترل دستگاه را با ارتباطات زباني فراهم مي‌کند براي آن در نظر گرفته شده است. بنابراين مي‌توان همه فعاليت‌هاي گوشي را با يک انگشتر که به همراه گوشي ارايه مي‌شود، مديريت کرد.

11.  Exo ال‌جي

بنجامين لوته گوشي Exo را براي ال‌جي طراحي کرده است. بدنه گوشي همانند اسکلت انسان است و از اجزاي دروني گوشي محافظت مي‌کند. بنابراين مقاومت مهم‌ترين بخش طراحي اين گوشي است. صفحه نمايش گوشي OLED است و از دوربين 5 مگاپيکسلي بهره مي‌برد.

12. AQUA

بدنه گوشي AQUA طراحي جديدي به زلالي آب دارد و همانند آب به نظر مي‌رسد.اين گوشي توسط يک طراح کره‌اي با نام «بون سوپ» طراحي شده است.حتي حروف و کليدهايي که روي صفحه نمايش قرار گرفته اند همانند قطراتي از آب هستند که با رابط کاربري گرافيکي و صفحه نمايش AMOLED امکانات جالبي را در اختيار کاربر قرار مي‌دهد.

 

13.  Bracelet سامسونگ

Braceletگوشي هوشمندي است که براي سامسونگ طراحي شده است اين گوشي شبيه دستبند است اما طرحي همانند پوست مار دارد که صفحه نمايش لمسي OLED روي آن قرار گرفته است.اين گوشي توسط "اريک کامپل" طراحي شده و انعطاف‌پذير است.

همچنين داراي صفحه کليد لمسي است و به دو نيمه تقسيم مي‌شود که مي‌توان آنها را از يکديگر جدا کرد.

14. iweb2.0

گوشي iWeb 2.0 توسط «يانگ يونگ چنگ» طراحي شده و قرار است جايگزين کامپيوتر، نوت‌بوک و گوشي هاي  هوشمند ديگر شود.

اين گوشي که از چند بخش تشکيل شده به شکل تاشو است و قسمت‌هاي مختلف آن روي صفحه اصلي تا مي‌شود و زماني که باز مي‌شود صفحه نمايش 5/6 اينچي در بخش وسط، صفحه کليد در طرفين و صفحه نمايش بزرگ‌تري در بخش بالايي گوشي قرار مي‌گيرد که حسي از يک نت بوک را به کاربر القا مي‌کند.

فرآوري: فائزه سيدخاموشي

بخش دانش و زندگي تبيان


منبع:

 Marketwatch

 

مطالب مرتبط مجموعه :
آخرین مطالب سایت